Exorchist Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Kanskje en litt kryptisk tittel, men la meg forklare. På Athlon (XP) prosessorene bruker AMD dette tall-systemet: AXDA1700DUT3C 9361333260383 JIUHB0302XPCW 1999 AMD på en 1700+ Thoroughbred B. Det jeg så lurer på er om noen av dere veit om sider hvor jeg kan finne tall over hvilke "batches" som er gode til å overklokke? F.eks. hvilket nummer jeg skal se etter på XP2200+ for å finne den som overklokkes best. Dere skjønner hva jeg mener. Noen som er villig til å hjelpe? På forhånd takk, Simen
Exorchist Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 Er det juks å holde tråden "levende" på denne måten? Kanskje folk tror posten er gammel.. Simen
Playmofetish Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Det kalles bumbing og det er noe man ikke bør gjøre for mye av. Står i retningslinjene. Du bør heller gå på "Overklokking"-forumet (står ned til venstre på denne siden) og spørre om noe vet om gode steppinger der. Hvis du er ute etter en god Socket A-klokker bør du kanskje ta en titt på XP-M prosessorene. XP-M 2400+ klokker folk lett opp i 2500MHz. Selges på itbutikken.dk
endrebjo Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Kanskje denne siden og de to neste er det su leter etter. Ellers får du kanskje mer hjelp i Overklokkingsforumet for CPU. (Og, ja, man blir litt irritert når utålmodige sjeler "bumper" trådene sine)
meeg Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Tror ikke det finnes en "offisiell" nettside for dette, men hvis du leter på dette forumet (og andre hardware-forum) finnes det masse informasjon om hvilke batch nummer som er gode, og hvlike som er dårlige.
Goophy Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Tja, du kunne nok ventet litt lengre med å "bumpe" posten. Men de tallene ("steppingen") sier egentlig ingenting om hvor OC-vennlig prosessoren er, bare hvor mye varme den tåler, hvilken spenning den skal ha osv. Det sies at tidlige batchnummer skal overklokke bedre, men hvorvidt det stemmer kan diskuteres. JIUHB0302XPCW Det er produksjonsår (03) og uke (2). Den tredje bokstaven sies å skulle angi batchnummer, som i dette tilfellet er "C", og "A" er best... Var vel det du lurte på?
Exorchist Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 OK, men da vil jeg kjapt spørre om alle HK uten videre støtter -M prosessorene, eller om det bare er noen spesielle? Simen
Goophy Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Alle socket A hk støtter XP-M. (Så lenge chipsettet støtter min. 133MHz FSB da).
endrebjo Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Alle socket A hk støtter XP-M.(Så lenge chipsettet støtter min. 133MHz FSB da). Må vel også støtte barton-kjernen også (512kB cache)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå