Gå til innhold

Ett mareritt starter

erikos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gledet meg i en månede til og få min dell xps pc. Men her startet problemene. Da jeg fikk min xps pc fungerte alt strålende ca en uke, intil jeg skulle logge meg inn på windows ,, startet problemene, filen dil 32 mangler, får altså ikke logget meg på windows, har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres, + en lang error code. har vert i kontakt med dell får og få teknisk support, her blir jeg henvist til ett annet nummer, og dette er dell i england, ikke så veldig lett og fårstå engelsk support når man eller ikke er så data kyndig.dell i Norge sier at de ikke har support for min pc her i Norge, dette virker jo veldig rart da jeg har faktisk en forsikring fra dell om at vis min pc skulle gå i stykker har jeg krav på at en teknikker kommer hjemm til meg neste arbeidsdag, kommer han da fra Engeland :nei: har også kjøpt min pc igjenom dell her i Norge. Tok så kontakt med dell igjen og spurte om jeg kunne få en tekniker hjem, svaret var at det var ingen som hadde god nok erfaring med denne pc i Norge, slik at det kunne ta tid før jeg fikk hjelp. Og her sitter jeg med en pc til 40000 kr som ikke fungerer.

Dell har vist noe av den beste supporten har jeg hørt :cry:

Beklager min dårlige Norsk da jeg er Svensk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En pc til 40000kr i 2004?Er kabinettet gullbelagt?

Forresten så skriver du godt norsk til å være svensk.

Ring og true dem med at du skal gå til media hvis de ikke

sender en til å reparere den.

Går ut ifra at du mener dll32 og ikke dil32 på feilmeldingen.

Fikk du ikke med en gjennopprettings cd med den?

Endret av Raper
Skrevet

nye xps serien til dell koster faktisk mye om du utstyrer den bra.

uansett. Ta kontakt med support og be dem få orden på maskina di med tekniker. Er vel en fra easycare som kommer og ikke en fra england vil jeg tro..hvertfall noe sånn.. si du sender dritten i retur om de ikke fixer det.

Skrevet
Jeg hadde gledet meg i en månede til og få min dell xps pc. Men her startet problemene. Da jeg fikk min xps pc fungerte alt strålende ca en uke, intil jeg skulle logge meg inn på windows ,, startet problemene, filen dil 32 mangler

Mest sansynelig virus.

har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres

Husk å trykke F6 under instalasjonen, for å instalere S-Ata Drivere.

NB!

Opgrader til de nyeste - Chipsett,Bios,Skjermkort,Lydkort Driverne fra Dell og Intel

Noen Linker:

Directx 9.0 C

Catalyst 4.9

W2K/XP OMEGA DRIVERS - Skjermkort

Drivere fra Dell - Velg ditt system

Drivere fra Intel

Skrevet
Dette var dårlig av Dell :thumbdown:

Får du feilmelding under installasjon av XP selv om du sletter partisjonen, og oppretter en ny før du installerer?

Ja jeg får den samme feilmelingen da også. har kansje en mistanke om at det er Harddisken som har tatt kvelden. har faktisk alderig opplevd at jeg ikke har fått installert windows på nytt.

Skrevet
En pc til 40000kr i 2004?Er kabinettet gullbelagt?

Forresten så skriver du godt norsk til å være svensk.

Ring og true dem med at du skal gå til media hvis de ikke

sender en til å reparere den.

Går ut ifra at du mener dll32 og ikke dil32 på feilmeldingen.

Fikk du ikke med en gjennopprettings cd med den?

dll32 korekt :yes:

Skrevet
Jeg hadde gledet meg i en månede til og få min dell xps pc. Men her startet problemene. Da jeg fikk min xps pc fungerte alt strålende ca en uke, intil jeg skulle logge meg inn på windows ,, startet problemene, filen dil 32 mangler

Mest sansynelig virus.

har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres

NB!

Opgrader til de nyeste - Chipsett,Bios,Skjermkort,Lydkort Driverne fra Dell og Intel

Noen Linker:

Directx 9.0 C

Catalyst 4.9

Drivere fra Intel

S-Ata Drivere. ja men hvordan får jeg installert den ?,, tror ikke jeg har noen cd med den driveren på

Skrevet (endret)

Mest sansynelig virus.

NB!

Noen Linker:

Directx 9.0 C

Catalyst 4.9

Drivere fra Intel

S-Ata Drivere. ja men hvordan får jeg installert den ?,, tror ikke jeg har noen cd med den driveren på. er dette noe man må installere hver gang før man skal installere selve windows ?

Endret av erikos
Skrevet

Får du feilmelding under installasjon av XP selv om du sletter partisjonen, og oppretter en ny før du installerer?

Ja jeg får den samme feilmelingen

Skrevet
Dell selger vel bare Intel systemer, og alle nye Intel hovedkort har vel native

S-ata støtte. Sata drivere trengs altså ikke..

alltid greit å ha uansett

sata drivere instaleres med diskett under starten av xp installasjon bootup (står nede på skjermen)

hvis du ikke klarer å fikse dette selv, ring til dell og si at siden du har betalt masse for denne pcen og har tatt med den forsikringen så venter du at en mann fra dem SKAL komme neste dag da for å fikse denne pcen, hvis du er hyggelig mot dem, men bestemt på dine rettigheter så vil nok dette bli fikset, hvis det ikke hjelper så tar du navnet på den du snakker med og ringer/mailer til sjefen dems og snakker med han, det pleier å hjelpe

Skrevet
Dell selger vel bare Intel systemer, og alle nye Intel hovedkort har vel native

Jeg har Dell 8400, og jeg måtte instalere driverne fra diskett.

Hvis ikke jeg la inn driverne, fikk jeg melding om att jeg IKKE kunne instalere Windows.

Skrevet

ja den samme feilmelingen kommer også da

Skrevet
Jeg har hentet driverene for deg, og de kan lastes ned Her

Du må ha en Formatert Diskett klar.

Takk så mye for det... så det vil si at jeg altid trenger denne driveren i tilegg til cd hver gang jag skal installere windows ?

Skrevet
Takk så mye for det... så det vil si at jeg altid trenger denne driveren i tilegg til cd hver gang jag skal installere windows ?

Ja, Det stemmer.

Jeg vet ikke om den xp cden som følgte med, er en rein xp cd, eller om det er xp + masse dell tulleting. hvis så er tilfelle vil jeg anbefale å instalere med en rein xp cd. Eventuelt og slette alle de unødvendige tingene etterpå.

Skrevet

Ja, Det stemmer.

Jeg vet ikke om den xp cden som følgte med, er en rein xp cd, eller om det er xp + masse dell tulleting. hvis så er tilfelle vil jeg anbefale å instalere med en rein xp cd. Eventuelt og slette alle de unødvendige tingene etterpå.

Så du tror ikke at det er min harddisk som er ødlagt ? har ganske mye viktige ting ligende der. har ikke for øyblikke en disket, men kan jeg brenne dene driveren inn på en vannelig cd ??

Skrevet

Regner med att du har Dimension XPS Gen 3.

Her er alle Driverne du trenger.

Anbefaler foreløpig å bruke Omega Drivere på skjermkort, som kan lastes ned Her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...