Gå til innhold

Er dette optimalt for 9700 pro?

AK47

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Hercules 9700 pro-kort, maskinen har 1 ghz ram og 2,4 ghz prosessor. Har lest litt rundt på forumet hva andre har fått med 3DMark01, og skjønner da ikke helt min maskins mer eller mindre dårligere prestasjon. På 3DMark01 får jeg 13071. På 3DMark03 får jeg så vidt i overkant av 4900. Har prøvd litt forsiktig overklokking, uten noen nevnverdige resultater, og opplevde da støy på skjermen.

Ser f.eks. en som har 9500PRO, og vedkommende forteller i forumet at han får 16820 i 3DMark01, med en prosessor like stor som min :dontgetit:

Ser en annen med Xp2500, 512 ram og sapphire radeon 9600 som får en score på 14943. Halvparten av min ram, og et dårligere kort (har hatt 9600 selv).

En annen med 9700 pro forteller at han får 15612 (5261 i 2003) på en Radeon 9700 Pro. 2x Twinmos PC2700 512MB.

Er det noen innstillinger jeg burde å gjøre for å bedre ytelsen? Synes jeg får dårlig resultat sammenlignet med eksemplene jeg her viser til, som jeg samlet raskt etter et helthetsinntrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å sjekke om driverene er satt til kvalitet (det vil si at AA og AF blir satt høyt opp) eller noe sånt! Tviler på at det er det men... Prøv å reinstallere driveren. Legg inn den nyeste hvis du ikke har den! :thumbup:

Skrevet

2,4GHz prosessor? Hmm, Celeron eller AMD64? :p

Si litt mer om systemet ditt du. Men 4900 i 3Dmark03 høres ikke gæærnt ut. Jeg fikk litt over 5600 med XP2800+, 1GB RAM og Radeon 9800pro. Nå, med Athlon 64 3200+ istedet, får jeg nærmere 6000.

Tror ikke Scorene dine er så helt bak mål.

Skrevet

Jeg får i overkant av 5300 med mitt 9700pro, men da er kortet klokket.

Annen hardware er P4 3,06Ghz HT og 1GB PC2700 ram.

Så scoren din er ikke bak mål, men helt normal med tanke på din hardware.

Skrevet

Takker for mange svar. Når det gjelder innstillinger, så har vi en jungel der ja :cry:

Her er noen eksempler:

Direct 3D eller OpenGL? Aktivere VPU-revover eller ikke? AGP-hastighet på 4X eller 8X? Brke smoothvision eller ikke? Bruke atisotrop eller ikke? Og truform, hva pokker er det? Det står slått av. Skal det være på? Minimap detajnivå, hva er det? For grønne skjermkort-eiere er dette en jungel som jeg ikke har sett noen fornuftige guider til.

Og hva er det i operativsystemet vi kan fikle med?

Til informasjon har jeg en AMD Athlon XP2500+ og de nyeste driverne til ATI. 4,7 et eller annet mener jeg å huske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...