Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke nettverkskortet


Anbefalte innlegg

Holder på å innstalere Trendnet TE100PCIWA nettverkskort på

"gamle" maskinen i win-98, men maskinen kan ikkefinne verken kort eller produsent ut ifra listen i windows.

Har prøvd med orginal driver å lastet ned ny driver, men kommer ikke videre da den ikke finner produsenten.

I brukermanualen står det noe om cmos oppsettet, at det kan vere noen feil, men jeg har jo brukt dette kortet på maskinen før jeg formaterte den i fra XP. og ikke endret noe i cmos.

Se side 7

http://www.trendnet.com/download_manager/?...pdf&Size=819567

 

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på å innstalere Trendnet TE100PCIWA nettverkskort på

"gamle" maskinen i win-98, men maskinen kan ikkefinne verken kort eller produsent ut ifra listen i windows.

Et standard realtek-kort, gå til realtek og last ned driver derfra.

Men hvilket "standard" realtek-kort? er flere der?

 

 

Smartaas:

Jeg har prøvd den metoden uten å lykkest.

Lenke til kommentar

Det gikk ikke det heller.

Men har fått innstallert kortet ved å velge et standard realtek kort fra win-98, Tror jeg.

Fikk ihvertfall beskjed om at innstallasjonen var vellykket.

Så nå får vel den gamle pcen leve sitt eget liv videre.

Nå er jeg dr.. lei.

Noen som vil kjøpe? hehe :D

Lenke til kommentar
tester de nå agvg..  Får håpe det ordner seg, har aldri hatt så mye problemer med netttilgang før. Har en router her også om det har noe å si?

Vel, hva er problemet da?

Skal si deg problemet, problemet er at jeg ikke får gå på internett p.g.a. manglende nettverksdrivere. Mest sannsynlig, da den ikke ser ut til å finne noe nettverkskort. Ja, det skal være integrert på hovedkortet, 10/100mbit Realtek nettverkskort. Den driveren du gav meg inneholdt bare en mappe med masse filer, ingen executer.. Hvordan installerer jeg den?

Lenke til kommentar

Logikk my ass, ikke noe logisk med verken gigabyte eller windows. At det skal gå ann å lage det så vanskelig, hadde ikke nettverksproblemer før jeg monterte denne skiten inn i kabinettet. Aldri mer gigabyte hvis det skal være så problemfullt. Stasjonere får ikke tilgang til routeren.. Alt det burde gå automatisk, var et lite helvete og få tak i rette driverne også. :thumbdown::thumbdown: Enda ingen nett tilgang på min maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...