Gå til innhold

Bruke psu uten 12v til hovedkortet?


Anbefalte innlegg

Har en Enhance psu på 400w, men hadde et problem med at den støyet ganske mye i forhold til de andre komponentene mine så jeg tenkte jeg skulle sette inn en vifte styring. Tok ut psu og skrudde av lokket også tenkte jeg at jeg kansje skulle øke spenningene, særlig på 12v, men tok å målte for å sjekke spenningene (uten å ha skrudd på noen ting i psu). Da fikk jeg litt sjokk... 12v railen var på 10.4v og 5v på 4.3. Litt kjedelig siden jeg kjøpte psu'en for litt siden og har ikke lyst til å kjøpe en ny psu med gang.

Men er det mulig å få noe igjen på garantien siden den bare er åpnet eller er det ny psu som må til... ?

Endret av Empty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et nytt spm...

Fikk tak i en erstatnings psu men der er tingen at 12v ledningen som skal rett i hovedkortet er for kort, er det fortsatt mulig å bruke den eller må jeg leite etter en ny psu ?

 

Edit:

Lagde ny topic..

Endret av Empty
Lenke til kommentar
Et nytt spm...

Fikk tak i en erstatnings psu men der er tingen at 12v ledningen som skal rett i hovedkortet er for kort, er det fortsatt mulig å bruke den eller må jeg leite etter en ny psu ?

 

Edit:

Lagde ny topic..

ta og kutt den på midten da, og så finner du ein ledning på ca samme dimmen. Så berre skjøyter du...

Lenke til kommentar
Måler du et standard PC power uten noen belastning vil da aldri kunne vise riktige spenninger. Ha minst en amp belastning på 5V linjen så fikser det målingene dine ;)

Det får bli neste prioritet til uka, rekker ikke det, skal på lan.

Men er det mulig å bruke et atc psu uten 12v railen til hovedkortet ?

Lenke til kommentar
antar du mener ATX PSU uten "P4"-kontakten(to ledere med +12v og to med jord) og det går bra, denne er beregnet for systemer som krever mye og ren strøm til CPU, dette gjelder serlig overklokkede CPU'er.

Ahh, takker.

Da blei jeg litt klokere i dag også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...