Gå til innhold

Oppgradering: Raptor eller oppgradere skjermkort

pstub

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal oppgradere, og det ser ut til å bli følgende oppsett. Setter stor pris på om noen kan komme med noen kommentarer! På forhånd takk for hjelpen!

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Varenr.: 300871

Lagerstatus: 15 stk på lager 3290.01 3290.01

--------------------------------------------------------------------------------

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 256GB,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR

Varenr.: 300872

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1299 1299

--------------------------------------------------------------------------------

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Varenr.: 122429

Lagerstatus: 9 stk på lager 1750 1750

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 118737

Lagerstatus: 50-99 stk på lager

Totalt: 7964.01

Jeg hadde i utgangspunktet satt av 10.000kr, men så ble det ikke det. Jeg gidder ikke ha det råeste av det råe, da jeg ser på dette som bortkasta penger (men det er jo i grunnen et hvert data-kjøp!!!). Det står da igjen cirka 2.000kr som jeg eventuelt kunne brukt til oppgradering av skjermkort, men det blir vel litt lite. Kan også eventuelt droppe Raptor'n og kjøpe skjermkort i stedet (har GeForce 4200Ti 128MB 4X nå).

Takker for tilbakemeldinger!!!

Endret av pstub
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg deg ville jeg droppet harddisken og satt inn et GeForce 6800 GT kort isteden. Komplett selger bla Gainward 6800 GT bulk til rundt 3700...

Skrevet (endret)

Jeg ville faktisk beholdt raptoren. Den gir deg ikke så mye høyere benchmarker i spill, ganske enkelt fordi spill laster stort sett alt opp i minnet før du starter. Men du kan virkelig nyte hvor fort neste scene lastes opp i minnet.

For andre applikasjoner, er det ofte HD flaskehalsen. Jeg skiftet fra xp2000+ til overklokket xp2500+ kort tid etter å ha skaffet den minste raptordisken. Generellt merket jeg mye mer byttet av disken. Skjermkort blir like fort billige som cpu'er, jeg ville ikke kjøpt det nyeste.

Endret av Del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...