Gå til innhold

Endre stasjonsbokstav .


Anbefalte innlegg

Har et lite problem etter en reinstallasjon av winxp. Windows partisjonen fikk bokstaven E: og ikke C:

Får en melding når jeg prøver å endre stasjonsbokstav under administrative tools, "Windows cannot modify the drive letter of your system volume or boot volume".

 

Er det mulig å forandre dette på en eller annen lur måte ?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ekke så rart at du ikke får til å skifte stasjonsbokstav egentlig. du vet, du kan ikke endre noe på Windows partisjonen når du holder på med den selv, dvs. du kan hverken formatere Windows partisjonen, skiftestavsjonsbokstav eller liggnende men du er i Windows. hadde jeg vært deg så hadde jeg formatert en gang til å lagt Windows på C: istede for på E: mye lettere sånn.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
ekke så rart at du ikke får til å skifte stasjonsbokstav egentlig. du vet, du kan ikke endre noe på Windows partisjonen når du holder på med den selv, dvs. du kan hverken formatere Windows partisjonen, skiftestavsjonsbokstav eller liggnende men du er i Windows. hadde jeg vært deg så hadde jeg formatert en gang til å lagt Windows på C: istede for på E: mye lettere sånn.

 

Lykke til.

dette går ikke og er delvis feil. grunnen til at trådstarter ikke får endret stasjonsbokstav er fordi den partisjonen hvor Windows er innstalert er den aktive partisjonen på maskinen, og denne kan en ikke endre bokstav på. Det du må gjøre da lommis er å slette Windows-partisjonen og lage en ny aktic partisjon. (pass på at det ikke er mer enn en aktiv partisjon på systemet.. så ordner nok dette seg.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det ikke er mulig å endre stasjonsbokstav på en boot partisjon når du er inne i Windows :) Tenkte kanskje det var noen fansy DOS kommandoer som kunne endre på det.

 

Men takk for svar begge to, skal til å legge inn WinXP på nytt nå.

 

Var jo allerede så godt igang så er nok ikke det værste man kan gjøre på en søndags morgen.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...