Gå til innhold

Skjerm anbefaling ønskes! (CRT)

Psh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Så var det på tide med en ny skjerm...

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en Samsung 19" CRT Syncmaster 957 MB siden den var anbefalt av Hw.no , da jeg kom over jmdata sine sider.

Her fant jeg en Eizo F930 til nesten samme pris...

Dette fikk meg til å tvile på mitt første valg, så jeg tenkte jeg får høre med expertene her på hardware.no :yes:

Hva burde jeg velge?

Andre forslag er også velkomne!

Til opplysning skal skjermen hovedsaklig brukes til Fps spill og budsjettet er ca. 2500,- +-litt ;)

Vennlig hilsen

Psh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hyundai Monitor 19" CRT TCO95 Flat 1600x1200 Silver/Black

jeg har denne selv. Den er meget fin å se på. Du skal lete lenge etter en CRT skjerm med design og kule farger.

Skjermen er utolig liten. Det er minimalt med plast. Skjermen er "nesten" like stor som en 17"

Produsenten omtaler den som verden "minste" 19"

Det er et flatt bilderør. Skjermen er god å se på. jeg spiller mye. Ingen problemer her.

Prisen er utrolig god. 1900,- hos PS data... Jeg kjøpte den på salg hos dem i februar for 1650,-

Skrevet
cy_demon' date='10/08/2004 : 01:42'] Hyundai Monitor 19" CRT TCO95 Flat 1600x1200 Silver/Black

jeg har denne selv. Den er meget fin å se på. Du skal lete lenge etter en CRT skjerm med design og kule farger.

Skjermen er utolig liten. Det er minimalt med plast. Skjermen er "nesten" like stor som en 17"

Det er et flatt bilderør. Skjermen er god å se på. jeg spiller mye. Ingen problemer her.

Prisen er utrolig god. 1900,- hos PS data... Jeg kjøpte den på salg hos dem i februar for 1650,-

Hei igjen!

Skal si meg enig i at den skjermen ser meget flott ut , men utseende eller vekt er jeg ikke så opptatt av, det tar jeg bare som en bonus.

Mener å ha hørt at den ikke har et flatt bilderør men en glassplate foran skjermen som er flat, mye mulig jeg tar feil.

Skrevet

Ta en titt på samsung syncmaster 193T og 910T

Hvis du skal bruke dem til spill er de ikke HELT opptimale 25ms respond tid

Skrevet (endret)

Hmmm... er jmdata plutselig nede eller hva?

Jeg ser dem verken på webshopguiden eller noe på hjemmesidene deres som jeg anntar er www.jmdata.no .

Ahh, fant siden deres på www.jmdata.as :)

Endret av Rafael
Skrevet

Jeg anbefaler benQ fp767 - 12..

Har denne selv... er en røm i spill, flott bilde osv:D, bare en ulempe da... ikke dvi. :ermm:

Skrevet
Ta en titt på samsung syncmaster 193T og 910T

Hvis du skal bruke dem til spill er de ikke HELT opptimale 25ms respond tid

For å oppklare litt til...

Samsung syncmaster 193T og 910T er langt utenfor mitt budsjett og som du selv sier ikke HELT optimale for spill, dermed er de helt uaktuelle...

Jeg kunne selvsagt tenkt meg en Lcd skjerm men til de kravene jeg setter blir de nok for dyre... :(

Skal det først være Lcd så skal den ha Dvi, utbyttbar kabel og lav responstid... Dette tror jeg blir vanskelig å få til 2500,- +-litt

Derfor blir også BenQ fp767 uaktuell...

Takker så mye for alle anbefalingene så langt!

Men jeg har fortsatt ikke kjøpt meg noen skjerm så bare kom med flere tips!

Med vennlig hilsen

Psh

Skrevet

den eizo skjermen(f930) er ikke flatfaced men drar bra resolution/hz, skal du ha topp crt skjerm se etter t766 19" evt t966 21", er du heldig finner du en sånn pent brukt.

• 3 uker senere...
Skrevet
cy_demon,10/08/2004 : 01:42] Hyundai Monitor 19" CRT TCO95 Flat 1600x1200 Silver/Black

Hei igjen!

Skal si meg enig i at den skjermen ser meget flott ut , men utseende eller vekt er jeg ikke så opptatt av, det tar jeg bare som en bonus.

Mener å ha hørt at den ikke har et flatt bilderør men en glassplate foran skjermen som er flat, mye mulig jeg tar feil.

Faen.

Du har rett.

Jeg har nettopp gransket skjermen. Det ser faktisk ut som en flat glassplate over en vanlig skjerm....

Uansett, så står det på websiden til PS data hvor jeg kjøpte skjermen:

Hyundai Monitor 19" CRT TCO95 Flat 1600x1200 Silver/Black <---- Flat

DynaFlat-X CDT adopted

Er det noen her i forumet som har samme skjerm og ser seg enig i at skjermen aldeles ikke er flat???

Skrevet
cy_demon' date='27/08/2004 : 13:06'] Er det noen her i forumet som har samme skjerm og ser seg enig i at skjermen aldeles ikke er flat???

Jeg har hatt den samme skjermen, bare i hvit, og den er ikke flat. Kun en flat glassplate utenpå, som tidligere nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...