Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fake Mac adresse


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig flyttet inn på studenthybel og der er det mulig å registrere to mac adresser for å få tilgang til nettverket. Har en stasjonær og to bærbare datamaskiner som komuniserer med den stasjonære tråløst. Disse maskinene skal koble seg til internett igjennom den stasjoære. Problemet er at bare en av de bærbare kobler seg til, mens den andre finner sidene men ikke får noe svar tilbake. Hva kan jeg gjøre for å få den siste maskinen til å koble seg på internett. Er det lettere alternativ til å lage lik mac adresse på to av maskinene. Takker for all hjelp

-Atsjo-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du går gjennom den stasjonære har det ikke noe å si med MAC adressene siden "studentnettet" kun ser den stasjonæres MAC-adresse allikevel.

 

Men; har du aksesspunkt eller kobler maskinene rett på et trådløst kort i den stasjonære (ad hoc) I så fall må det trådløse kortet støtte aksesspunkt-funksjonalitet hvis du skal ha flere enn en maskin på.

 

Noen som kan dette bedre enn meg for fylle i, men mitt råd er: kjøp en trådløs ruter m/4 ports switch og gå gjennom den med alle maskinene, så slipper du at den stasjonære maskinen må stå på for at de andre skal komme på nett.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe nytt, så få deg en router med WPA-støtte. (ved mindre du absolutt ikke planlegger å bruke noe som helst sikring). Det er enklere å sette opp en WEP, og mye mye sikrere. WEP kan crackes på noen timer i et "heldig" tilfelle, uten mer enn en normal PC og riktig software, mens WPA er omtrent nesten helt ugjennomtrengenlig pga. kontinuerlig nøkkel-skifting.

 

Selv om det neppe er strengt tatt nødvendig for de fleste, så er det like greit å få med seg funksjonaliteten på ny hardware du kjøper.

 

Håper du ikke er dratt på butikken enda da ^_^

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...