Gå til innhold

Lydløs harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-01 14:13, Sveinl skrev:

Vel, min Western Digital 120GB-JB hører jeg svært lite av.



 

hvis du ikke hører noe særlig av den disken så har du enten pakka den godt inn - eller så er det min egen wd120jb som bråker altfor mye... nesten like mye som min andre disk; en 30gb ibm. lese/skrive lydene skal jeg ikke si noe på, men du hører utrolig godt at disken går rundt! nå kan det være kabinettet mitt som gjør at den høres ekstra godt, men jeg ville ikke valgt en wd-disk på det grunnlaget at den er stillegående - heller utfra hva den presterer, og det har ihvertfall ikke jeg noe å utsette på.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 14:04, enhuso skrev:

Hvilken er de mest lydløse harddiskene på markedet?


Skal bygge en så lydløs maskin som mulig.


 

har ytelse noe å si? dvs skal maskinen yte like godt som en normal maskin eller ofrer du gjerne ytelse for å få det stille f.eks ved å velge Via's C3 CPU?

 

Vis ja: Seagate 'cuda 4.

 

Vis nei: Samsung's noiseguard 5400rpm disker.

 

Western digital's 7200rpm disker er IKKE stille. støynivå opp til 39dB...

 

Se forøvrig på hw.no's anbefaling av stille maskin

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Seagate barracuda IV 40GB disk, og jeg kan med handa på hjertet fortelle at den er stille. Du hører rett og slett ikke denne disken! Når disken jobber, hører du den heller ikke. Hvis du legger øret mot disken, da hører du den. Hvis du er heldig :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:13, Syntech skrev:

Jeg har selv en Seagate barracuda IV 40GB disk, og jeg kan med handa på hjertet fortelle at den er stille. Du hører rett og slett ikke denne disken! Når disken jobber, hører du den heller ikke. Hvis du legger øret mot disken, da hører du den. Hvis du er heldig :razz:


 

har selc en 'cuda4 60GB. Hører den hele tida jeg, men nå er den min eneste støykilde i maskina også da

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:13, Syntech skrev:

Jeg har selv en Seagate barracuda IV 40GB disk, og jeg kan med handa på hjertet fortelle at den er stille. Du hører rett og slett ikke denne disken! Når disken jobber, hører du den heller ikke. Hvis du legger øret mot disken, da hører du den. Hvis du er heldig :razz:


 

Og de som har dårlig hørsel hører den kanskje hvis de putter den i øret :grin: :grin: :grin:

 

hehehe....bare tuller.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

må bare slenge meg på lasset her. har nettop fått en barracuda jeg og, og jeg er imponert! med en gang du fyrer opp så er det en ny verden, man skjønner hvorfor alt vifteskifte-tullballet aldri hadde den helt utslagsgivende effekten: pga harddisken ikke var så stille som barracuda :grin:

 

KJØP den, eneste 7200rpm disk som er stille

Lenke til kommentar

flash-disker er tingen! :grin: Dette er "ram" disker uten noen bevegelige deler... Har sett sånne bli brukt i båter og steder med mye vibrasjoner. Ulempen er nok at du må pantsette bilen og huset for å få en med "plass nok". Men tenk om en hadde hatt råd til slikt utstryr da :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-03 19:26, lur? skrev:

flash-disker er tingen!
:grin:
Dette er "ram" disker uten noen bevegelige deler... Har sett sånne bli brukt i båter og steder med mye vibrasjoner. Ulempen er nok at du må pantsette bilen og huset for å få en med "plass nok". Men tenk om en hadde hatt råd til slikt utstryr da :razz:



 

Hvor store er disse diskene da, og hva koster de?

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

Hammer.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-05-03 19:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-03 19:37, Sveinl skrev:

Quote:


On 2002-05-03 19:26, lur? skrev:

flash-disker er tingen!
:grin:
Dette er "ram" disker uten noen bevegelige deler... Har sett sånne bli brukt i båter og steder med mye vibrasjoner. Ulempen er nok at du må pantsette bilen og huset for å få en med "plass nok". Men tenk om en hadde hatt råd til slikt utstryr da :razz:



 

Hvor store er disse diskene da, og hva koster de?

 

Sveinl.

 

Hei Sveinl,

 

vet ikke hvor de selges eller hva de koster men her er i allefall web adr til et firma som lager/forhandler slike; http://www.bitmicro.com/ (jeg vet ikke koden for å få en link inn i svaret, så du får "klippe å lime" litt) Søk litt på google.com etter "flash disk" eller "Solid State Storage Solutions" så finner du nok pris/leverandører. Regner med at de er svindyr. Så at man får den i 3,5" størrelse opp til 77,8Gb og som 19" rack løsning opptil 399Gb. Hadde ikke sagt nei takk til noe sånt! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...