Gå til innhold

Sperring av telefon


Anbefalte innlegg

På mobilen min har jeg slått av pin koden. Slik at den som finner den har mulighet til å bruke den :roll:

 

For hvis det er en ærlig person finner han lett frem til hjemme nr mitt i adrlisten. Og en finnerlønn venter. Men desverre er vel bare 1% av befolkningen som er så ærlige :cry:

Hovedgrunnen til at pin er slått av. Er fordi jeg virkelig håper at den som finner tlf. begynner å bruke den med feks. kortet sitt, eller mitt :grin:

For når en merker at tlf. er borte melder en den stjålet hos politiet. Alle tlf samtaler etter dette blir du ikke belastet for.

Så gir jeg IMEI nr. til forsikringsselskapet der tlf. min er forsikkret. De vil da gå videre med politiets fullmakt og se ved hjelp fra nettopperatøren all trafikk på telefonen. Og de sporer fort opp hvem som har den.

 

Og er jeg heldig får jeg den tilbake. Jeg driter egentlig i selve moben. men det er alle de viktige tlf. nr jeg har lagre på den som jeg vil ha tilbake :smile:

 

En ting er sikkert. uten å ha slått av PIN, og ikke skrevet opp IMEI nr et sted. Så er det ivertfall 110% sjanse for at du aldri ser den moben igjen.

 

 

Så det å kjøpe en mob. i dag uten kvittering. Og du ikke er fingernem er ikke det tryggeste du gjør :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Var ein venn av meg som hadde jobba kveldsvakt på ein Narvensen kiosk.Klokkar vart ca.03.30 før han var ferdig.Han var litt trøtt etter lite søvn natta i forveien.

Så han la mobilen sin (stor Nokia,husker ikkje modell trur den var ein 16xx eit eller anna)på taket av bilen.

 

Låste opp bilen satte seg i bilen og kjørte..

Merka det ikkje før han kom heim og begynnte å leit etter mobiltelefonen.

Meldte telefonen stjålet...

Var ein som hadde funnet mobilen og ringt 829 nummer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...