Gå til innhold

BH-5 eller corsair XL ?

Per_le

Anbefalte innlegg

Skrevet
BH-5 eller corsair XL ?
Jeg skal kjøpe meg en ram brikke..jeg vil ha den beste rammen.
Er ikke bh-5 brikkene de beste ram brikkene som har blitt laga??

tenkte meg å kjøpe 2x 256MB DDR 3200 med Winbond BH-5-cipper for 800kr
Orginal timmings : 2.5-3-3-7 er ikke det litt høy??
Lurer på om den takler 2-2-2-5 på 520 mhz??

Leste litt om BH-5 IC'er. er den bedre enn Vanlig BH-5?

Hva med BH-6 da? er ikke den bedre eller?

eller skal jeg kjøpe en corsair xl pro 2-2-2-5? drar den lengre i mhz??

Takker for svar!!!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rambrikker med BH-5 IC-er er noe av det beste som finnes, ja (IC står for Integrated Circuit - dvs. selve de små svarte komponentene på ram-brikkene).

Om det er de _beste_, kommer vel litt an på hvordan du vil bruke dem. Det som er så bra med BH-5 er at de tåler skikkelig høy spenning, og som kjent kan man vanligvis kjøre ram på høyere hastigheter og lavere timings når spenningen økes.

Jeg kan kjøre min BH-5 ram på over 240MHz på 2-2-2-11 timings, men spenninga må da ligge på rundt 3,3v.

2-2-2-5 på 520 "MHz" (260 MHz DDR) kan nok bli i høyeste laget, kanskje det går om du er heldig. Kan du kjøre FSB-en på 260 MHz, forresten?

Kort sagt, planlegger du å voltmodde hk-et ditt er BH-5 å anbefale på det varmeste!

Skrevet (endret)

Vet ikke om BH-5 drar 520 MHz 2-2-2-5, da trenger den hvertfall høy spenning. En ting er sikkert, Corsair XL klarer det ikke. Disse brikkene kommer ikke så veldig langt over 200 MHz med 2-2-2-5. BH-5 er litt bedre enn BH-6. Jeg ville valgt BH-5 foran XL, men vær oppmerksom på at hvis du vil utnytte dem fullt ut må du nok voltmodde hovedkortet eller kjøpe OCZ DDR Booster.

Edit: Du kan også lese denne testen av diverse minne.

Endret av Rikky
Skrevet

Micron -c brikker som du finner på OCZ og Crusial balistix serien skal også vistnok gjøre susen. Mulig Balistix brikkene er micron-d, noen som vistnok er litt dårligere.

Skrevet

Er Bh-5 Ic mye bedre en vanlig BH-5? hva er forskjellen?

2x 256MB DDR 3200 med Winbond BH-5-cipper

Orginal timmings : 2.5-3-3-7 er ikke det litt høy?

så litt på OCZ DDR Booster.. funker den på bh-5 brikken.. eller funker bare de til OCZ ddr brikker??

Skrevet

Hør nå, Per_le.. Som jeg prøvde å forklare, er det ikke noen "BH-5 vs BH-5 IC"!

En IC er rett og slett den lille svarte komponenten/brikken som ram-moduler har flere av.

Dermed har alle rambrikker flere IC-er. Winbonds BH-5 er én modell av mange typer IC-er som brukes på ram-moduler. Litt googling skader aldri, vet du.

Skrevet
så litt på OCZ DDR Booster.. funker den på bh-5 brikken.. eller funker bare de til OCZ ddr brikker??

OCZ DDR Booster funker til alt av DDR. Sjekk websidene til OCZ for å finne ut om hovedkortet ditt er kompatibelt.

Skrevet
Hør nå, Per_le.. Som jeg prøvde å forklare, er det ikke noen "BH-5 vs BH-5 IC"!

En IC er rett og slett den lille svarte komponenten/brikken som ram-moduler har flere av.

Dermed har alle rambrikker flere IC-er. Winbonds BH-5 er én modell av mange typer IC-er som brukes på ram-moduler. Litt googling skader aldri, vet du.

takk for hjelpen alle sammen. da blir det en bh-5 brikke. hehe

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe meg en hk..

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd kr 1.299

Men OCZ DDR Booster funker ikke på den hk.. kan noen finne en hk som kan bruke OCZ DDR Booster .. må være socket 754!

Endret av Per_le
Skrevet
Hjelp til hva da? Hvis du leter etter et hovedkort som er kompatibelt med Boostern, står som sagt kompatibilitetslisten på OCZ's websider.

jeg har sett på siden til ocz.. finner ikke noen socket 754 hk som kan bruke ocz booster..

Skrevet (endret)
Hjelp til hva da? Hvis du leter etter et hovedkort som er kompatibelt med Boostern, står som sagt kompatibilitetslisten på OCZ's websider.

jeg har sett på siden til ocz.. finner ikke noen socket 754 hk som kan bruke ocz booster..

Se en gang til.

Ikke alle har socket nummeret i produktnavnet. ;)

Endret av Terje82
Skrevet (endret)

Her er en oversikt over de 754 hk som selges i Norge og som fungerer med Boosteren, mer info finnes her.

• Asus K8V
  • Aopen AK89 Max
  • Chaintech VNF3-250
  • Chaintech ZNF3-250
  • Chaintech ZNF3-150
  • Gigabyte GA-K8NNXP
  • MSI K8T Neo

Endret av Nisje Olm
Skrevet
Her er en oversikt over de 754 hk som selges i Norge og som fungerer med Boosteren, mer info finnes her.
  • Asus K8V
  • Aopen AK89 Max
  • Chaintech VNF3-250
  • Chaintech ZNF3-250
  • Chaintech ZNF3-150
  • EPoX EP-8RDA3+
  • Gigabyte GA-K8NNXP
  • MSI K8T Neo

Tusen takk :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...