Dezerate Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 (endret) Min WD caviar 250 GB har oppført seg rart de siste månedene. Den sletter/ødelegger filer uten videre. Jeg prøver å kjøre CHKDSK, men feilmeldingen er følgende: --------------- Advarsel! F-parameteret ikke angitt. Kjører CHDSK i skrivebskyttet modus. CHDSK bekrefter filer <trinn 1 av 3> Filkontroll er fullført. CHDSK bekrefter indekser <trinn 2 av 3> Sletter indeksoppføring A0054330.lnk i indeks $130 i filen 21. Sletter indeksoppføring A0054331.lnk i indeks $130 i filen 21. Indekskontroll er fullført. Feil funnet. CHDSK kan ikke fortsette i skrivebeskyttet modus. --------------- Nå har jeg nettopp kjørt Dells hardware diagnostic, og feilmeldingen var som følgende: --------------- Error Code 0F00:0244 MSG: Block 92602198: Uncorrectable data error or media is write protected. The given error code and message can be used by Dell Techincal Support to help diagnose the problem. Do you want to countinue testing? --------------- Det var ikke bare Block 92602198 som var gal, men også 92603104, 92605090, 92605996 og 308335177. Denne harddisken fulgte ikke med Dell, og garantien min har gått ut, så de gjør ikke noe. Er det en mulighet for å utelukke bruken av disse blockene, så ikke informasjoen går igjennom dem, eller må harddisken byttes? Endret 6. august 2004 av Dezerate
Hårek Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Foreslår at du laster ned DLG Diagnostics: http://support.wdc.com/download/index.asp Du kan prøve en zero-fill og se om det hjelper. Hvis ikke kan du antagelig bare hive disken.
Dezerate Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Jeg gjorde hva du sa, Hårek, og kjørte testene. Extended test gikk feilfri (nesten); Physical Drive 2: Test found bad sectors that may be repairable! Så reparerte jeg den, og det ble vellykket. For å sikkerhetssjekke at alt funket som det skulle, kjørte jeg quicktest i samme slengen. Her fikk jeg verre resultat; Quicktest on drive 2 did not complete! Status code = 07 (failed read test element), failure checkpoint = 65 (Error Log Test) SMART self-test did not complete on drive 2! Er disken da ubrukelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå