@ Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Har nettopp kjoept meg DVD-brenner og bruker den paa samme IDE som den vanlige DVD-spilleren. MEN jeg vil gjerne fortsette aa bruke den gamle brenneren. (Tenkte det kan vaere greit aa ha to brennere hvis jeg skal drive "stor-produksjon" av cder.) Ettersom det er begrenset med IDE-tilkoblinger maa den ekstra cd-brenneren kobles til samme IDE som harddisken. Noen som vet om det fungerer? Jeg boer vel sette brenneren som "slave" i hvertfall...
kjaks Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 ja.. sett brenneren som slave, så skal det gå fint det..
Stig-Arne Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Vel... hva med å kutte ut den vanlige dvd spilleren da? Visst jeg oppfattet det rett så har du 1 stk cd brenner, 1 stk dvd leser og 1 stk harddisk.. du trenger jo strengt tatt ikke 3 optiske enheter, og ikke 2 dvd lesere
@ Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 (endret) Takk for tipsene! Tror jeg proever dvd med dvd, og cd brenneren sammen med harddisken foerst. Da kan jeg f.eks. brenne fra en dvd til en annen. Men jeg er litt usikker paa om pcen takler aa brenne med begge brennerne samtidig. Det er kanskje litt optimistisk... IDE-opplegget bruker vel en del cpu og saann, og det er kanskje vanskelig aa drive to brenneprogram samtidig. Det er mulig det finnes et brenneprogram som kan drive to brennere samtidig? F.eks. som kan brenne to like cd-eksemplarer samtidig. Det burde kanskje gaa... (hvis jeg trenger aa lage mange like cder raskest mulig) Endret 4. august 2004 av @
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå