Gå til innhold

Sperring av telefon


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om det er mulig å sperre selve mobiltelefonen?

Er det mulig å sperre en telefon uten å sperre

abonnementet?

 

Jeg vet dette er uerlig, men en kammerat av meg fant en Nokia 8310 på fest. Ingen savnet den, så han tok den. Den var avslått uten simkort. Satte i sitt eget simkort,og den fungerer fint. Men kan den som eier telefonen sperre den, slik at den blir ubrukelig? er dette også mulig på en 3330? Er det mulig å åpne den igjen, hvis en kobler den til pc-en med rett programvare? Hva skjer når en mobil blir sperret, hvis det går an da...

 

ps..vurderer å kjøpe den, men er litt redd hvis den blir sperret...

 

MVH noen uærlige sjeler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-02 07:48, SAA skrev:

Heldigvis sperrer både NetCom og Telenor alle telefoner (IMEI-nummeret) som er meldt savnet eller stjålet. Så ligg unnna tyvgods eller telefoner som du finner!


 

Ja, vi bør egentlig levere den, men allikevel, vet du hvor fristsomt det er å bruke den da? en Nokia 8310 er liksom ikke noe billig søppel. søppel kan den kanskje være,men i alle fall ikke billig!

 

Og en ting til, vet du hvor mange mobiler som kommer inn til politiet hver uke?? Det ligger mange tusener av mobiler nedgjemt hos dem, som ingen savner. De får inn mange hver dag! Så jeg ser ingen vits i at pilitiet skal få den, mye bedre at den blir brukt :smile:

Han/hun som mistet den har sikkert nok penger allikevel

Lenke til kommentar

Hei!

For ein del år siden var det ein person som hadde vært i ein "by" å stjelt ein telefon fra ein elektrokjede..Og gitt den som julegave til ein i familien..

Familie medlemen som fekk telefonen i gave..Fekk seg ein liten overaskelse da politiet banka på døra..

Og sa at han hadde ein stjålet mobiltelefon..

Hmm..Lurer på om det blei "oppvask" på kammerset..

Mellom han som fekk mobiltelefonen i gave og han som stjal mobiltelefonen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-03 21:00, GeeZuZz skrev:

Eieren kan få sperret IMEI nummeret.


Da vil telefonen ikke finne nettverk og restarte.



men med PC og kabel er det farlig enkelt å skifte IMEI på telefonen... (dette gjelder forløpig ikke 8310).


 

Nope, dette er komplett umulig. Det går bare an på de gamle telefonene (5110 etc). Det er umulig å skrive til denne IMEI chippen på nye telefoner. Du trenger en slags "boks" som koster flere tusen, å det blir vel neppe aktuelt for å låse opp telefonen.

Så Rosa Tanga, du får vurdere da vettu, kjøpe en sånn "flashe boks" til 4000-5000kr, eller kjøpe en ny 8310 til 4000kr inkl garanti :grin:

Lenke til kommentar

akkurat det skal jeg hverken si meg enig eller uenig med, men forskjellen var mellom en fyr som finner en, la oss si 8310, og selger den til en kompis og folk som stjeler lastebiler med godsaker (mobiler, prosjektører, etc.) og har et organisert nettverk som selger.

 

personlig har jeg blitt tilbudt 9210 for 3000,- , garantert umulig å sperre (hvis den skulle til formodning bli det, får jeg en ny), bærbare pc'er i 1ghz-klassen for 3000, med faket kvittering fra en sjappe (i tilfelle jeg skulle ønske å selge den videre), flunkende nye sony prosjektører (25.000 ny) for 5000,- også videre.. har ingen problemer med å kjøpe noesomhelst til den prisen.

Lenke til kommentar

IMEI nummeret er også mulig å "spore". Hvis han som har mistet mobilen melder dette til politiet og evn. forsikringsskap, så er det ikke helt umulig at de sporer den opp. Politiet har selvfølgelig mye å gjøre, så mange saker blir henlagt, men man skal aldri si aldri.

 

Uansett så blir den sperret hvis det blir anmeldt.

 

Ble selv tilbudt en Barco prosjektor som kostet ny ca. 250 000,- til 10.000,- nærmest ubrukt. Men disse skal jo også til service, og serienummeret er jo ingen problem å spore. Spesielt på sånne nisje-produkter i den prisklassen er det risikofylt. Tror ærlighet varer lengst, man kan få mange gode tilbud på ærlig vis også hvis man bare leter litt. Og ingenting er som god samvittighet... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 23:26, JoaJoa skrev:

Quote:


Den 2002-05-03 21:00, GeeZuZz skrev:

Eieren kan få sperret IMEI nummeret.


Da vil telefonen ikke finne nettverk og restarte.



men med PC og kabel er det farlig enkelt å skifte IMEI på telefonen... (dette gjelder forløpig ikke 8310).


 

Nope, dette er komplett umulig. Det går bare an på de gamle telefonene (5110 etc). Det er umulig å skrive til denne IMEI chippen på nye telefoner. Du trenger en slags "boks" som koster flere tusen, å det blir vel neppe aktuelt for å låse opp telefonen.

Så Rosa Tanga, du får vurdere da vettu, kjøpe en sånn "flashe boks" til 4000-5000kr, eller kjøpe en ny 8310 til 4000kr inkl garanti
:grin:

 

IMEI chip? hva snakker du om egentlig?

Det er fullt mulig å skifte IMEI på alle DCT-3 telefoner (f.eks 3310, 7110, 8210, 6210 osv).

IMEI ligger I EEPROM og er ingen problemer å skifte.

Så enkelt er det:

1. start programmet.

2. trykk på 1 (EN) knapp.

3. tast inn IMEI nummeret.

4. Trykk enter.

Da er imei nummeret skiftet.

Dette kan gjøres med en helt vanlig datakabel.

 

Har gjort det selv på 3310'en min. (endret tilbake til det opprinlige, etter at den fikk feil nummer når jeg oppgraderte den til 3315)

 

Forresten, den flashe boksen kan du ikke skifte IMEI med... flashe boksen brukes til å flashe telefonen med...

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-05-15 22:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:



IMEI chip? hva snakker du om egentlig?

Det er fullt mulig å skifte IMEI på alle DCT-3 telefoner (f.eks 3310, 7110, 8210, 6210 osv).

IMEI ligger I EEPROM og er ingen problemer å skifte.

Så enkelt er det:

1. start programmet.

2. trykk på 1 (EN) knapp.

3. tast inn IMEI nummeret.

4. Trykk enter.

Da er imei nummeret skiftet.

Dette kan gjøres med en helt vanlig datakabel.


Har gjort det selv på 3310'en min. (endret tilbake til det opprinlige, etter at den fikk feil nummer når jeg oppgraderte den til 3315)


Forresten, den flashe boksen kan du ikke skifte IMEI med... flashe boksen brukes til å flashe telefonen med...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-05-15 22:48 ]</font>


 

Greit..men har blitt fortalt at Imei nummeret ligger på en egen chip som det vistnok skal være umulig å skrive til. Har prøvd selv det du sier her. Programmet "skrev" en ny Imei til telefonen. Når jeg skrudde av telefonen og skrudde den på igjen så viste dette programmet den "nye" Imei koden min. Men visst du bruker logomanager og leser av Imei koden, så LM den originale Imei koden din, konklusjon; det har ikke blitt skrevet en ny kode til telefonen. Men lagret en "falsk" kode i minnet en plass.

 

Men uansett, så er ikke nokia 8310 DCT-3 telefon, men en DCT-4 telefon.....

 

Den "flashe" boksen skifter Imei kode står det, men jeg kan ikke garantere det er en "flashe"boks...

http://www.gsmunlock.com Der står alt du trenger å vite ang boksen...

Lenke til kommentar

Hvis du leser info om telefonen i f.eks "EEPROM tools" vil du se at den viser 2 forskjellige IMEI'er. Du må skifte begge to. Vet ikke hvilket programm du har brukt, men det har sannsynligvis bare endret den ene plassen. prøv å rekalkuler FAID, da kan det være det fuinker.

 

Hvis du skaffer deg et skikkelig programm, fikser det IMEI'ene lett som ingenting.

 

Forresten, jeg har ikke sagt at 8310 er en DCT-3 telefon. Skifte IMEI på DCT-4 telefoner går ikke forløpig. (men det vil nok bli mulig innen de nærmeste månedene.)

-----------------------------

 

Jeg holder på å lage ny side på

 

http://www.nokiaflashing.tk

 

Når jeg er ferdig, kommer den til å inneholde alle nyttige mobil programmer.

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-05-20 21:25 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du får et skjema fra telenor om "Svartelisting" dette fakses inn til T med din underskrift.

 

Appropos sporing, ditt SIM-kort blir logget som brukt på mobilen's serienummer "IMEI" og du vet da..

 

men normalt får du bare en bot for heleri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...