Gå til innhold

Pentium 4 eller Athlon 64?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

AMD Athlon 64 3000+ BOXED

 

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

 

Gigabyte K8NS nForce3 250

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

2x Zalman ZM-F1 80x80mm vifte

 

Chieftec Matrix serie m/dør Sort

 

POV GeFORCE 6800 GT 256MB Retail

 

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

 

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 bulk

 

Logitech Deluxe Access keyboard BULK

 

e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv

 

Tot: 14 738,00 (inkl. mva.)

 

Den bygger de for deg på Netshop for et par hundre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Likte tanken på de to harddiskene hvis det går raskere. Men som sagt før så vil jeg gå for en CTR foreløpig. Har lset litt og sett at den LCD skjermen som ble foreslått nå har sine svakheter, så jeg venter heller med det.

LCD er ve-e-eldig mye bedre å arbeide foran.

Lenke til kommentar

Abit IC7-MAX3 1550,-

Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB 2000,-

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 x2 1400,-

Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD) 950,-

Western Digital Caviar SE 250 GB S-ATA 1600,-

MSI GeForce 6800 GT 256MB 3800,-

Nec ND-3500 16x DVD±R9 850,-

AOpen H600B 750,-

Samsung SyncMaster 957MB 2200,-

 

Sum: 15100,-

 

Det er 2 hardisker for den ene hardisken er ekstra rask så den egner seg ypperlig til OS og programmer.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Når det gjelder skjerm må du nok en gang kompromisse. De fleste LCD har noe etterslep og er derfor ikke så egnet til spill med raske bevegelser som crt-skjermer. Derimot er LCD mye behageligere å sitte mange timer å jobbe foran.

 

Når det gjelder dette med to harddisker; det anser jeg som en selvfølge i en videoredigeringsmaskin. En disk kjører du os/swap på, og den andre legger du råopptakene som skal redigeres på. Det er faktisk en forutsetning slik jeg ser det for at ting skal gå glatt. For å øke ytelsen enda litt mer kan man spe på med enda en disk: en til os/programmer/swap, en til råopptak og en som det rendres TIL.

 

Hvis du har tenkt å kjøre de siste spillene som f.eks D3 og mye omtalte HL2 glatt, holder det på ingen måte med et R9800 pro. Da må du ned i oppløsning og detaljer, og spesielt dette med å kjøre lavere oppløsning på crt og få sørgerammer eller under native oppløsning på lcd, er triste greier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når det gjelder skjerm må du nok en gang kompromisse. De fleste LCD har noe etterslep og er derfor ikke så egnet til spill med raske bevegelser som crt-skjermer. Derimot er LCD mye behageligere å sitte mange timer å jobbe foran.

3k koster den skjermen jeg fant, og har 14 ms.

Lenke til kommentar
Når det gjelder skjerm må du nok en gang kompromisse. De fleste LCD har noe etterslep og er derfor ikke så egnet til spill med raske bevegelser som crt-skjermer. Derimot er LCD mye behageligere å sitte mange timer å jobbe foran.

3k koster den skjermen jeg fant, og har 14 ms.

14 ms burde holde i massevis, men vil minne om at det er testet en og annen skjerm med tilsynelatende gode specs som i praksis ikke er like god. Uansett bør trådstarter sørge for å lese tester av skjermen han vurderer å kjøpe. LCD har også et lite moment ved seg som kan irritere; nemlig pikselfeil. Det er ikke verre enn å benytte angrerett hvis feilen ikke er stor nok til å avstedkomme reklamasjon, men det går jo litt tid. Tror nok hyppigheten av slike feil ofte henger sammen med merke. En bekjent kjøpte nettopp 4 Medion 17" på Elkjøp, og 3 av dem hadde en lysende grønn piksel som ikke ville vekk...

Lenke til kommentar

Går for CTR foreløpig. Går på det sikreste og billigste og så oppgraderer jeg heller dette senere. Sånn grafikkkortmessig tror jeg vil gå for X800Pro. Liker dette forran GeForce. Husk at jeg prioriterer spilling og redigering like mye så den må kunne kjøre begge bra. Men er det et oppsett som alle her er enig om at er bra? Kunne vi ikke ha satt opp et som er uslåelig og som det ikke er no å si på, til den prisen da selvsagt? Please......

Har ennå ikke helt fått bestemt meg for ADM eller Pentium 4, men hvis to bra oppsett blir satt opp mot hverandre, den ene med ADM og den ene med Pentium så kan jeg bare plukke ut den som jeg liker best.

 

Og det er noe jeg vil ha klarlagt en gang for alle. Selv om Pentium har Hyper Threadning så betyr vel ikke det at ADM er totalt underlegne på videoredigering? Man kan vel ha programmer åpne samtidig der også? Hadde vært veldig beroligende hvis det var noen her på forumet som drev aktivt med redigering og bruker ADM som kunne lagt inn noen godord. For ADM er vel stabilt når man redigerer er det ikke?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar

Uansett hva du velger blir det bra, i praksis er nok ikke forskjellene store.

 

Les test 939:

TomsHardware 939

 

A look at the benchmark results reveals that there are only few areas where Intel dominates. While the synthetic benchmarks often speak in favor of Intel's 3+ Gigahertz chips, there are only few real-life applications left that run better with Intel inside: audio/video encoding and some rendering applications. Games and multimedia applications have already been a domain of AMD's Athlon64, and the new Socket 939 processors underscored that fact.

 

Men forskjellene er små hvis du ser på testene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

AMD 64:

 

Gigabyte K8NSP nForce3 250

 

AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz BOXED

 

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

Chieftec Matrix serie m/dør Sort

 

Western Digital Raptor 36GB S-ATA

 

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

 

Sapphire Radeon X800PRO 256MB

 

Samsung 19" CRT SyncMaster 957P hvit

 

2x Zalman ZM-F1 80x80mm vifte

 

Tot: 15 078,00 (inkl. mva.)

 

 

Intel Pentium 4:

 

Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz

 

Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 512K BOXED

 

Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

Chieftec Matrix serie m/dør Sort

 

Western Digital Raptor 36GB S-ATA

 

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

 

Sapphire Radeon X800PRO 256MB

 

Samsung 19" CRT SyncMaster 957P hvit

 

2x Zalman ZM-F1 80x80mm vifte

 

Tot: 14 758,00 (inkl. mva.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Takker Wh1te. er dette oppsett alle er enige om. eller er den noen elementer dere synes bør byttes ut? Disse oppsettene har alt en data trenger ikke sant? Men hva med Windows XP og brenneprogram og virus-ting? Kommer dette da i tilegg?

Det kommer i tillegg ja. Vil du at jeg skal presse det også inn?

Lenke til kommentar

altså du kan nok gå fint det men jeg ville anbefalt deg å gått inn på

 

 

link

 

altså du kan sammenligne det kortet der med fx5900ultra 47 fps (gjennomsnitt) er meget spillbart med high quality

 

hvis du kommer til å kjøre doom 3 i 1024 da går det helt glimrende , men når du kommer over i 1280x1024 da må nok kortet (9800pro) si stopp....hardocp der kan du gå inn og se hvilket kort som yter for pengene :p

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om du kunne ha presset inn det også ja wh1te. Skal ha en komplett data som er ferdig til bruk og det innebefatter den grunnleggende software som windows.

Men jeg vil gjerne ha litt flere tilbakemeldinger på oppsettet til wh1te og skriv gjerne hvilket av de to som er ebst til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...