Gå til innhold

Temp på min 2.8 GHZ MO


Anbefalte innlegg

Jeg kjører P4 2.8 GHZ @ 3,6 ghz - vcore= 1.625

Temperaturen ligger på 50 grader load, og over 60 grader når jeg kjører spill ol.

Jeg har en Swiftech MCX 478 kjøler + 80mm Delta vifte, og det skal være noe av det beste luftkjølinga man skal få har jeg hørt\sett.

 

Jeg syns det er veldig rart at tempen er så høy. Jeg har kjørt denne klokken på prosessor i vel 3-4 måneder, og alt fungerer perfekt. Kjølpastaen har ingen tendenser til sverte, eller sort farge. Jeg syns heller ikke at ribba virker veldig varm. Jeg har et LianLi PC65USB kabinett som har 2 80mm vifter i front, 1 bak, og 1 i topp, og luftgjennomstrømningen fungerer bra.

 

En annen grunn til at jeg syns det er rart at den viser høy temp er at jeg nylig har fått nytt av samme hovedkort (Abit IC7 MAX3), fordi det forrige kortslutta :blush:

Og jeg trodde da at det viste feil, så jeg var optimistisk til å få det nye, men det samme viste seg.

 

Bør jeg bekymre meg for dette? Noen som har noen komentarer til situasjonen? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut på abit forumet at ic7-max3 kortet viser for høy temp. Varierer mellom 6-12 grader for mye i forhold til det det skal være. Skiftet nettopp samme prosessoren du har over fra ic7-max3 til P4C800E-deluxe og gradene sank ganske mye i forhold til ic7 kortet. Bruker vannkjøling da men forskjellen er der uansett. ;)

Lenke til kommentar
så en del om temperatur angående kortet her

Ja der ser du, de andre har jo samme høye tempen som deg. Tror nok du trygt kan trekke av nesten 10grader for rekne deg fram til noenlunde riktig temp. Da ble det plutselig ikke så gale lenger.. ;)

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...