Gå til innhold

lyden forsvinner med surround?


Anbefalte innlegg

hei, når jeg spiller med surround forsvinner lyden, så må jeg gå inn på instillingene og skru surrounden av og på så virker den igen, så går det 1-2 min så forsvinner den igjen. hva kan være feil?

jeg har 7.1 creative inspire 7700, med creative agilyty 2 zs.

jeg har downloada de nyeste driverne fra creavie.com.

 

 

#Litt overdrevet tegnsetting i topic. Moderator Jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også opplevd denne buggen, men jeg bruker bare et innebygd realtech kort. trodde det var bug med lydkortet mitt, men ser ut som om det er et doom-problem da creative kort også har den buggen...

 

Dog tar det lengre en 1-2 minutter før jeg mister lyden, skjer et par ganger i timen..

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jep, lyden detter ut her i gården og. Har Crative SB Audigy 5.1 ellernoe, kjører jo seff på "surround speakers", ikke f. om jeg spiller dagens spill kun med bedriten sterelyd!! Men til poenget, map en tast til å restarte lydmotoren som en annen sa med console-kommandoen "bind F s_restart", det har jeg gjort så når lyden stikker av svipper jeg bare borti F og vips er den tilbake etter et halvt sek eller så. Men ja, irriterende. Første gang jeg har hatt noen form for trøbbel i et id spill! Men tenk åssen det ville verdt om det ikke var et id Software som stod bak spillet/spill motoren?? Hadde ikke akkurat bare vert en "s_restart" da nei!!

Lenke til kommentar
Jep, lyden detter ut her i gården og. Har Crative SB Audigy 5.1 ellernoe, kjører jo seff på "surround speakers", ikke f. om jeg spiller dagens spill kun med bedriten sterelyd!! Men til poenget, map en tast til å restarte lydmotoren som en annen sa med console-kommandoen "bind F s_restart", det har jeg gjort så når lyden stikker av svipper jeg bare borti F og vips er den tilbake etter et halvt sek eller så. Men ja, irriterende. Første gang jeg har hatt noen form for trøbbel i et id spill! Men tenk åssen det ville verdt om det ikke var et id Software som stod bak spillet/spill motoren?? Hadde ikke akkurat bare vert en "s_restart" da nei!!

Da hadde problemet sannsynligvis ikke vært der.

Lenke til kommentar
Jep, lyden detter ut her i gården og. Har Crative SB Audigy 5.1 ellernoe, kjører jo seff på "surround speakers", ikke f. om jeg spiller dagens spill kun med bedriten sterelyd!! Men til poenget, map en tast til å restarte lydmotoren som en annen sa med console-kommandoen "bind F s_restart", det har jeg gjort så når lyden stikker av svipper jeg bare borti F og vips er den tilbake etter et halvt sek eller så. Men ja, irriterende. Første gang jeg har hatt noen form for trøbbel i et id spill! Men tenk åssen det ville verdt om det ikke var et id Software som stod bak spillet/spill motoren?? Hadde ikke akkurat bare vert en "s_restart" da nei!!

Da hadde problemet sannsynligvis ikke vært der.

Om spillet ikke var fra id mener du? Nuvel, min erfaring gjennom ti år med dataspill er iallefall at id sine spill er blant de mest stabile, det samma kan en ikke si om mange andre, men selvfølgelig kan det ha like mye med hardwaren å gjøre som spillet...

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
ja , det var smart, men er dette en "bug"?, som kan fixes med en "patch" fra "idsoft"?

Kan nesten virke som det er en bøgg for de av oss som har creative lydkort, siden de som bruker de integrerte sakene sine ikke har slike problemer virker det som. Har hele tida tenkt å se over lyd instillingne mine i Creative kontrollpanel men har ikke giddet hittil :innocent: . Er egentlg ikke noe jeg bryr meg om skjer så sjeldent uansett. Men et tips kan jo være å sjekke ut DoomConfig.cfg fila, se om du kan komme på noe der :ermm:

Lenke til kommentar
ja , det var smart, men er dette en "bug"?, som kan fixes med en "patch" fra "idsoft"?

Kan nesten virke som det er en bøgg for de av oss som har creative lydkort, siden de som bruker de integrerte sakene sine ikke har slike problemer virker det som. Har hele tida tenkt å se over lyd instillingne mine i Creative kontrollpanel men har ikke giddet hittil :innocent: . Er egentlg ikke noe jeg bryr meg om skjer så sjeldent uansett. Men et tips kan jo være å sjekke ut DoomConfig.cfg fila, se om du kan komme på noe der :ermm:

Integrerte realtek lydchipper har samme problem, vet om 3 forksjellige hovedkort som har samme problemet alle med realtek lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...