Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei jeg måtte ikke tenke meg om lenge der. Det er en film som fortsatt står veldig sterkt i meg flere år etter at jeg så den det der.

Det hjalp nok også at jeg brukte et bilde fra samme scene når jeg selv brukte den filmen i denne tråden for en tre-fire år siden.

 

Ny oppgave:

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-90516700-1309087128_thumb.jpg

 

post-93527-0-31855300-1309087143_thumb.jpg

 

post-93527-0-77681500-1309087160_thumb.jpg

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Det var det ja, jeg tenkte Dom za vesanje a.k.a. Time of the Gypsies allerede ved den første bilderserien, men var såpass usikker at jeg slo det fra meg, men nå med den siste montasjen ble det veldig tydelig.

 

Jeg har ikke sett den siden den gikk på NRK for flere år siden, og skulle gjerne ha sett den igjen, men den har, såvidt meg bekjent, ikke vært tilgjengelig på DVD med forståelig undertekst (dvs. skandinavisk eller engelsk) Så jeg er veldig interessert i om du vet noe som ikke jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg har også lett lenge etter en DVD av Time of the Gypsies med engelsk undertekst, ettersom det var en film som slo meg i bakken da jeg så den på NRK2 for tre-fire år siden, absolutt en av mine favoritter og en jeg ville gjerne hatt i hylla. Jeg må desverre skuffe deg med at bildene jeg har brukt her er fra en mindre lovlig kilde (med ganske grei teksting på engelsk), jeg ga opp håpet om å få den i DVD-hylla etter å ha spurt litt rundt, ser ikke ut som om det er stor sjangs for en DVD-utgave med det første. Drømmen hadde vært om det kom en Criterion-versjon av denne samt andre Kusturica-filmer, helst inkludert miniserien som ikke har vært mulig å anskaffe på noen måter. Men det tror jeg vi må se langt etter.

 

Det kom en sør-koreansk DVD av filmen i år som er tilgjengelig på amazon, er veldig skeptisk til den dog, bildekvaliteten er visstnok dårlig og tekstingen på engelsk forferdelig.

 

Om du skulle være så heldig å bo i USA er det mulig å få filmen i digital utgave på iTunes og Amazon for $10, men dette er som så ofte ikke tilgjengelig i Norge. I Norge er bare soundtracket til operaen tilgjengelig. For en vits.

Lenke til kommentar

OK da er vi ca. der jeg trodde vi var med tanke på en DVD-utgivelse.

Vi så nok samme fjernsynsvisning av filmen vi da, og som deg ble også jeg veldig grepet av filmen, en helt unik stemning i den filmen der.

Det angående iTunes har jeg ikke tenkt på. Jeg er ivrig samler av filmer i fysisk form, da i form av disker, men å se filmen via iTunes er en løsning så meget bedre enn å benytte seg av ulovlig nedlasting, som er helt uaktuelt for meg.

Det skal vist være mulig for oss her i Norge også, å skaffe oss en amerikansk iTunes-konto, jf. http://www.dinside.no/823898/slik-faar-du-amerikansk-itunes-konto.

 

Over til vår nye oppgave, som til forskjell fra Dom za vesanje endte opp med å skuffe meg en del.

 

Trykk på bildet for å vise det i sin fulle størrelse:

post-93527-0-27057900-1309189514_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som et hint kan jeg fortelle at det at jeg, som tidligere nevnt, ble litt skuffet over denne, hadde mye å gjøre med min egne forventninger til hva for en film dette skulle vær.

Filmen er laget av en regissør som jeg tidligere kun har sett én film av, og den filmen er en ganske sjokkerende affære når det kommer til hva vi seere får se av både det ene og det andre. Så når jeg leste et handlingsreferat av filmen vi nå skal frem til, gjorde jeg meg opp forventninger om at filmen skulle være langt saftigere enn den viste seg å være. Når en sitter å forventer en type film, men får servert en annen kan det dessverre slå uheldig ut for filmopplevelsen.

 

Flere bilder:

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-04531200-1309250768_thumb.jpg

 

post-93527-0-67512300-1309250776_thumb.jpg

 

post-93527-0-62708200-1309250783_thumb.jpg

 

post-93527-0-26520000-1309250792_thumb.jpg

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...