Gå til innhold

Minitest av Coop maskinen (første utgave)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne maskina i september, har kjørt den helt flott frem til i dag, uten noen spesielle problemer.

Windows har vært ustabilt i det siste, mulig pga virus, derfor valgte jeg å formattere og legge inn på nytt.

Recovery greia fikk jeg ikke til å funke, så jeg brukte cd'en som følgte med windows på og la inn de driverne som trengtes manuelt.

 

Etter reinstallasjonen har jeg fått problemer med cpu-vifta, av en eller annen merkelig grunn så kjører den på full guffe, om jeg f.eks skulle ha spillt noe som krever en del (f.eks HL2) Men greia er at den gir seg ikke, den går på 3400rpm konstant og cpu ligger på ca 55grader.

Vet ikke hvordan det var før, men lasta ned Motherboard Monitor for å sjekke.

 

Har oppgradert skjermkort-driverne etc, men uten noe bedre resultat, når jeg spiller CSS så opplever jeg et lagg noen ganger, og var borti at monitoren plutselig ikke hadde kontakt og jeg var uten bilde(dette var før jeg la inn de nye driverne)

Men greia er at jeg har lagt inn det som var, før jeg reinstallerte. Så jeg kan ikke fatte og begripe hva feilen er. :(

 

noen som har noen tips?

aner ikke hva det kan være jeg...

har forresten ikke fått mulighet til å oppgradere BIOS pga at jeg ikke har floppy.

Og, ikke minst, jeg har ingen mulighet på å stille på cpu-hastighet etc i BIOS, for å overklokke eventuelt, noe jeg ikke skjønner meg på...

 

help! :p

Lenke til kommentar

ah, herlig, var akkurat noe slikt jeg har lett etter, fordi jeg reagerte på at prosessoren gikk på maks hele tiden, og ikke regulerte seg selv.

nå har den gått ned med 10 grader og ligger på 45, og vifta ligger å surrer på 1500rpm, noe jeg kan klare å sove med :p

 

takk for helpen, heh, skulle ikke mye til :D

Lenke til kommentar
Har hatt denne PCn i et par dager nå, og er veldig fornøyd. Jeg har dog et problem.

Disken var partisjonert såpass rart at jeg bestemte meg for og formatere og legge inn Windows på nytt. For og få alt til og virke som det skal (skjermkort, kortleser, TV-kort, Lyd osv), måtte jeg jo selvsagt legge in ørten drivere fra en CD. Det var iallefall 20-30 drivere, og bare 10-15 funka. Skulle gjerne hatt noen linker til drivere for bl.a. kortleseren. På forhånd, takk!

å gud.... hvorfor formaterte du for og endre på partisjoner?

Lenke til kommentar

Jeg betale 7995,- for min. Men det var jo i september. Så denne modellen selges ikke lengre, såvidt jeg vet så selger de en ny modell nå, noe av det sammen, bortsett fra at det er P4 Cpu og 250gb hd, mer vet jeg ikke om den, den koster vel forresten 8995,-

 

Noen som har noen erfaringer med det hovedkortet som sitter i? MSI MS-7010 (medion)

Jeg har støre problemer med å få flashet det, og etter en kabinett utskiftning har BIOS'en begynt å skape problemer under oppstart, trodde det hadde noe med auto-detecting av hd/cd, men det var det ikke. Så den bruker vel 5min på å starte opp bios, og så loader den windass...

 

Såh, om det er noen som har et Socket 754 hovedkort med 3/4 ramslots å selge iløpet av i helgen i Drammensområdet så er jeg med! :)

 

Og dere som har hatt problemer med å kjøre Twinmos sammen med den Swissbyten som står i; her fungerer det helt topp....

Lenke til kommentar

Heh, takk for tipset Okay, kjekt å ha et program man kan bruke via windass, men det hjalp meg faktisk mindre, heh..

Biosen er flashet og oppdatert, men nå henger oppstarten enda lengre, har hendt jeg må resette hele hovedkortet før jeg får oppstarten til å gå som normalt...

Får satse på et nytt kort jeg, og la maskina stå på så lenge, heh..

Lenke til kommentar

vel, jeg har ikke gjort noe spesielt med det som kan gi så mye utslag på benchmarken, jeg har egentlig bare byttet ut HK og testet med litt forskjellig rambrikker.

 

det der var scoren etter det siste oppsettet, altså nytt hk og med twinmos 512ram'en...

med swissbit'en fikk jeg 2343 såvidt jeg husker...

jeg fikk faktisk mindre score med begge brikkene inne, heh, MEN nå har jeg bestilt meg 102mb brikke, så da blir det vel spennende å se hva som skjer, sitter å lager en benchmark logg for min egen del. og nytt skjermkort til uka, så da er det bare prosessoren, hd og dvd-brenneren som er det gjenstående av Cybercom'en :p

 

selger forresten resten av delene til Cybercom'en, bare for å ha sagt det :p

Lenke til kommentar

Nå får jeg 2245 i 3dmark 05 og 5867 i 3dmark 03!nå med catalyst 5,3!

Skulle du kjøpe nytt skjermkort ?, skulle kanskje heller vurdert ny vifte jeg da ,det bråker så inni h******! Bråker dinn? først trudde jeg at det var den store vifta til cpuen,( har samma vifte som deg der og !)men fant ut at det var vifta til skjetmkortet som går 5000rpm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For dere som har denne PC....

 

Jeg skal oppgradere med 512 mb minne.

Noen som kan gi meg forslag på en som er kompatibel og

som ikke koster skjorta??

 

En annen ting. Ser at det er cl 3 på minnebrikka i PC'en.

Hva skjer hvis man putter i en cl 2,5 brikke sammens med den??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det beste er vel å kjøpe et annet hovedkort for 500kr og flytte komponentene fra den coops made HKet.

Kan ikke skjønner hvorfor, så lenge du ikke skal klokke eller trenger SATA....

HK er et MSI via k8t800 ... helt ok...

 

eskarls:

Geil funket med dette HK....

Maskine vil da gå på 2.5CL @ 333MHz (litt avhengig av BIOS, etter som jeg husker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...