substeinar Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Ok, har ikke så veldig peiling på dette. Men, hvordan skal jeg sette opp et trådløst nettverk med brannmur? Må muren slås av? Og i tilfelle hvordan gjøre jeg det?
darkness| Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hva er du ute etter? Et sikkert trådløst nettverk?
substeinar Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Hmm, har en bærbar og en stasjonær pc som er koblet til internett via en trådløs nettverkstilkobling med brannmur. Når jeg prøver å sette opp et lokalt nettverk, så får jeg ikke tilgang til den andre maskin fra den andre... hvis du skjønner. Så jeg lurer på om jeg må skru av brannmuren for å få maskinene til å kommunisere?
darkness| Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Nei, du må åpne for kommunikasjon mellom de to PC'en i brannmuren. Hvilken type brannmur er det du har?
darkness| Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Hvordan hadde du tenkt å slå den av, hvis du ikke vet hvilken type det er?
substeinar Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Godt spørsmål. Hvordan finner jeg ut hvilken type det er?
darkness| Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Hvordan vet du at du har brannmur i heletatt? Er den installert på PC'en din, eller er den integrert i ruter/accesspointet?
substeinar Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Eh... gud sa det til meg i et stort hvitt lys. Jeg vet ikke. Men jeg er sikker på at jeg har en brannmur.
el-asso Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Brannmuren i ruteren/aksesspunktet beholder du. Den innebygde brannmuren i XP skrur du av så skal du se det ordner seg.
substeinar Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 (endret) Ok, kan du si meg hvordan jeg gjør det? Ok, fant utav hvordan jeg skal gjøre det. Takk for hjelpen. Endret 12. august 2004 av substeinar
srbz Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Nettkverk er fine greier Sånn som vi drev på med på ungdomsskolen sorry for at jeg tar opp denne gamle tråden, men det var bare så fristende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå