pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg lurer på Hvordan jeg setter opp sånn at jeg kan spille gjennom en switch
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Mener du at du skal ha LAN med noen kamerater eller noe ?
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 ja...jeg har switch og kabler og nettverkskort på pc`ene men lurer på hvordan jeg får satt det opp
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 hvis dere skal ha med internett: telefonkontakt --> modem --> switch --> pc'er Altså du tar en ledning fra modemet inn i switchen og så ut til pc'ene. Det er lett som bare det.
sedsberg Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Også må maskinene ha IP i samme subnett. (Tror det det heter.)
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Jeg skal ikke bruke internet...hvordan stiller jeg Subnet IP`en da?
felzius Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Tull, har du windows XP, er det egentlig nok å koble sammen komponentene, sett at det er riktige komponenter. Men nettverk er en snodig sak, selv om jeg driver med det daglig, skjønner jeg egentlig aldri forskjellige oppsett... Det hele ser ganske tilfeldig ut spør du meg. Noen ganger får du kontakt, andre ikke. noen ganger får den ene kontakt, men ikke den andre? Men men, windows xp er ganske hjelpsom for nybegynnere, følg med på de valgmulighetene du har. Prøv "network setup wizard".
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 du som jobber med det daglig: hvordan stiller jeg det inn når det IKKE går?
sumptrollet Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 du som jobber med det daglig: hvordan stiller jeg det inn når det IKKE går? Du leser den sticky tråden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=247648 Litt egeninnsats hadde ikke vært flaut.
Nicklas Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 (endret) Du må høyreklikke på nettverks tilkoblinga, så må du slå av ip greiene. Det er livsnødvendig hvis ikke får du det ikke til å virke. Gå inn på "Network connections" Høyre klikk på nettverks tilkoblinga --> "Properties" --> Networking --> Properties ---> Kryss av for "Obtain an IP adress automaticly" Det samme på "DNS" greia. Endret 11. august 2004 av Nicklas
sofTest Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Så vidt jeg kan se, har han ikke noen DHCP-server, kun en switch. Dette betyr at de må kjøre fast/statisk IP-adresse, ikke noe "Obtain an IP adress automaticly". Sjekk denne litt gamle guiden, så skjønner dere prinsippet.
Nicklas Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Så vidt jeg kan se, har han ikke noen DHCP-server, kun en switch. Dette betyr at de må kjøre fast/statisk IP-adresse, ikke noe "Obtain an IP adress automaticly". Sjekk denne litt gamle guiden, så skjønner dere prinsippet. Oki, jeg gjorde det slik jeg sa, men det var jo med internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå