Gå til innhold

DVD på tv fra pc'en.


ColTrane

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Jeg har sett på forumet at det er Veldig mange som kan MYE, så derfor håper jeg at jeg kan få litt hjelp.

Jeg plages med å koble mitt skjermkort opp mot tv’n. Jeg har et ATI Rage Fury 32mb skjermkort, og har s-vhs utgang både på skjermkortet og tv’n, men jeg får bare svart/hvit bilde på tv’n. Jeg har prøvd å gjort det som mange har skrevet i innlegget "S-VHS svart/hvitt", men jeg får fortsatt ikke noe farger. Jeg har prøvd både med scart og s-vhs-kabler, men det bildet blir bare i svart/hvit(men det er klart og tydelig).

Jeg har også prøvd et Voodoo3 skjermkort, og da ble det farger på tv’n, men jeg fikk ikke til å ha bildet på pc-skjerm og tv samtidig, og da var jeg like langt, da det er langt mellom pc og tv. Jeg får bilde på skjerm og tv samtidig med ATI-kortet.

 

Er det noen som vet hva jeg gjør feil, eller må jeg ha noen form for ”tilleggskort” til ATI-kortet for at det skal bli farger?

 

Håper på svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd både med s-vhs, gul phonokabel og scart, men det blir ikke farger. Jeg har funnet ut at kortet bruker NTSC, men jeg finner ingen plass hvor jeg kan skifte dette.

Det Voodoo3-kortet som jeg prøvde, kunne jeg skifte mellom PAL og NTSC, men da fikk jeg farger uansett hva jeg valgte.

 

Jeg har gjort om på tv'n til å være s-video, men fortsatt ingen farger.

:smile:

Lenke til kommentar

Ivertfall på mitt geforce så blir det svart hvitt dersom jeg velger composite out når jeg egentlig bruker s-video, og likeså når jeg velger s-vhs men bruker overgang fra s-video til scart. Disse innstillingene står der man velger output. Men dette er sikkert lite til hjelp siden det sikkert funker annerledes på ati-kort...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 11:11, Kimmer skrev:

Hei,


Ta en tit i BIOS og se om du har denne mulighet:


'PCI/VGA Palette Snoop'


Vanligvis er denne 'Diabled', men prøv og 'Enable' den.


Mvh

Kimmer


 

 

Jeg fant dette punktet, og "enablet" dette, men det ble ingen forandringer på bildet. Fargene forblir borte:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde eksakt det samme problemet - men med composite-kabelen som fulgte med (1m) og pc'en flyttet inn i stuen gikk det til slutt. Kanskje det er veldig lavt signal ut slik at 10m kabel (i mitt tilfelle) blir for langt?

 

Tror jeg har brukt opp min banneordkvote for en stund nå, la opp 10m kabler slikkelig og så funket ikke skiten...

Lenke til kommentar

Finnes det forresten noe som kan enkelt bytte display mellom monitor og TV-out?

Litt pes hver gang en skal se på film når en har byttet til TV-out må løpe inn til TV-en og se om musepila er på rett sted slik at en klikker riktig :smile:

Er det ikke mulig å kjøre 800x600 på en slik måte at du har både monitor og TV-out aktive samtidig?

Dreier seg om et nvidia tnt2-ultra kort.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 12:12, Espenevo skrev:

Jeg hadde eksakt det samme problemet - men med composite-kabelen som fulgte med (1m) og pc'en flyttet inn i stuen gikk det til slutt. Kanskje det er veldig lavt signal ut slik at 10m kabel (i mitt tilfelle) blir for langt?


Tror jeg har brukt opp min banneordkvote for en stund nå, la opp 10m kabler slikkelig og så funket ikke skiten...



Jeg har prøvd med begge kablene som var med kortet, og det var en s-vhs og en gul phono-kabel. Begge er ca 1m lang, og ingen gir farger. Hvem er det som har tv'n 1 meter unna pc'n da??? Har kjøpt meg en lengre kabel på ca 5m, men kan ikke skjønne at dette skal bli for langt.

 

Jeg også har brukt opp de fleste ordene jeg kan(og det er ikke så få), og jeg har vært på nippen til å kaste kortet ut av vinduet, men... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 11:03, ColTrane skrev:

Jeg har prøvd både med s-vhs, gul phonokabel og scart, men det blir ikke farger. Jeg har funnet ut at kortet bruker NTSC, men jeg finner ingen plass hvor jeg kan skifte dette.

Det Voodoo3-kortet som jeg prøvde, kunne jeg skifte mellom PAL og NTSC, men da fikk jeg farger uansett hva jeg valgte.


Jeg har gjort om på tv'n til å være s-video, men fortsatt ingen farger.

:smile:


 

På mitt asus v7100pro er det en jumper på kortet for å bytte mellom ntsc og pal.

Lenke til kommentar

Svart/hvitt kan komme av:

 

1) At instillingene for skjermkortet ikke står på norsk standard, Pal. Står gjenre oftest på USA-standard.

2) Hvis du bruker scart Å den være bra/dyr. Ikke billigdritt. Du kan bruke en phonokabel og koble den gjennom video-spiller (hvis du har). Hvis du skal bruke scart direkte til TV-en så må du ikke bruke en sånn overgangskontakt fra s-video/phone til scart, men istedet en hel scartkabel(monsterscart).

Lenke til kommentar

Svart/hvitt kan komme av:

 

1) At instillingene for skjermkortet ikke står på norsk standard, Pal. Står gjenre oftest på USA-standard.

2) Hvis du bruker scart Å den være bra/dyr. Ikke billigdritt. Du kan bruke en phonokabel og koble den gjennom video-spiller (hvis du har). Hvis du skal bruke scart direkte til TV-en så må du ikke bruke en sånn overgangskontakt fra s-video/phone til scart, men istedet en hel scartkabel(monsterscart).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 11:44, formannen skrev:

Det ATI- kortet som er i prisguiden er dritbra. koster kun 800,- og det har tre innganger/utganger. Så har du penger .... KJØP DET.


 

 

Hvilket kort da? Det er mange ATI-kort der. Kortet som jeg har er der også, (ATI Rage Fury 32mb AGP) og det bør jo være tilstrekkelig for å vise dvd-filmene på tv’n. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 16:09, espensbj skrev:

Dersom Ati kortet ditt har NTSC - tv-ut så kommer du ike til å få farger hverken med kompositt eller s-video med mindre du har en svært ny og dyr tv. Skaff deg en PAL versjon


 

Det ser ut for at jeg må krype til korset og kjøpe meg et tv-kort med PAL. Jeg finner ingen plass i egenskapene for ATI-kortet som jeg har, for å skifte fra NTSC til PAL, og det er ingen jumper på kortet som jeg kan bytte om på.

:smile:

Lenke til kommentar

Hvor har du egentlig kjøpt dette kortet? Jeg syns det virker litt rart at du ikke kan sende ut pal signaler... Har du prøvd å skifte hvordan signal du får inn på tv'en. Jeg mener at du kan stille tv'en til å ta imot ikke bare pal. Trenger ikke noe dyr og fancy tv for det... Nå vet jeg ikke om det gjelder NTSC eller om det var noe annet... Lite sannsynlig at du må kjøpe nytt kort! Lengden er ikke noe prob. Har selv kjørt igjennom en 10m composite kabel. Det var før jeg kjøpte ny tv som har s-vide inn da... Nå kjører jeg med en 5m s-video kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...