Gå til innhold

Pcbutikken. com informerer


Anbefalte innlegg

de som vil ha muntlig kontakt kan vel bare bytte til psdata. ser de har samme leverandør, hattelco. psdata var visst litt billigere også :thumbup:

Sant nok, vi bruker samme leverandør, noen vil alltid være billigere på noen produkter, men så er vi kanskje billigere på noen andre produkter.

 

Dette er noe som går igjen i alle webbutikker i Norge, eller dvs verden over.

Så et må man leve med... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette kommer til å gå bra jeg. jeg har selv aldri trengt å ringe inn, og jeg har da bestilt en god del opp igjennom årene :) Null telefon betyr jo også mer tid til e-mail, så kan hende vi får se en e-mailsupport vi aldri har sett maken til? :) De som tviler kan jo vente og se, dømme heller etterpå.

Endret av InZomnia
Lenke til kommentar

høres lurt ut, men som noen sier så er det jo litt mer betryggende å ha tlf å ringe til når pcen tar kvelden... Dere bør ha et krisenummer eller en ekstremt godt utfylt FAQ så vi slipper å sende mail og risikere å måtte vente en ekstra dag på å sende inn retur og sånt...

 

svarer dere fortere på mail nå enn før så ser jeg bare positivt på dette!

Da bør dere også svare i løpet av samme dag/natt !

Lenke til kommentar

Synes dette var et dårlig trekk. Er opptil flere ganger jeg har hatt behov for å ringe en webshop istedet for å kontakte dem via mail. Husk, det finnes faktisk dem som bygge pcer selv som ikke har internett... (selv om det er svært svært få)!

 

Vi har også mye support på pc-er som kommer inn til oss, dvs kunder som kommer innom, kunder som sender oss pc-er til reperasjon, da vil vi kunne reparere disse mye fortere uten å bli avbrutt av diverse telefoner.

 

Dette er vel den dårligste unnskyldningen jeg har hørt. Hadde jeg skulle startet en seriøst webshop / sjappe hadde jeg ansatt egne "telefon-ansatte" hvis det var et så stort problem (eller innført telefontid såklart). At tenknikere skal bruke dagen på å snakke i telefonen er jo såklart helt på trynet, de skal stå med hodet i et kabinett. :p Men man kutter jo ikke ut telefonen fordi!

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke spå hvorvidt dette kommer til å gå bra eller ikke, men det er fokuset som jeg mener er helt feil her. Man kan selvfølgelig ta utgangspunkt i at brorparten av kundene faktisk kan såpass at de ikke har behov for telefonsupport, men den kunden som faktisk har behovet mister man. I følge Phillip Kotler, professor i markedsføring koster det faktisk seks ganger mer å vinne en kunde tilbake eller skaffe en ny, fremfor å beholde en. Fra et markedsføringsstandpunkt er det å fjerne muligheten for verbal kontakt lite smart.

 

Selv handler jeg datadeler for mer enn kr 400 000 i året, og vill aldri handlet fra en leverandør som ikke det var mulig å kontakte pr telefon. Det er faktisk en god del som handler like mye som meg og som har de samme oppfatninger rundt hva god kundeservice er. Pcbutikken ekskluderer seg selv fra det utvalg som leverandører velges fra.

 

Mitt poeng her er ikke å slenge dritt eller å starte en krangel på noen måte, men heller sette fingeren på noe som alt for ofte blir misoppfattet og misbrukt, nemlig termen "god kundeservice".

Når man driver et lite webbasert firma, som helt åpenbart operer med rent fiktive lageropplysninger, med dette menes at lageret til Hattelco "speiles", og dermed opererer på en bestilling etter ordre basis, burde fokus være på tilgjengelighet fleksibilitet, da pris åpenbart ikke er et aspekt som det vil være mulig å konkurrere på. Produktspekteret er til dels gitt, da det som Pcbutikken påpeker, er vanlig at man kun bruker et fåtall (som oftest en eller to) leverandører.

Det er da ikke mange muligheter igjen for å differensiere seg, og når da tilgjengelighetsaspektet blir sterkt amputert, går dette igjen utover fleksibiliteten.

Spørsmålet blir da, hvilke muligheter har man da til å drive virksomheten på en bærekraftig måte?

Det å bruke Microplex som et sammenligningsgrunnlag blir helt feil, da de er i den posisjon at de er en av tre, samt at de er den mest seriøse innen sitt bransjefelt.

De har eget lager, tilsynelatende sterk vekst samt at de faktisk har benyttet muligeheten til å differensiere seg via sine produkter... så har de telefonsupport...

 

 

Dette kjære PCbutikken har ikke dere!!!

 

Men, det kommer igjen an på hvilke ambisjoner som ligger til grunn her. Hvis dette er en bigeskjeft ment for å spe på andre inntekter, er jo dette greit. Ligger det ambisjoner bak firmaet, er jeg redd det i dette tilfellet er snakk om å skyte en durablig skivebom..

 

 

Til slutt: For meg så virker hele denne tråden litt snål.. Hvorfor går et lite DA ut å annonserer en handling som denne? Dette virker for meg helt merkelig.. Hadde dette vært komplett eller MPX eller PSdata som vurderte å innføre dette og ønsket tilbakemeldinger på dette hadde dette vært forståelig.. Men PC butikken.com... nei..!

 

Jeg har til dags dato aldri sett et eneste markedsføringstiltak fra PCbutikken, og undres litt på om dette faktisk er akkurat det jeg ser nå..

For en ting er sikkert, det skaper blest rundt virksomheten, og jeg tror ikke jeg tar veldig feil når jeg antar at pcbutikken sjeldent har hatt så mange unike brukere på sine sider som i kveld...

 

Men, dette er jo bare antagelser.... selv om det kun gjelder det siste avsnittet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Legger selv aldri merke til om butikken har support telefon eller ikke, ser bare på priser. Sikkert mange som synes dette er _grusomt_ idiotisk av meg, men jeg har aldri hatt bruk for å ringe support enda, og hvis noe skulle gå gale hadde jeg først prøvd på hw.no forumet, deretter support.

 

De vil nok tape noen (få?) kunder kanskje, men hvis de senker prisene og blir raskere på andre ting vil det skaffe flere kunder.

Lenke til kommentar

hvorfor er det så få nettbutikker som har en slik en chat på hjemmesidene sine, noe ala det de har på mamoz.no

Skulle handle en skjerm derfra, men hadde noen kjappe spm. Brukte chatten (noe msn lignende ting) og fikk umiddelbart kontakt med en kundebehandler. Syntes at en slik løsning er intet mindre en genial.

Lenke til kommentar
hvorfor er det så få nettbutikker som har en slik en chat på hjemmesidene sine, noe ala det de har på mamoz.no

Skulle handle en skjerm derfra, men hadde noen kjappe spm. Brukte chatten (noe msn lignende ting) og fikk umiddelbart kontakt med en kundebehandler. Syntes at en slik løsning er intet mindre en genial.

Har aldri før hørt om en sånn løsning, men en virket genial!

Lenke til kommentar

Goddag igjen!

 

Vi vil først takke for alle tilbakemeldingene som er kommet, det har vært interessant å lese, og absolutt noe vi kommer til å ha i bakhodet med tanke på videre drift.

 

Det er selvfølgelig fordeler ved å ha telefonsupport,helt klart, men vi mener også det er store fordeler ved å ikke ha det, vi mener vi har grunnlag for nettopp dette.

 

Men det er som vi sier tidligere, går det ikke, eller merker vi drastisk nedgang i kundemassen, så vil telefoner bli åpnet igjen.

 

Vi ønsker alle brukere lykke til videre!

 

PS! "stoolman" Dette er ikke ment som en markedsføringspost, vi har drevet seriøst i 2 år, grunnen er rett og slett at mange av våre kunder bruker nettopp dette forumet, så vi mener vi vil kunne imformere mange flere på kortere tid ved å skrive denne posten, den er bare ment som en info post. Men det er klart, alle skal ha lov til å uttrykke sine meninger.

 

Mvh

PCbutikken.com

Lenke til kommentar
hvorfor er det så få nettbutikker som har en slik en chat på hjemmesidene sine, noe ala det de har på mamoz.no

Skulle handle en skjerm derfra, men hadde noen kjappe spm. Brukte chatten (noe msn lignende ting) og fikk umiddelbart kontakt med en kundebehandler. Syntes at en slik løsning er intet mindre en genial.

Jeg vet det er flere og flere som benytter seg av egen Irc channel, men det er tidskrevende, vi var inne på tanken en gang, men fant ut at det tok for mye tid, da er man nesten nødt til å ha en person som sitter fast på dette hele tiden.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar

Jeg har sikkert svidd av et sekssifra beløp på PC-utstyr siden jeg begynte å bygge selv for 5 år siden og har aldri tatt en telefon. All kommunikasjon har foregått via mail. Den aller største fordelen for både kunde og selger er at det er mye lettere å få avklart misforståelser og slikt når man har alt skriftlig. Om Pcbutikken.com nå får frigjort ressurser til andre ting som f.eks. mer strukturert arbeidsdag pga færre avbrytelser, vil sannsynligvis dette komme det store flertall av kunder til gode allikevel.

 

Synes også det er flott at de informerer om det her! Hvordan enden på visa blir, får vi se, men jeg tror ikke det blir like apokalyptisk som enkelte skal ha det til her. Jeg vil heller ha et raskt og godt skriftlig svar på noe framfor mulighet til å ringe inn...

Lenke til kommentar

Kjempegreier at en skriver her...

 

Bruker selv store beløp hvert år på hardware og har aldri trengt å tatt en tlf da de fleste webshopene jeg har handlet med har link til produsent + evt hjelp pr email.

 

Bra at fokuset har rettet seg til de som seriøst kjøper hardware for å bygge pcene sine selv, ettersom jeg mener at folk skal kunne litt før en bruker tid på å bygge seg pcer selv. Er mange ganger jeg har blitt oppringt av folk i nærmiljøet som vil ha hjelp av meg til å fikse maskinen de har bygd.

 

Det viser seg da at de som skal bygge seg pc ikke har et fnugg av anelse om hva en driver med og de blir da frustret og sinte for at maskinen ikke fungerer når de har montert den.. Nesten alle tilfeller så viser det seg at en har montert pcene feil.

 

Eks på nybegynner feil: glemt å tatt av plasten på goopen på viften til cpuen, feil lask på hdden osv.. blant annet bruker ingen jeg har vært innom statisk armbånd eller matte.. Noe en selvsagt ikke absolutt trenger hvis en er varsom og følger visse forhandsregler..Men nybegynneren tar som regel på alle områdene av en minnebrikke som også i flere tilfeller jeg har hjulpet folk så har ikke minnebrikken fungert etterpå heller..

 

irreterende at en da at sinte kunder ringer inn og er forbannet for at det ikke virker når feilen ligger på kunden, eller at en har bestilt varer som ikke går i lag med hverandre...

 

Jeg regner med at flere seriøse webshoper kommer til å gå over til email system i løpet av de neste årene, da de egentlig satser utlukket på en brukergruppe som kan å bruke internett og det som fører med internett..

 

RSCue

Lenke til kommentar

Har selv erfaring fra kundeservice i datafirma, og vet hvor irritabelt det kan være med kunder som til stadig ringer og maser, spesielt når man står på hodet nedi en datamaskin. Ofte er det bare filleting som kunden faktisk vet svaret på selv, og ikke hadde trengt å ringe om. Men det er nå sånn at det er kundene man lever av. Derfor kunne det være en ide å innføre ringetider slik som enkelte har gjort, for eksempel kan kundene ringe mellom 10 og 12. Ut over det vil telefonnummeret ikke besvares.

:w00t:

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri handlet hos pcbutikken.com og vil ihvertfall aldri gjøre det i fremtiden. For meg er det helt uaktuellt å handle fra en nettbutikk som jeg ikke kan nå pr telefon.

 

Selv om jeg selv foretrekker å benytte e-post for support så er det ikke alltid dette er praktisk. Utsagn som at vi "ringer i ekstreme tilfeller" faller på sin egen urimelighet. Levarandøren har vel neppe noen probe hos meg som detekterer at "nå er det et ekstremt tilfelle så vi ringer deg".

 

Leverandører som ikke kan nås pr telefon oser lang vei av useriøsitet. Greit nok at man vil ha supporthenvendelser pr e-post men behold da et telefonnummer for generelle henvendelser. De kundene som ringer dit og ber om support kan man så på en høflig måte henvise til å benytte e-post.

 

Leverandører som ikke har tid til, kan eller vil behandle kundehenvendelser (også pr telefon) bør etter min mening forsvinne og akkurat DET spår jeg at pcbutikken.com vil gjøre..... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tydeligvis så tror ikke jeg at spook har jobbet med slikt før, men når en kjøper hardware komponenter så er det en forusetning at kunden kan en del om data..

 

Og at folk tar seg vann over hodet er så, men alle svar som en kan få fra webshopen du kjøper ifra, kan du få fra nettet. Men det gidder ikke folk å undersøke hos produsent eller på slike forum som dette og tar den lettvinte vegen via tlf til forbrukeren...

 

Alle svar ligger på weben, får du ikke det til å funke da kan du ta kontakt pr email til webshopen, men jeg mener at folk som tror de har peiling og folk som ikke har peiling bør kjøpe ferdig oppsatte maskiner. De fleste selger slike maskiner med eget support tlf nr......

 

RScue

 

edit: flere og flere webshoper kommer til å gå over til email baserte support system for hardware komponenter og det kan folk like så greit begynne å venne seg til med engang...

Endret av rscue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...