Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Conflict IP addres


Anbefalte innlegg

Jeg får opp dette varselskiltet:

 

The system has detected a conflict for Ip adrss 192.168.0.1 with the system having hardware addres 00:40:05:D2:F6:E8. The interface has been disable.

 

Jeg har en bærbar Copaq Armanda 110 med Windows Millenium.Prøver å koble den til en Dl-link ruter.Kan noen plz hjelpe meg.Den skal klargjøres for et Lærerstudie.Det har gått greit før med koblingen,men noen har forandret på noe og jeg forstår ikke hvordan jeg får omgjort det?

Takk for alle svar :)

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har automatic setting for IP og er på nettet nå.Men jeg har fått en ny konflikt Puh.Får bluscreen når jeg slår av computeren.

Denne bærbare skal tilhøre et trådløst nettverk.Det er min sønn sin computer.Men,jeg har klart å komme på nettet i alle fall :)Derfor er fast IP ikke bra?

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Jeg hater windows millenium. Det er god grunn til det. Du bør skaffe deg windows XP eller windows 2000( hvis maskinen ikke er så kraftig)

 

Uansett tilbake til saken.

 

De derre bluescreenene kommer fordi du har windows ME og maskinen klarer ikke å avslutte det som kjører i minnet. f.eks trådløs tilkobling.

 

Fast IP er bra. Da vet du alltid hvor du har maskinen. Det er skjelden ipen byttes, men det kan hende og det er irriterende. Driver du lite med IP,DHCP og subnet bør du la være å sette fast ip. Det kan skape problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...