Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 205 ct(kalesj- og motor-spørsmål)


benknude

Anbefalte innlegg

Når jeg starter motoren kommer det en meget merklig lyd, han jeg kjøpte den av snakket om motor bank. hva er det? er det vansklig å fikse?

 

et annet spørsmål er, noen som vet hvor man kan fikse kalesjen på bilen, det er et par huller i den..

 

please hjelp..

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret topicen din til noe mer beskrivende.

 

"Motorbank" høres litt relativt ut.

Ulyder av motoren kan komme av flere ting, som slitte lagre, løse deler(!), slitte/knekte stempelringer eller mest vanlig, ventiltikking.

Ventiltikking er symptomet på at klaringen mellom løfter og kam ikke er riktig(mekanisk løft) eller at en av delene er veldig slitt.

 

Er lyden der hele tiden, uansett om du kjører eller ikke?

Forsvinner lyden når du trykker inn clutchen eller vica versa?

Lenke til kommentar

Er lyden jevn eller skrangler det?

Hvis lyden forsvinner når du trykker inn clutchen, kan det være at lagrene til inngående aksling i girkassa er slitt.

 

Edit: Pris tør jeg ikke anslå(hvis det er girkassa som er problemet, da)

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg si at _det er_ girkassa, men hvis det er den, så er det ikke en jobb for den menige mann i gata å reparere den.

 

Få noen på et verksted til å høre på motoren, så kan de nok høre hva det er.

Er litt vanskelig å stille diagnose når jeg ikke kan høre lyden selv, men som sagt, det du sier tyder på et problem med kassa.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Satt bilen på verksted, mekanikeren mente at hele motoren holder på å gå til helv***. han snakka noe om at han skulle muligens sette i en 1,9L med insprøyting, noen som vet hva det vill koste å forsikre bilen da? (forsikringen skal stå på mitt mors navn)

:roll:

Endret av benknude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...