Gå til innhold

MSI Live Update og Bios flashing


DrOnline

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si at jeg har full sympati med DrOnline, for jeg havnet i samme situasjon som ham i går kveld. Jeg brukte MSI LiveUpdate for mitt MSI KT3 Ultra2 hovedkort, og jeg klarte da å slette RAID arrayen. Enhver som opplever dette føler seg som en idiot. Jeg trodde at LiveUpdate gjorde risikoen for feil mindre, men dengang ei :(

 

Måtte foreta en BIOS recovery operasjon, ved å slå av maskinen, trekke ut stikkontakten, slå den på igjen mens jeg holdt inne Ctrl-HOME (og hadde BIOS Flash and Security disken i diskettstasjonen (ble opprettet da jeg oppdaterte BIOSen)).

 

RAID arrayen er fremdeles slettet, og jeg får ikke lov til å opprette en ny, siden MBFfastTrak133 sier at den ikke finner noen disk. Merkelig at jeg da klarer å starte opp windows allikevel når jeg trykker "continue" når array feilmeldingen kommer opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

 

The BIOS contained here are exclusively for MSI product only. MSI assumes no responsibility for any damages resulting from improper use or lack of technical expertise.

 

Attention:

Users who download BIOS here(not using Live Update) should use the flash utility, attached in the downloading compressed file package, to conduct BIOS update. To avoid BIOS update failure, please don't try to use the utility which is the old version or not sourced from here.

 

Siste setning i første avsnitt er viktig...

 

Jeg har *litt* sympati for de som får problemer, men ikke mye.. :p

Det er ikke uten risiko å flashe Bios..da alt du har lagt inn der selv mht. devices/settings.. blir slettet.. "Live with it"..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...