Gå til innhold

CPU temp 60 grader celsius!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min ligger stort sett mellom 55-60 grader... det går helt fint og den slår seg ikke av!

et tips som er standard er kabinett vifter!

du kan også sjekke hva cpu'en din får av volt...

min skrudde seg av da jeg fikk 75 grader :p

da sto vcore på 1,75( hadde glemt å resette ved et cpu skifte)

Lenke til kommentar

Sensor Properties

Sensor Type Asus ASB100 Bach, Winbond W83L785TS-S

Sensor Access SMBus 2Dh, SMBus 2Eh

Motherboard Name Asus A7N8X

 

Temperatures

Motherboard 24 °C (75 °F)

CPU 60 °C (140 °F)

CPU Diode 85 °C (185 °F)

 

Cooling Fans

CPU 3835 RPM

 

Voltage Values

CPU Core 1.66 V

CPU Aux 1.66 V

+3.3 V 3.28 V

+5 V 4.89 V

+12 V 12.16 V

-12 V -12.08 V

-5 V -4.58 V

Kopiert ut fra aida32- jeg har ikke så mye peiling på volt og sånt... er detta normalt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du brukte kjølepasta da du monterte kjøleren? Eller at det var en firkantete thermalpad under ribba?

 

For å finne ut nyeste BIOS til ditt hovedkort, må vi vite hvilket hovedkort du har.

 

PS.. Nyeste BIOS og fremgangsmåte finner du forresten på nettsiden til produsenten av kortet.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål: Er vifta på prosessoren er koblet til? Synes 70 grader er mistenkelig mye.

 

Noen hovedkort krever også en spesiell kontakt som er ment for prosessorvifta. Dette står i manualen. Dersom den ikke er koblet til riktig kontakt vil BIOS tro at vifta har stoppet og skrur av PCen.

 

Edit: Sjekk også som han over sier, at det er god kontakt mellom ribbe og prosessor, selv om det er tvilsomt at ribben er feilmontert 2 ganger...

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Temperaturen på min XP2800+ rapporteres å være 66-68°C. Jeg har et MSI hovedkort og kjører CoreCenter som følger med kortet til å avlese temperaturen.

 

For det første er det mye som tyder på at denne temperaturenavlesingen er feil.

 

For det andre tåler de fleste CMOS standardkomponeneter 85°C.

Jeg vet at AMD og Intel opererer med lavere anbefalte temperatur grenser for sine prosessorer, men så lenge maskina ikke feiler på noe vis er det ingen grunn til å ta på vei. Prosessoren blir ikke ødelagt av å kjøre på 65°C.

 

Ingen grunn til bekymring med andre ord

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde en AMD thunderbird 1.2 ghz med en vifte som var defektet (som vi fant ut senere. En dag ble vifta så defektet at tempen snek seg helt opp til 90 grader. Tror hovedkortet var et slikt som ikke slår seg av når cpuen blir for varm. Men det funka fint etterpå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...