Gå til innhold

Vil en bærbar Mac passe for MEG?


Anbefalte innlegg

Legg merke til at tastaturet opptar ca. 70-80% av den totale overflaten. det er dessuten kun 80 taster, og ingen touchpad.

Maskinen har sikkert sin misjon for enkelte. Men 70-80% av A5 er jo ganske minimalt. Dessuten skriver jeg sikkert 10 ganger så raskt med touch som jeg gjør for hånd så for meg er det knapt noe argument. Sikkert en fin gadget som en del vil ha bruk for, men blir rett og slett for liten i mine øyne, slik at det blir mer fiffig en praktisk, i hvert fall hvis vi snakker om noe annet enn enkle notater...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen har sikkert sin misjon for enkelte. Men 70-80% av A5 er jo ganske minimalt. Dessuten skriver jeg sikkert 10 ganger så raskt med touch som jeg gjør for hånd så for meg er det knapt noe argument. Sikkert en fin gadget som en del vil ha bruk for, men blir rett og slett for liten i mine øyne, slik at det blir mer fiffig en praktisk, i hvert fall hvis vi snakker om noe annet enn enkle notater...

Det er nok ikke en pc for forfattere, nei. Men stort nok for de fleste...

Lenke til kommentar
Det er nok ikke en pc for forfattere, nei. Men stort nok for de fleste...

For all del, de fleste ville nok kunne klare å bruke en slik maskin. Allikevel tror jeg nesten 9 av 10 ville ha bedre bruk for en noe større maskin, spesielt med tanke på at den ikke har optisk drev. Det blir jo et åpent spørsmål om det der er en stor Palm-top eller en liten lap-top...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg ble ihvertfall helt forelsket i den nye iB 12" :love:

skal nok ha den hvis jeg skal ha meg lap.... :) men hvis jeg skal skrive ting på den osv åssen funker det mot microsoft baserte greier?

er bare litt redd for at ting ikke skal virke når så mye i data verdenen er MS basert... :hmm:

Det kommer helt an på hvordan du definerer "ting".

Lenke til kommentar

njaa hmm.. hvis foreksempel jeg skal koble meg mot et trådløst nettverk funker det da alltid hvis alt er iorden med resten av systemet eller har mac problemer med visse typer routere\produsenter osv? har liksom aldri prøvd mac før bortsett fra onkelen min sin , han er grafisk designer for avis... men fikk sinnsykt lyst på en liten og snæxy ibook 12" :D

 

noen her som kan gi meg linker \ legge ut bilder av nye ibook 12" som viser litt sammenligning hva størrelse angår? har funnet veldig lite ved hjelp av min gode venn google..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

nope.. små størrelse og vekt forskjeller bryr meg ikke.. tror nok ibook holder lenge for meg, liten og grei og bra nok ytelse...kjøper den ikke for å spille med akkurat... har stasjonær for det =) ibook har også deilig design spør du meg... :D men den er nok bra for div skole arbeid vil jeg tro... foresten er det noen morsommme "småspill" tilgjengelig for mac? små java spill feks.. (hvis java fins på mac)

Lenke til kommentar
nope.. små størrelse og vekt forskjeller bryr meg ikke.. tror nok ibook holder lenge for meg, liten og grei og bra nok ytelse...kjøper den ikke for å spille med akkurat... har stasjonær for det =) ibook har også deilig design spør du meg... :D men den er nok bra for div skole arbeid vil jeg tro... foresten er det noen morsommme "småspill" tilgjengelig for mac? små java spill feks.. (hvis java fins på mac)

Jada, Java finnes for mac, og småspill burde funke fint (JavaScript er noe annet ... foreløpig. Støtten er der men i nåværende versjon er den ganske treg. Ca. 10 ganger raskere i uferdige versjoner av Safari som 1.3 og 2.0.)

 

Om du holder ut med litt sliten grafikk kan du jo også ta et slag Unreal Tournament 2004 også. Skolearbeid er, med mindre du går på en veldig sær skole, en fryd å gjøre på iBook.

Lenke til kommentar

nei sa ikke det....! dem = dem som gjorde det tregere... har ikke sagt noe om Apple jeg..

men til dere Mac folk, vet dere om noen bra sider med morsommme småspill ? feks på windoze maskina mi her har jeg ett spill som heter icy tower som egentlig bare går ut på å hoppe men det er alikevel skikkelig avhengighets skapende og morsomt :p

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
nope.. små størrelse og vekt forskjeller bryr meg ikke.. tror nok ibook holder lenge for meg, liten og grei og bra nok ytelse...kjøper den ikke for å spille med akkurat... har stasjonær for det =) ibook har også deilig design spør du meg... :D men den er nok bra for div skole arbeid vil jeg tro... foresten er det noen morsommme "småspill" tilgjengelig for mac? små java spill feks.. (hvis java fins på mac)

Jada, Java finnes for mac, og småspill burde funke fint (JavaScript er noe annet ... foreløpig. Støtten er der men i nåværende versjon er den ganske treg. Ca. 10 ganger raskere i uferdige versjoner av Safari som 1.3 og 2.0.)

Om du holder ut med litt sliten grafikk kan du jo også ta et slag Unreal Tournament 2004 også. Skolearbeid er, med mindre du går på en veldig sær skole, en fryd å gjøre på iBook.

hvis den var 10 ganger raskere i tidligere versjoner vil vel det si at den er tregere nå ?

 

og takk for linken foresten :thumbup:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...