tidyclown Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Hei, jeg har en ekstern harddisk på 200Gb. Mens jeg en gang så på film så snublet en fyr i lendningen til strømmen og den koblet ut. Men etter det så funker den ikke. Hver gang jeg kobler i strømmen igjen så bare piper den. Noen som vet hva dette betyr? Er den helt ødelagt...?
likferd Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Er jo fullt mulig å kjøpe et eksternt harddisk kabinett til+/- 500 kr, plukke ut hardisken fra kabinettet du har og montere den i det nye. Er sikkert bare noe som e ødelagt i elektronikken til hdd kabinettet
tidyclown Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 hmm, ja det kan jo hende det er det.. får prøve å sette den inn i pcen og se.. men kan en harddisk bli ødelagt av at strømmen ryker ? fordi den lager en sånn rar lyd (som om den henger seg opp) og piper når jeg nå setter i strømmen...
Kimble Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 hmm, ja det kan jo hende det er det.. får prøve å sette den inn i pcen og se.. men kan en harddisk bli ødelagt av at strømmen ryker ? fordi den lager en sånn rar lyd (som om den henger seg opp) og piper når jeg nå setter i strømmen... Er kanskje ikke akkurat som din situasjon, men jeg hadde en Maxtor disk som tok kvelden etter et strømbrudd. De neste dagene lagde den masse rare lyder og hadde lese/skrivefeil hele tiden. Hm.. den signaturen din må da bryte en eller annen regel?
likferd Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 jepp. 12. Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen
tidyclown Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 (endret) wops.. var egentlig bare en test om den funka hadde problemer med å få den inn i ett annet forum. derfor testet jeg her menmen fjernet nå over til saken.. tror faktisk det er en Maxtor jeg også har.. (har den ikke har akkurat nå, pga inget nett hjemme.. skal sjekke) men min vil jo ikke fungere i det heletatt da.. kanskje dette er ett vanlig problem ved strømbrudd hos disse harddiskene? Endret 15. august 2004 av tidyclown
tidyclown Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 har sjekket harddisken nå.. det er en Maxtor DiamondMax plus 9.. Er det ingen som har hatt samme problemet som meg? jeg krysser alle fingre og tær for at den ikke er ødelagt selv om det er det størst sjangs for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå