Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kun gule lys med torrentklienter:(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg så dreven på innstillinger og slikt, men så vidt jeg har forstått er alle portene jeg trenger i min router åpene fra deafault. Har Netopia 3357. Den routeren man får av nextgentel når man bestiller en trådløs. Alikevel får jeg gule lys bestandig. Hva er det jeg kan gjøre for å få de grønne igjen. Hadde konstant grønne lys før jeg skiftet til Nextgentel og fikk denne routeren. Har ikke endret på instillinger og har også reinstallert windows.

Vil legge til at jeg ikke bruker routeren trådløs. Har en stasjonær pc med ledning til routeren....

Endret av Sjefern
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gule lys? I bittorenten? Isåfall er det det at du sltier med portene. Jeg leste en oversikt engang, og det var noe om at gule lys betyr at du ikke får kontakt med alle seederne og downloaderne. Hvis du får kontakt med alle, og får filer fra de fleste, skal den være grønn. Jeg får hele tiden bra hastighet, ettersom jeg har få porter åpne :p og de jeg har bruker jeg effektivt. Hvis du bruker Azureus, kan du ha flere torrenter per port. Jeg bruker da en port, og kan ha mange torrenter samtidig. Du trenger dermed ikke mange porter, som da gjør deg til et hakke offer. (vet ikke hvelt hvor mye større sannsyneligheten blir :p)

Skrevet (endret)

DeViSoR: Ehh :blush: DMZ? Hvordan gjør jeg det?

Mixel: Alle portene jeg trenger å ha åpene skal være det. Ringte nextgentel kundeservice og ba dem åpne 6880 til 6990 (eller noe sånt) og de så at alle porter over 1999 (eller noe sånt) allerede var åpene.

Men jeg har ikke prøvd Azureus. Bare bittornado og torrentstorm. Men det skal vel ikke ha noe å si?

Endret av Sjefern
Skrevet

Er windows firewallen din på? prøv å slå av den og bruk en annen software firewall, se om det hjelper, hjalp meg ihvertfall.

Btw jeg har også hørt at Zone Alarm og div bittorrent clienter ikke går så bra sammen.

Lykke til.

DVDLOVER25

Skrevet
Er windows firewallen din på? prøv å slå av den og bruk en annen software firewall, se om det hjelper, hjalp meg ihvertfall.

Btw jeg har også hørt at Zone Alarm og div bittorrent clienter ikke går så bra sammen.

Lykke til.

DVDLOVER25

Zonealarm fungerer fint det. Bare gi programmet tillatelse til at programmet skal ha netttilgang.

Sjefern: Du sitter kun med routeren fra ngt? Du har ingen flere ledd før pcen din? Jeg sitter med routeren fra ngt, der har jeg porten åpen, men jeg har også åpnet porten på den trådløse routeren som jeg har kjøpt senere. Pluss at Azureus har enerett på porten og den har alle rettigheter hos Zonealarm

Skrevet

Har prøvd uten firewall i det hele tatt og selv det fungerer ikke. Har slått av windows-firewallen ja.... Men uansett er det ikke et firewall problem. Alt fungerte jo smertefritt før jeg fikk Nextgentel.

Jeg sitter kun med routeren fra nextgentel ja. På nextgentel sier de jo at portene er åpne.... :cry:

Skrevet

Du burde nok åpne portene manuelt. For å være på den sikre siden. Skriv ipen til routeren din i en webleser, og fyll inn brukernavn og passord, og åpne dem manuelt.

Du burde bruke Azureus. De du bruker er litt, eh, jeg liker dem ikek selv iallefall. Jeg har adri nådd en bra hastighet med dem, og grensesnittet er litt otete.

Skrevet
Jeg sitter kun med routeren fra nextgentel ja. På nextgentel sier de jo at portene er åpne.... :cry:

Du kan prøve å skru på uPnP under plugins i Azureus hvis du bruker det. Routeren til NGT støtter dette. Denne mapper portene for deg.

Det holder ikke at portene er åpne, de må NAT-es til din interne ip adresse også.

Skrevet

Jeg har selv slitt med dette problemet i 1 1/2 år nå. Ja, jeg leste på relativt.net, jeg snakket med kundeservice, jeg fulgte guider og portene VAR åpne og redirected 100% korrekt. Aldri fungert.

I går, derimot, installerte jeg Service Pack 2 (WinXP) ig i dag fungerer portåpningen som om ingenting noensinne skulle ha vært galt. Så bare vent et par dager, last ned SP2 og se om ting går bedre da :)

Skrevet

Her var det masse forslag :) Får prøve Azureus og se om det hjelper. Så får jeg prøve å åpne porter høyt oppe.

Hva vil det vil si at portene må NAT-es til min interne ip adresse?

Hvis ikke dette går får jeg laste ned SP2.

Ingen som vet hva Dmz (som Devisor foreslo) er og hva jeg skal gjøre med det?

Skrevet
Ingen som vet hva Dmz (som Devisor foreslo) er og hva jeg skal gjøre med det?

Du bør IKKE bruke dmz (Demilitarized Zone). Da forwardes ALLE porter som ikke er spesifisert til noe annet til IPen du velger som dmz. Dette er ikke bra for sikkerheten.

PS. Du sitter nå forran verdens største oppslagsverk. Et lite søk på feks. google. com ville ha fortalt deg hva dmz var iløpet av noen få sekunder.

Skrevet
PS. Du sitter nå forran verdens største oppslagsverk. Et lite søk på feks. google. com ville ha fortalt deg hva dmz var iløpet av noen få sekunder.

Takker for svar. (Selv om du kunne sagt det uten å være spydig) Søkte etter det på google og fant ut hvordan jeg kunne åpne for det men ikke hva det faktisk gjorde. Når du nå sier at jeg ikke bør gjøre det er det ganke grei informasjon som jeg IKKE fant på google ;)

Skrevet (endret)

Gikk inn på http://endring.nextgentel.no og satte den til "Én IP-adresse, uten filtersett". Skiftet også til Azureus. Nå enderlig fikk jeg grønne lys :w00t:

Så vidt jeg har forstått er jo dette ikke så sikkert, men jeg har jo norton firewall i tillegg? Hva er egentlig sikkerhetsrisikoen på dette? Hva er det som kan skje?

Endret av Sjefern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...