Gå til innhold

Hvordan begynner jeg? Har "en del" midler.


Anbefalte innlegg

Hei

 

I går kom pappa hjem fra jobbe med en kasse på 13,5kg med bøker, disketter ol. til Visual C++ Professional Edition v1.0 for Win 3.11 som jobben skulle kaste, og lurte på om jeg hadde lyst til å prøve meg. Jeg sa ja, og sitter nå her med 20 disketter, 7 bøker om Visual C++ og 4 bøker om Windows Software Developement Kit.

 

Vil programmet på de 20 diskettene holde til å lære seg det mest elimentære innen C++ i dag, eller har det kommet masse nytt som er mye bedre??

 

Hvilken av disse bøkene skal jeg begynne å lese i:

  • Reference Volume I (C++)
  • Reference Volume II (C++)
  • Reference Volume III (C++)
  • Programmer's Guides (C++)
  • User's Guides (C++)
  • Professional Tools User's Guides (C++)
  • Comprehensive Index (uaktuell??) (C++)
  • Programmer's Reference, Volume 1: Overview (WSDK)
  • Programmer's Reference, Volume 2: Functions (WSDK)
  • Programmer's Reference, Volume 3: Messages, Structures and Macros (WSDK)
  • Programmer's Reference, Volume 4: Resources (WSDK)

Eller kan jeg bare hive hele driten... :hmm:

 

Kan forresten litt on VB6.0 og har lyst til å lære det elementære når det gjeøder Visual C++.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like greit å hive, tror jeg .. alt dette er sikkert laget før 1998. C++-standaren som den er nå er fra 1998 (med en oppdatering i 2003), så mye er sikkert feil i bøkene.

 

Det finnes gratis bøker og resurser på internett.

 

Edit:

Med resurser mener jeg også kompilere som er litt nyere enn VC1.0.

.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Det er sannsynlig at mye av det vil virke uansett, men jeg vil absolutt ikke foreslå å prøve. For det første vil du da lære ting som ikke har noen relevanse lenger... for det andre vil du lære måter å programmere som krever mye mer skriving for samme programmet.

 

C++ er uansett et språk for spesialprogrammer, og kan føre til en del uvaner i tenkemåten din.

 

Dersom du vil lære deg programmering på skikkelig vis, anbefaler jeg at du laster ned denne, leser boka på denne sida, og leser www.cliki.net om du trenger mer informasjon.

Lenke til kommentar
C++ er uansett et språk for spesialprogrammer, og kan føre til en del uvaner i tenkemåten din.

Trodde C++ var det kraftigste, vanligste og beste programmeringsspråket jeg :dontgetit:

Smak & behag. C++ er blant de kraftigste, men er definitivt ikke best til ALT mener jeg. Personlig foretrekker jeg C++ til det meste, men skjønner godt at andre ikke gjør det.

Lenke til kommentar
C++ er uansett et språk for spesialprogrammer, og kan føre til en del uvaner i tenkemåten din.

 

Dersom du vil lære deg programmering på skikkelig vis,

 

C++ er nok 'overkill' for mye. Ikke et bra nybegynner-språk. Det tar lang tid å lære seg. Du kan få 'uvaner i tenkemåten din' av alt. Også Lisp.... Jeg mener at en av C++ sterke egenskaper er at du får GODE programmeringsvaner av det. Men det krever mer av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...