gthomass Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Utstyr : Apple Airport Express og D-Link netverkskort. Når jeg aktiverer sikkerheten på Airporten så mister jeg kontakten og må resette den slik at den er uten noen form for sikkerhetsfunksjoner, da kan jeg få opprettet ny kontakt. Airporten og D-Link støtter alle sikkerhetsfunksjoner. Noen gode ideer. Er ikke så veldig glad å kjøre med pip åpent netverk
OlafH Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Jeg har det samme problemet med et Topcom WBR-611 og Zyxcel nettverkskort. Så snart jeg skrur på WEP finner ikke PCen lenger noen IP adresser når jeg ser på den med kommandoen IPCONFIG. Og jeg kommer selvsagt ikke ut på nettet.
agvg Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Airporten og D-Link støtter alle sikkerhetsfunksjoner. Noen gode ideer. Er ikke så veldig glad å kjøre med pip åpent netverk Dere kan selvsagt ikke sitte på det trådløse og konfigurere det. (for kverulantene så vet jeg det går men er man fersk bør man heller bruke kabel)
leirpytt Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Får jeg spørre så dumt.... Bruker dere samme nøkkelen på begge enhetene?
agvg Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Så snart jeg skrur på WEP finner ikke PCen lenger noen IP adresser når jeg ser på den med kommandoen IPCONFIG. Og jeg kommer selvsagt ikke ut på nettet. Du må jo selvsagt ha wep-nøkkelen som du setter opp i AP for og koble opp med PC-en, det er jo poengen med wep-nøkkel.
embret Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Er det ikke bedre å bruke MAC filtrering så slipper du å bruke WEP key.
darkness| Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Er det ikke bedre å bruke MAC filtrering så slipper du å bruke WEP key. Hvorfor slipper du WEP hvis du kjører macfiltrering? WEP er jo for å kryptere dataene som blir sendt
gthomass Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Noen som vet om en enkle guide for dette, er litt fersk innenfor dette området. Air porten sier oxo at jeg må la Windows (XP) styre nettverket, men D-Link DWL G650 mener at den skal styre netverket, da blir jeg forvirret Det er slik at uansett hvilken sikkerhetsfunksjon som sette på i Air porten så stopper det helt opp. Er det noen spesiell rekkefølge dette må gjøres i ? Jeg klarer ikke å bli klok på dette, håper det en snill sjel som kan hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå