Gå til innhold

Hvordan virkelig få noe ut av Doom3 sitt gameplay!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit, Den halvveis motoriserte oksen er ustyrtelig morsom  :!:

ja når det kommer noe som ser ut som 1000kg med maltraktert okse ut fra veggen bak deg og det nesten ikke er noe lys i rommet, ja da er man redd da.

da tenker du ikke på annet en å plaffe løs, men når du da møter neste zombi må du sloss med nevene (eller lommelykta) fordi du brukte opp all amunisjonen i panikken.

Edit: spiller på veteran

Faktisk,møte med denne "oksen" (rundt Alpha Labs området),var det første virkelige skremmende møte jeg hadde med Doom 3.Noen andre plasser og sefølgelig,men ikke så langt nær som denne.

Første,når den bøyde ned rekkverket,og kom hoppende ned til meg,mens jeg var inne i et lite rom,med KUN ammo i pistolen... :cry:

Døren begynte å få bulker etter harde slag,jeg prøvde febrilsk å hoppe opp på noe,uten å lykkes.

Så stille,ikke mer banking.Tenkte den hadde gitt seg da,er ju urettferdig å ta lille meg inne i et lite rom,tenkte jeg ;)

Og så, KNUS! Hoppende inn vinduet.Panikk!

Skyter i hytt og pine,blodet spruter,aaargh....siste tappert forsåk med hendene....aahh... blodpudding nå ja !:roll:

Andre gang jeg såg samme monster,prøvde jeg faktisk å springe fra det.

Løp alt jeg kunne ned over en liten korridor,hørte det var etter meg.Rundet et hjørne,å prøvde å finne en plass å gjemme meg...ikke tid til å tenke klart i det hele tatt,brukte 1 sekund for mye,og.....AAAAARGH......face the death...

Men klarte i kampend hete (panikkens hete) å "redde skinnet" mitt ved å trykke på ESC knappen :whistle:

Men jeg kommer tilbake,og da, skal dere alle dø.....!

Kult å leve seg inn i spillet :yes:

Skrevet

Vel, tror feilen med doom3 er at det er doom3 og ikke det doom3 egentlig skulle ha vært.

Spiller selv på marine/middels, da jeg i bunn og grunn er elendig i alle spill ( :p )

Jeg tror ikke at tipsa dine vil funka så ille bra alle sammen, men, greit nok, spill på så vanskelig vanskelighetsgrad at det faktiskt er vanskelig, ett spill er ikke noe gøy før det er vanskelig.

Problemet i seg selv er vel egentlig at botene er dumme, du har absolutt ingen frihet, grusomt mange pda'er å finne, og storyen er på ingen måte noen holdbar story.

Jeg skal se litt mer over spillet i morra igjen, da med litt mer hjemmekoselige effekter.

Dessuten så er starten veldig rar, imponert over at alle untatt 5-6 stk blir gjort om til zombier på 0,-

Men, i noen tilfeller så er ikke storien god før du er ferdig med det, håper det blir litt bedre etterhvert. :)

Skrevet

enig i at du må spille det på vanskelig. jeg valgte medium fordi jeg er redd for at jeg skal sette meg fast lengre ut i spillet og gi opp fordi det er for vanskelig, men fant fort ut at det ble for lett. nesten 100 health hele tiden og armor. Eneste enemyn som virkelig er vanskelig er den som skyter raketter etter deg, resten er lette å ta hvis du vet hvordan.

Må inrømme at jeg ble litt små redd når jeg ble låst inn i et bekmørkt rom, alt er helt stille å plutselig hører du en motorsag som starter opp, i neste sekund kommer det tre motorsag zombier ut av veggen, FETT!!!! :yes:

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det eneste som plager meg av lite realisme i Doom 3 er det faktum at fyren ikke klarer å tape lommelykta si til hagla. Men kanskje det er umulig å oppdrive tape på Mars, hva vet jeg? :)

Du får et memo i løpet av spillet som sier at all tapen er brukt opp.

Jeg skulle gjerne ha likt og sett den memoen. Har forsøkt å finne den både i spillet og på Internett men... :/ Uansett, ei hodelykt hadde vel vært mest praktisk.

Skrevet
Ja herregud, la folk spille som de selv vil..

Valgte selv recruit, men dette er litt for lett, omtrent aldri under 70 i health, og har masse ammo til samtlige gevær (Bruker omtrent bare hagle og plasma da). Gidder ikke starte om igjen, kanskje neste runde? Hvordan unlockes den vanskeligste moden? Må du runne det på veteran?

Bare run det en gang, har ikke noe å si hvilken vanskelighets grad du runner det i.

Doom 3 er så utrolig mye bedre en half life 2 på alle måter.

Gameplayet er jo helt sykt!

Ta med deg en kamerat hjem, kjør fullt høytaller sound, slok av lyset og spill Doom 3 NEW GAME.

Du ler deg ihjel, kameraten din skvetter GARANTERT.

Tror det er 3 gang jeg runner det nå, spiller det alltid med andre kamerater.. vi får lattis hele tiden, jeg skvatt så mye igår at jeg svetta en foss..

Doom 3 er helt sykt, utrolig hvordan de har fått til å "skremme-motoren" så kraftig bra..

Skrevet

jeg har nettop bestillt ny pc, tror jeg kommer til å kjøpe doom 3. :yes:

litt ot: maskinen jeg har bestillt inneholder 1024 mb ddr ram, amd athlon 3500+, geforce 6800 ultra....vil jeg klare å kjøre spillet med alt på fullt?

Skrevet

bestillte på komplett.no

leste i en annen tråd jeg lagde at jeg ikke kom til å kunne spille på ultra high, bare på high....stemmer det?

er vel nesten ikke noe forksjell uansett?

Skrevet

Veldig bra post.

Jeg er storfornøyd med spillet , rundet det faktisk i dag , 24 desember 2004.

Og det er bare til å gjøre som det står bak på spillet. Jeg er selv litt redd , men vet at det ikke kan drepe meg , uanz hvor skremt jeg blir når det BANG hopper en demon ut fra ingensted....

• 5 uker senere...
Skrevet

Hmm...gjorde alt det trådstarter sa jeg burde gjøre... Prøvde å snike og få med meg stemningen i spillet... Mørkt rom, høyt lydnivå...

Var utrolig spennende.. Skremmende..nei. Ikke i det hele tatt (ikke ironisk), dette til tross for at jeg pleier å leve meg inn i spill og bli dødsskremt (alone in the dark, silent hill). Doom 3 var barely mer skremmende enn Doom I/II.

Kom meg nesten gjennom 2.level før det hele ble utrolig kjedelig og ensformig. Da begynte jeg å løpe meg gjennom spillet bare for å ha runda det. Deretter avinstallerte jeg spillet og det kommer ikke tilbake...

Nei takke meg til Half Life 2.

Men for all del...hvis dere liker spillet så enjoy. Ikke noe som er bedre enn at en liker det en holder på med... :thumbup:

Skrevet

Synes ikke HL2 heller var helt det store. Det mest interessante med spillet er faktisk historien rundt, som jeg nå kan lese mer om siden jeg har pint meg gjennom spillet. Selve spillet var... Vel, variabelt. Plutselig er jeg i en slags middelalderlandsby fullt av zombies, og så er det hi-tech, og så... Minner litt om HL1, som også var et sammensurium av ulike verdener som til syvende og sist var "greit nok", men ingen stor opplevelse.

Har ikke fått spilt Doom 3 ennå, så der skal jeg ikke uttale meg...

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg syntes Doom 3 var en stor opplevelse, en liten stund. mørkt rom og hodetelefoner gjorde absolutt susen, det var så intenst at jeg måtte legge meg tilbake i stolen og puste ut etter hver level.

uansett, problemet er at spillet snegler seg frem. jeg gikk lei av mørke, trange rom hvor monstre poppet frem "når jeg minst ventet det". lei av å lese PDA'er for å få med meg storyen og koder til skap. er det noe jeg har sansen for så er det skrekk ala den i Doom 3, men jeg liker ikke å bli seigpint.

mulig jeg har blitt bortskjemt av HL2, hvor det skjer noe hele tiden, fullt øs med bilær og båtær, tøff musikk og 100% fart og spenning.

virker også som om id Software henger igjen på 90-tallet hva angår fortellerteknikk. McGee, Romero og de andre visjonærene har forlatt skuta, igjen sitter en gjeng uten de store idèene og lever på et merkenavn.

ikke misforstå, jeg synes Doom 3 ER bra.. det som er synd er at det kunne vært mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...