RastaXP Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Jeg har i allefall god nok maskin det er sikkert: Amd xp 1800+ Radeon 9100 128mb 512 mb sd ram. Men allikevel "hakker" Morrowind. Jeg har ikke view distance på maks heller. Jeg har den på Deafult. Fps ligger på 20 hele tiden i ute miljø. Når jeg går inn i hus ligger den på 40. Den hakker spesielt når en slåss. Noen som vet problemet?
Blib Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Hvilken oppløsning? Det skjermkortet der sparker ikke akkurat i fra vettu
RastaXP Skrevet 8. august 2004 Forfatter Skrevet 8. august 2004 1024 x 768. Spiller i den oppløsningen i Far Cry og alt går sånn nogenlunde smooth der. Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte .
fargoth Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Hos meg har Morrowind generelt lavere fps en grafisk tilsvarende spill. Jeg tror desverre ikke det er mye du kan gjøre, men for eksempel ta av skygger, sette ned view distance etc. Hvis du har Norton antivirus, prøv å slå den av, eventuelt også andre litt tyngre programmer. Hvis du synes hakkingen blir for ille, og ingen av de tingene over hjelper, så er hardware opgradering eneste løsning som jeg kan komme på..
MiSP Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 (endret) Morrowind har det med å hakke eller lagge (alt forsinkes litt) uansett. Jeg har XP2500 +, 9600XT og 512 MB RAM, men allikevel lagger det litt (nå skal det sies at jeg ikke vet HELT hva om lagging er det jeg nevnte, men det forsinkes litt). Broren min spiller det på en 800MHz TNT2 computer på 800x600 oppløsning, og der er det litt forsinkelse, det [i]hakker[/i] ikke så mye. Men jeg syntes at Morrowind krever alt for mye PC i forhold til grafikken. Endret 8. august 2004 av ProZaC
GhOZZZZt Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 "Laggingen" kommer av at det ofte lastes nye celler når man beveger seg til eller fra et område (cell)! Det spiller generelt liten rolle om du har en super pc med amd 64 og geforce6800 eller tilsvarende så lenge man møter maskinvarekravene. Skjermkort spiller ikke så stor rolle i morrowind, med mindre en skal ha anti-aliasing osv skrudd på. Om du derimot har en ganske dårlig cpu, vil det nok "lagge" mer. Morrowind krever mer av cpuen.
knut-eirik Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 /lat modus/Hvordan finner jeg ut fps i morrowind?/
mr. Bjerre Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Kanskje du trenger mer RAM? jeg har like mye RAM og merker at det tildels hakker litt, med AA og AF
RastaXP Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Har nok lite med ram å gjøre. Virker som Morrowind kun går fint ved bruk av Direct X 7 kort som feks Gf4 mx 440 . Med dette oppsettet gikk Mw totalt glatt: P4 2 ghz, 256 mb, g4mx440. Så det har nok neppe med ram å gjærre du mr. bjerre . Og hvorfor skriver du RAM?! Når du kan være normal å skrive ram .
Gromle Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Går ganske glatt på min maskin, er ett lite hakk ov og til, men ikke nok til å være plagsomt. Har Xp2800+ 512 MB ram R9800Pro 256MB.
knut-eirik Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) Går som bare det på mion maskin også ikke antydning til hakking. A64 X800 1024 ram Skulle bare mangle det går bra. Endret 9. august 2004 av teknikeren
RastaXP Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Går som bare det på mion maskin også ikke antydning til hakking. A64 X800 1024 ram Skulle bare mangle det går bra. Ikke kom med slikt skryt da
Seppe . Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 du kan jo laste ned en fps optimalizer (jeg lastet den ned på morrowindfiles.com, men den siden er "borte") det virket for meg
Liestöl Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte . man skal undervurdere 9100 noe så ¤%&)#%@ Jeg hater den dritten noe så maximalt, har lav fps på nesten alle spill.... D suge max kjøp nytt... d skal jeg!! På tester slik som på doom 3 står d at d er testa på alle radeon korta bortsett fra 9100 et hull i lista akkuratt som om ati vil glømme d dritt kortet. (men jeg har ikke testa doom 3 enna så jeg veit ikke) litt sur
RastaXP Skrevet 14. august 2004 Forfatter Skrevet 14. august 2004 Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte . man skal undervurdere 9100 noe så ¤%&)#%@ Jeg hater den dritten noe så maximalt, har lav fps på nesten alle spill.... D suge max kjøp nytt... d skal jeg!! På tester slik som på doom 3 står d at d er testa på alle radeon korta bortsett fra 9100 et hull i lista akkuratt som om ati vil glømme d dritt kortet. (men jeg har ikke testa doom 3 enna så jeg veit ikke) litt sur Du får brukbar fps i Far Cry (1024x768 alt på medium unntatt vannet som jeg har på high) med det, dessuten klokker det godt . Hvis du har IGP versjonen kan jeg fatte problemet ditt. Jeg har iallefall ikke den innebygde driten men et ordentligt kort. Er fornøyd med det ja.. Får også brukbar score i 3d mark 01 6879 er ikke dårlig. Klarer Max Payne 2 med 6x AA og 4x Ansio helt fint. Kanke fatte problemet ditt med kortet unless du har IGP (integrert) versjonen.
Liestöl Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 (endret) Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte . man skal undervurdere 9100 noe så ¤%&)#%@ Jeg hater den dritten noe så maximalt, har lav fps på nesten alle spill.... D suge max kjøp nytt... d skal jeg!! På tester slik som på doom 3 står d at d er testa på alle radeon korta bortsett fra 9100 et hull i lista akkuratt som om ati vil glømme d dritt kortet. (men jeg har ikke testa doom 3 enna så jeg veit ikke) litt sur Du får brukbar fps i Far Cry (1024x768 alt på medium unntatt vannet som jeg har på high) med det, dessuten klokker det godt . Hvis du har IGP versjonen kan jeg fatte problemet ditt. Jeg har iallefall ikke den innebygde driten men et ordentligt kort. Er fornøyd med det ja.. Får også brukbar score i 3d mark 01 6879 er ikke dårlig. Klarer Max Payne 2 med 6x AA og 4x Ansio helt fint. Kanke fatte problemet ditt med kortet unless du har IGP (integrert) versjonen. jo jo hehe jeg kjørte riktig nok farcry på max på alt (bortsett fra noe lightning som jeg måtte har på low ellers klikka heile dritten og såg ut som om jeg hadde tatt litt for mye LSD) Litt små hakk her og der men det var til å leve med... (lav fps nær hus og vegger) Fullt på max pain 2 og men d såg ut som om max og mona hadde bada i glassur?! Men resten heilt fint... Men jeg får lav fps på battlefield vietnam på bybanane og på CSI 2 når d er ting som beveger seg!"? (wtf hakk på csi 2 hehe er d mulig? med radeon 9100 er det mulig) På morrowind når jeg er nær hus og vegger. egentlig nesten på alle spill når jeg er nær hus og vegger Har radeon 9100 AGP Endret 14. august 2004 av Liestöl
RastaXP Skrevet 14. august 2004 Forfatter Skrevet 14. august 2004 (endret) Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte . man skal undervurdere 9100 noe så ¤%&)#%@ Jeg hater den dritten noe så maximalt, har lav fps på nesten alle spill.... D suge max kjøp nytt... d skal jeg!! På tester slik som på doom 3 står d at d er testa på alle radeon korta bortsett fra 9100 et hull i lista akkuratt som om ati vil glømme d dritt kortet. (men jeg har ikke testa doom 3 enna så jeg veit ikke) litt sur Du får brukbar fps i Far Cry (1024x768 alt på medium unntatt vannet som jeg har på high) med det, dessuten klokker det godt . Hvis du har IGP versjonen kan jeg fatte problemet ditt. Jeg har iallefall ikke den innebygde driten men et ordentligt kort. Er fornøyd med det ja.. Får også brukbar score i 3d mark 01 6879 er ikke dårlig. Klarer Max Payne 2 med 6x AA og 4x Ansio helt fint. Kanke fatte problemet ditt med kortet unless du har IGP (integrert) versjonen. jo jo hehe jeg kjørte riktig nok farcry på max på alt (bortsett fra noe lightning som jeg måtte har på low ellers klikka heile dritten og såg ut som om jeg hadde tatt litt for mye LSD) Litt små hakk her og der men det var til å leve med... (lav fps nær hus og vegger) Fullt på max pain 2 og men d såg ut som om max og mona hadde bada i glassur?! Men resten heilt fint... Men jeg får lav fps på battlefield vietnam på bybanane og på CSI 2 når d er ting som beveger seg!"? (wtf hakk på csi 2 hehe er d mulig? med radeon 9100 er det mulig) På morrowind når jeg er nær hus og vegger. egentlig nesten på alle spill når jeg er nær hus og vegger Har radeon 9100 AGP Kanskje hard disken din ikke har kjørt defragmenter siden 1998. Og det kan ha noe med maskinvaren din åsså. Er iallefall stor fornøyd med det jeg.. . Et problem er det iallefall med det, noen spill støtter det rett å slett ikke . Det med Max å Mona er pga at 9100 ikke er et direct x 9 kort. Leste om det i readme. Har ikke problem med det sjøl. Og battlefield Vietnam har det med hakke om du har lite ram. Det med CSI? MÅ være en bug. eller så er det unsupportet 9100 chipset. Etter at jeg satt i mere ram i denne skit maskinen går morrowind helt smooth. Det hadde altså ikke med grafikk kortet Du vet sd ram sux Endret 14. august 2004 av lord_vivec9
Liestöl Skrevet 14. august 2004 Skrevet 14. august 2004 (endret) Ikke undervurder 9100 da, den har tilogmed direct X 8.1 støtte . man skal undervurdere 9100 noe så ¤%&)#%@ Jeg hater den dritten noe så maximalt, har lav fps på nesten alle spill.... D suge max kjøp nytt... d skal jeg!! På tester slik som på doom 3 står d at d er testa på alle radeon korta bortsett fra 9100 et hull i lista akkuratt som om ati vil glømme d dritt kortet. (men jeg har ikke testa doom 3 enna så jeg veit ikke) litt sur Du får brukbar fps i Far Cry (1024x768 alt på medium unntatt vannet som jeg har på high) med det, dessuten klokker det godt . Hvis du har IGP versjonen kan jeg fatte problemet ditt. Jeg har iallefall ikke den innebygde driten men et ordentligt kort. Er fornøyd med det ja.. Får også brukbar score i 3d mark 01 6879 er ikke dårlig. Klarer Max Payne 2 med 6x AA og 4x Ansio helt fint. Kanke fatte problemet ditt med kortet unless du har IGP (integrert) versjonen. jo jo hehe jeg kjørte riktig nok farcry på max på alt (bortsett fra noe lightning som jeg måtte har på low ellers klikka heile dritten og såg ut som om jeg hadde tatt litt for mye LSD) Litt små hakk her og der men det var til å leve med... (lav fps nær hus og vegger) Fullt på max pain 2 og men d såg ut som om max og mona hadde bada i glassur?! Men resten heilt fint... Men jeg får lav fps på battlefield vietnam på bybanane og på CSI 2 når d er ting som beveger seg!"? (wtf hakk på csi 2 hehe er d mulig? med radeon 9100 er det mulig) På morrowind når jeg er nær hus og vegger. egentlig nesten på alle spill når jeg er nær hus og vegger Har radeon 9100 AGP Kanskje hard disken din ikke har kjørt defragmenter siden 1998. Og det kan ha noe med maskinvaren din åsså. Er iallefall stor fornøyd med det jeg.. . Et problem er det iallefall med det, noen spill støtter det rett å slett ikke . Det med Max å Mona er pga at 9100 ikke er et direct x 9 kort. Leste om det i readme. Har ikke problem med det sjøl. Og battlefield Vietnam har det med hakke om du har lite ram. Det med CSI? MÅ være en bug. eller så er det unsupportet 9100 chipset. Etter at jeg satt i mere ram i denne skit maskinen går morrowind helt smooth. Det hadde altså ikke med grafikk kortet Du vet sd ram sux Ja jeg har bare 512ddr ram. Jeg kan jo ikke påvise at det er 9100 som er synderen men jeg liker ikke at det ikke støtter spill. Jeg må vell formatere snart uansett, en liten stund siden sist... Men jeg tenker først jeg kjøper 512 ram til P4 2,66 512 ddr Radeon 9100 Endret 14. august 2004 av Liestöl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå