Wintel Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Fikk to Raptor 37GB før jul, kjørte i Raid0 frem til mai - da fikk jeg uopprettelige diskfeil på en av diskene... Fikk to nye disker på garantien, reinstallerte OS og har kjørt feilfritt til i går, nå får jeg igjen "tikke-lyd" fra en av diskene, masse feilmeldinger i Event Viewer´en og dårlig diskytelse... Er det flere som har opplevd lav levetid på Raptor-diskene? Bør jeg heller gå for 75GB-utgaven eller noen andre typer disker? (Skal ha to S-ATA-disker i Raid0..) Wintel
endrebjo Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 74GB utgaven skal visst være bedre utviklet, dvs. raskere og mer pålitelig.
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Alle disker er ustabile i raid, uansett så er det et litt ustabilt system. Men det er lansert en egen raid serie av harddisker nå.
Wintel Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Alle disker er ustabile i raid, uansett så er det et litt ustabilt system.Men det er lansert en egen raid serie av harddisker nå. Hvorfor er alle diskene ustabile i Raid? At jeg dobler sjangsen for diskfeil med Raid0 er forsåvidt logiskt... Wintel
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Så vidt jeg vet (kan ta feil ) så er det kontroller som tuller det til og ikke diskene. Men går en disk istykker så er all data tapt selv om den andre disken er frisk. Endret 12. august 2004 av teknikeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå