Gå til innhold

Vil en bærbar Mac passe for MEG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri brukt 12" skjerm eller PowerBook/iBook, men for meg høres det veldig lite ut. Hva synes dere? (Er ett år til jeg skal studere og kjøper Apple PB/iB.)

 

Er ikke meningen å stjele tråden din, brsseb, men er liksom unødvendig å lage ny tråd når vi spør om omtrent det samme.

Lite til hva da..? En 5 seters bil er jo også ganske lite når man kan få en med 7.

 

Min iBook funker helt fint, skulle gjerne hatt større oppløsning på skjermen jeg. Synes at alt er veldig stort. Så og si alt av websider er jo lagd for 1024x768 og med Expose blir det aldri noe rot uansett.

Lenke til kommentar
Min iBook funker helt fint, skulle gjerne hatt større oppløsning på skjermen jeg. Synes at alt er veldig stort. Så og si alt av websider er jo lagd for 1024x768 og med Expose blir det aldri noe rot uansett.

Det var omtrent det jeg mente. Skjermen (12") for liten? Oppløsninga er jo 'lav' med 1024*768. Men samtidig er det jo ufattelig mange tusen kroner ekstra å gå opp til 15". Spørsmålet er om det er verdt det.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Airport kortet er innebygget og fungerer som et helt vanlig trådløst nettverkskort. :-)

.. Men det er ikke innebygget om man tilleggsbestiller Airport Extreme Card til 12" iBook'en? Har sett noen skrekkeksempler fra div. bærbare pc'er hvor slike kort har vært rimelig "løsslupne", altså litt for lett å fjerne, eller i verste fall stukket ut en cm.

 

Hvordan funker dette på iBook?

 

Mvh. Kine :)

Lenke til kommentar
Applestore i Bergen kunne skaffe en 12" ibook på 1-2 dager, men ikke derrsom jeg skulle customize den med 60GB og evt airport. Da tok det tid. Bestilte du din ibook via nettet (Applestore)? I så fall hvor lang leveringstid opplevde du? Har hørt skrekkhistorier om 6-8 uker... :cry:

Du kan stikke innom Mac&Carry. Holder til ved Kanalveien. ( www.officeline.no )

Det var der jeg kjøpte PB 12" min, samt iPod'en. Er meget fornøyd med kundeservice, samt leveringstid. (Min PB 12" fikk jeg på dagen :dribble: )

 

Ang. overgang fra pc til mac, kan jeg garantere deg at det går smertefritt. Jeg har vært pc-fanatiker i alle år (bruker det fremdeles, men liker det ikke), og kan ikke si annet enn at mac bare er helt genialt. Den har alt du trenger, når du trenger det, uten masse krøll og "veivisere". Det bare er der. Fullkomment. Funksjoner du aldri visste fantes, blir du avhengig av (Exposè :love: ). Selvkryssende nettverkskort man aldri hadde bruk for - inntil nå. Våkner fra dvalemodus raskere enn du blunker - nesten (ca. 1-2sek). Herlig.

 

...men nå må jeg slutte. Blir helt revet med her.

Lenke til kommentar
Du kan stikke innom Mac&Carry. Holder til ved Kanalveien. ( www.officeline.no )

Det var der jeg kjøpte PB 12" min, samt iPod'en. Er meget fornøyd med kundeservice, samt leveringstid. (Min PB 12" fikk jeg på dagen  :dribble: )

Men det var kun standardmodellen sant? Eller har de deler på lager til å "customize" 12"-ibooken med en gang? (til 60GB, BT og Airport).

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Du kan stikke innom Mac&Carry. Holder til ved Kanalveien. ( www.officeline.no )

Det var der jeg kjøpte PB 12" min, samt iPod'en. Er meget fornøyd med kundeservice, samt leveringstid. (Min PB 12" fikk jeg på dagen  :dribble: )

Men det var kun standardmodellen sant? Eller har de deler på lager til å "customize" 12"-ibooken med en gang? (til 60GB, BT og Airport).

Det vet jeg ikke. Jeg kjøpte PowerBook G4 SuperDrive, og der følger BT & wifi med. Har bare 60gb hdd, men kunne fått 80gb. Om den sistnevnte finnes på lager, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har aldri brukt 12" skjerm eller PowerBook/iBook, men for meg høres det veldig lite ut. Hva synes dere? (Er ett år til jeg skal studere og kjøper Apple PB/iB.)

Jeg ville ha snudd litt på problemet å spurt deg om du er ute etter en bærbar pc for er du det, vil en mindre skjerm (og en mindre pc) bare være et pluss.

Synes egentlig at 12" er en fin grense, som gir en grei ballanse mellom brukervenlighet og "bærbarhet". Stor nok skjerm til å skrive, lese og surfe på nett, men samtidig liten nok til at du kan ta den med deg overalt, på toget og på bussen uten å ha problemer med at den blir for stor :)

Jeg kjøpte meg en centrino Acer maskin på 15,4" (eller 15"), nåvel, saken er at jeg opplevde denne for altfor stor og klumpete og fikk problemer med å bruke den som nettop bærbar.

Derfor ble denne solgt og erstattet med en 12" PB, og så fornøyd har jeg aldi vær med en pc. Jeg bruker pcn mest til office, og sitter i et Windows nettverk, og alt funker slik som det skal (iallefall apple maskina :p ).

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Legg merke til at tastaturet opptar ca. 70-80% av den totale overflaten. det er dessuten kun 80 taster, og ingen touchpad. Driftstiden med batteri vet jeg ikke helt, men med alt dette mikrogreiene (liten skjerm, ingen optisk stasjon, ingen prosessorvifte), regner jeg med at den konkurrerer tett med pb/ib. Den har et "3-cell 2000mAh"-batteri.

Og for de som ikke liker mindre tastatur, kan man bruke skriftgjenkjenningsprogrammer og skrive rett på skjermen. Genialt!

 

Håper Apple lager en tablet-pc en gang...

Endret av Mnemonic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...