Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! DI-604 problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har en D-link DI-604 router og telenor adsl, jeg har koblet to maskiner på routeren, en win98se og en win xp.

 

problemet er at den har en tendens til å koble seg fra internett for så og være frakoblet.

jeg mister også muligheten til å komme meg inn på web konfigurasjonen. etter en stund (noen ganger må jeg ta strømmen på'n) så kobler den seg opp igjen, men jeg kommer da fortsatt ikke inn på konfigurasjonen, dette gjelder både når jeg har fast ip på maskinen og når jeg får tildelt ip fra routeren.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

jeg har installert den nyeste firmwaren, gitt ut den 4 august tror jeg (får ikke kikka etter hvilken det er, kommer jo ikke inn for å få sett det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt D-link sjøl . Var bare trøbbel . Måtte oppdatere firmware men fikk ikke gjort det pga D-linken slo av å på linja hvert femte sekund . Fikk levert den i retur hos Elkjøp og service fyren bare gliste . Det var tredje idag sa han .

Kjøpte meg en trådløs ruter ifra Asus i steden og har ikke hatt problemer siden .

Anbefales

Lenke til kommentar
Ingen av nettleserne er oppsatt for bruk med proxy?

Nei ingen av dem er satt opp for bruk med proxy.

 

Måtte oppdatere firmware men fikk ikke gjort det pga D-linken slo av å på linja hvert femte sekund . Fikk levert den i retur hos Elkjøp og service fyren bare gliste . Det var tredje idag sa han .

:D hehe, er visst mange som har problemer med d-link, får vel kjøpe meg noe nytt jeg da....

Lenke til kommentar

Jeg har kommet meg inn i konfigurasjonen etter firmware oppdatering.

jeg har h/w versjon D1. den kom med firmware v. 3.01, etter en liten stund begynte den å surre, da lastet jeg ned v. 3.03, da surret den en liten stund og jeg var så lei at jeg bare lot den være. men plutselig funket den helt fint i ca 3 mnd før den begynte å surre igjen. da lastet jeg ned v. 3.05b08, dette hjalp ikke og nå sitter jeg med versjon 3.06 og samme problemet :thumbdown:

 

 

Nå satt jeg faktisk inne i konfigurasjonen og tenkte jeg skulle legge ut hva som står i loggen, men da kuttet den ut. internett er fortsatt oppe da :hmm:

Lenke til kommentar

D-link 604. Har den og den funker. Men det med at man ikke kommer inn på konfigen etter en stunds bruk er standard. Det står ingen steder, D-link produsenten nekter å innrømme det, men det er en fact. Har snakket med flere personer med samme problemet. Har også sendt D-linken i retur 3 ganger etter jeg fikk den, men problemet var det samme. Straks du begynner å bruke båndbredde sliter du å komme innpå konfiggen. Etter hvert vil du ikke få tilgang før en reboot av routern.

 

-Wolf

Lenke til kommentar
D-link 604. Har den og den funker. Men det med at man ikke kommer inn på konfigen etter en stunds bruk er standard. Det står ingen steder, D-link produsenten nekter å innrømme det, men det er en fact. Har snakket med flere personer med samme problemet. Har også sendt D-linken i retur 3 ganger etter jeg fikk den, men problemet var det samme. Straks du begynner å bruke båndbredde sliter du å komme innpå konfiggen. Etter hvert vil du ikke få tilgang før en reboot av routern.

 

-Wolf

Jaha? ganske heldig du da :),jeg har nå reboota ruteren 5 ganger og har ikke kommet inn på den noen av gangene, begynner virkelig og bli lei :cry:

 

jeg har hørt om folk som måtte gå tilbake til eldre firmware for at den skulle funke ordentelig, hvliken firmware bruker du wolf?

Lenke til kommentar

Vil bare legge til det at jeg nå har installert firmaware versjon 3.03 i stedetfor 3.06 og nå har det fungert feilfritt i 21 timer og 30 min, jeg har kommet inn på konfigurasjonen hele tide :D

 

 

Hvis det er flere som har de problemene jeg har hatt så anbefaler jeg dem å prøve en eldre firmware :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...