Torjus Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Jeg har en 3com router oppe i ganga, den hoster internett, men den har nøtt til å stå der pga vi har IP-telefoni, så det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe en switch og strekke en kabel fra feks port 1 på routern til kjellern i port 1 på en switch - så putter jeg en tp kabel fra min pc og i port 2 på switchen Virker dette? Routeren: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&cks=PRL
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 Er det så enkelt? Ikke no stress med å åpne porter og piss i routeren?
jocke Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Er det så enkelt? Ikke no stress med å åpne porter og piss i routeren? Skal i alle fall være så enkelt. Har aldri hørt om routere som har disablet noen av portene. Er ikke værre enn å prøve, ingenting som kan gå galt
Torjus Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 hmm.... Skal prøve, kamerat av meg har en switch som jeg kan prøve med!
sofTest Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 En PC som er koblet til en switch, som igjen er linket opp til en router, fungerer på samme måte som at PC'n er koblet direkte til routeren. Med andre ord, en switch gir deg i ditt tilfelle flere nettverksporter på routeren. Av og til, når du kobler sammen en router og en switch må du bruke en uplinkport eller bruke en krysset kabel. Men det ser du raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå