Gå til innhold

Asus 6800Gt til 3150 kr?

fredriku

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dettet kortet vil jeg vel ha?. Hvis dere ser her, så er det et GT kort, fra Asus for 3150 kr... Er ikke det litt utrolig igrunn?

Vuderer det selv nå, eller det nye de får inn, 6800 non ultra til 2650.. Da er det vel verdt de 500 kr opp til 6800GT?!

Uansett håper jeg på at noen kan forklare meg litt om disse to kortene :)

Edit: Så ikke det var 128mb, men det kan jo bli interessant å se hva slags minne det er! ;)

Fikk idag en mail fra komplett.no, ang specs på Asus sitt GT kort med 128mb minne.

Kan lastes ned her, for de interesserte ;) Obs! 1.4mb! :)

Endret av fredriku
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

asus 6800 256MB Gamer Ed har jo bare 12 pipelines,men ram og gpu som et vanlig gt kort(350/1000mhz)

ser på komplett. der har de 4 modeller av asus kortet ute:

Asus V9999 GeForce 6800 128MB

Asus V9999 GeForce 6800 256MB Gamer Ed

Asus V9999 GeForce 6800 GT 128MB

Asus V9999 GeForce 6800 Ultra 256MB

da har asus 4 modeller ute,så "GT" er nok rett,men er det 16 pipelines ?

men hadde ikke sakt nei til et gt kort med 350/1000mhz 16 pipelines og 128mb ram til den prisen.. :dribble:

Endret av Traxco
Skrevet
tror jeg må bestille dette kortet,noen ting må det jo ha.enten 16 pipelines eller så har det 1000mhz ram.og det er nok grunn for meg ;)

Vurderer det kortet stekert selv. Sendte mail til komplett nå for å spørre ang specs osv. Kommer med all infoen så fort jeg får svar ;)

Skrevet
tror jeg må bestille dette kortet,noen ting må det jo ha.enten 16 pipelines eller så har det 1000mhz ram.og det er nok grunn for meg  ;)

Vurderer det kortet stekert selv. Sendte mail til komplett nå for å spørre ang specs osv. Kommer med all infoen så fort jeg får svar ;)

takk,fredriku venter i spenning.håper kortet kommer på lagerene i aug.jeg har allerede bestilt kort fra en annen webshop,men heldivis har jeg avtalt med dem at måtte ikke sende ut kortet ennå.

Skrevet
tror jeg må bestille dette kortet,noen ting må det jo ha.enten 16 pipelines eller så har det 1000mhz ram.og det er nok grunn for meg  ;)

takk,fredriku venter i spenning.håper kortet kommer på lagerene i aug.jeg har allerede bestilt kort fra en annen webshop,men heldivis har jeg avtalt med dem at måtte ikke sende ut kortet ennå.

Bare hyggelig det. Flott at du har fått til den avtalen. Venter i spenning selv, på om jeg faktisk skal kjøpe det kortet, eller betale like mye og kjøpe et vanlig 6800 kort...

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har sett desse kortene på hjemmesiden til Asus...

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har sett desse kortene på hjemmesiden til Asus...

nei, det stemmer det. De er ikke der heller.. Skjønner ikke dette..

Men er jo da tydeligvis mulig å få tak i..

Skrevet (endret)

Det er en 6800GT(asus kortet i topic jeg snakker om) gpu med 16 pipes ja, men bare DDR1 minne som kjører på 700mhz.

vet ikke helt hvorfor de har gjort det sann, men dette er jo samme folka som har slengt DDR3-minne på 6800-nu kort også da...

EDIT: Mange japanske butikker som har samme kortet...

Endret av Civilix
Skrevet

vet du dette sikkert ? tro om det er 350mhz på gpu da,siden det har 16 pipelines.

kortet må vel ha litt mere ytelse enn vanlig 6800 nu,med 325/12 pipelines..

men er jo billig kort synes jeg,selv om man ikke har båndbredde som et normalt GT kort har.gpu skullle jo iallefall være rask nok ;)

har du noen link til dette ?

Skrevet (endret)
vet du dette sikkert ? tro om det er 350mhz på gpu da,siden det har 16 pipelines.

kortet må vel ha litt mere ytelse enn vanlig 6800 nu,med 325/12 pipelines..

men er jo billig kort synes jeg,selv om man ikke har båndbredde som et normalt GT kort har.gpu skullle jo iallefall være rask nok  ;)

har du noen link til dette ?

http://products.uac.co.jp/search/table.php...rder=1&order2=1

Spec gpu:350 minne:700 står det der, som du ser på bildet har heller ikke minne kjøling.

http://www.shopit.ro/product_info.php?products_id=345 <--denne butikken rapporterer også at det er ddr1 minne på kortet

Endret av Civilix
Skrevet (endret)

tusen takk for at du tok deg tid til dette Civilix ,da fikk vi oppklaring :thumbup:

ser ut som man ikke får mere enn man betaler får,men ca 250.- mere for denne versjon er jo ikke mye.

ps:har nettopp bestilt kortet fra komplett,ble et GT kort iallefall på meg.selv om dette er en billigutgave av kortet :p

Sendte mail til asus i uk,fikk beskjed at kortet ikke var ute(released)ennå,så han kunne ikke gi meg noen Spec.

Endret av Traxco
Skrevet
128MB versjonen til POV 6800GT ligger nå til salg på netshop til 2895,-

er ikke GT,men nu(non ultra)som de selger til 2895,- ;)

Ooops! Dreit meg visst litt ut der :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...