Gå til innhold

SATA som sekundær HD og IDE som hovedHD


Anbefalte innlegg

Jeg har inntil nå bare operert med en IDE 80 gig. Men nå har jeg kjøpt en WD SATA 250 som jeg tenkte jeg skulle bruke som et rent lagringsmedium, mens IDE'n skulle innerholde windows og litt annet stæsj. Men, så leste jeg et eller annet sted at det kan bli problematisk med dette oppsettet. At IDE'n kommer til å kjøre tregt som fa** eller noe. Stemmer dette?

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man ved å sette på en S-ATA disk skulle føre til redusert ytelse på ATA-disker, tviler jeg på at er noe generelt problem. Men på den andre siden, hvis den nye disken yter bedre enn den gamle, så hadde jeg nok vurdert å bruke den nye til OS. Alltid greit å ha OS på den raskeste disken.

Lenke til kommentar

Personlig kan jeg altså ikke se problemet med ide og s-ata disker i samme kabinett...

 

I min maskin har jeg to IDE-disker (en på 20 GB og en på 80 GB), samt en S-ata disk på 200 GB, og har ennå ikke merket noen forskjell...

 

Nå skal jeg i tillegg smelle inn to SCSI HDer (en på 18 GB og en på 36 GB) og se om det fører til konflikt.

 

I tillegg til dette skal jeg også smekke inn en Raptor som tilhører en annen av maskinene mine, denne må sjekkes for bank. Så vi får se hva konflitker jeg kan få...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...