Gå til innhold

bilder av ting i bevegelse med mitt w1


Anbefalte innlegg

kjøpte meg et sony w1 for noen uker siden et prob jeg har er hvis jeg bruker auto innstillinger blir nesten ingen bilder med bevegelse bra. ta feks. en gutt på tur ned en rusje bane da. tar jeg 10 bilder blir 9,5 av disse dårlige.

 

Er de bare jeg som ikke klarer og holde kamera rolig så skulle vel også dette gjelde andre bilder.

 

Har testet litt med manuelle instillinger også men har lite peiling på foto,iso,blender osv. så ble ikke noe suksess. leste en plass at større iso kunne hjelpe men da blir bilde lyst.

 

har ellers kost meg med bier og blomster blir flotte bilder da.

 

Alle råd tas mot med glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sørge for å få rask lukkertid. Hvis det ikke er godt nok lys, må du sette opp ISO-verdien til f.eks. ISO 400.

 

Så bør du bruke den manuelle eksponeringsmodusen, slik at du kan sørge for at lukkertiden blir så kort som mulig. Hvis bildet blir ørlite undereksponert er det bedre enn at bildet blir uskarpt.

 

Du kan også prøve å panorere kameraet med bevegelsen i motivet.

Lenke til kommentar

jeg er også helt ny med foto, men har et tips likevel :)

 

prøv å bruke "sportsscene" - altså velge han golfmannen på SCN-menyen. Da er lukkertiden på 1/2000 sekund (hvis jeg husker rett), og bildene blir lynskarpe! Jeg tok selv bilder av dråper som falt fra dusjen med mitt p100 (samme optikk som w1). Vet ikke hva man kan forvente, men er superfornøyd med resultatet! Man ser tydelig dråpene i fritt fall, runde blanke kuler, skarpe og fine :yes:

 

Husk bare å bruk mye blits hvis du er inne!

 

Sølve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...