Gå til innhold

Hvilken plate kjøpte du sist?


dessessop

Anbefalte innlegg

Vær greie å legg ut anlegget i denne tråden...

 

Sikkert mange rocka anlegg her også, og det spriter opp tråden.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1849836

Det er en platetråd, ikke lydanleggtråd :)

 

3-B9406-C2-0206-4-D1-A-8-DF4-FAEA594-C4-

Her har jeg kjøpt Ed Sheeran sitt nye album No.6 Collaborations Project på CD. Den fikk jeg en nøyaktig uke etter utgivelsen, og bestilte selvfølgelig på Platekompaniet. På samme dag toppet albumet VG-lista!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en platetråd, ikke lydanleggtråd :)

 

3-B9406-C2-0206-4-D1-A-8-DF4-FAEA594-C4-

Her har jeg kjøpt Ed Sheeran sitt nye album No.6 Collaborations Project på CD. Den fikk jeg en nøyaktig uke etter utgivelsen, og bestilte selvfølgelig på Platekompaniet. På samme dag toppet albumet VG-lista!

Jeg mente i linktråden. No offence

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

434-DE479-3-C62-472-E-A151-B7897077-EFCF

 

0264-B3-CD-2-A01-4-AE1-A3-F5-DE97-E08344

Igår fikk jeg hentet et par pakker, og disse bestilte jeg fra nettsidene til Sigrid og Billie Eilish. Bestiller jeg på nett, poster jeg når varene er kommet.

 

Fra Sigrid bestilte jeg en "bundle" som inneholdt Sucker Punch på både CD og kassett (første nye kassett jeg har kjøpt!), samt en genser med "sucker punch" skrevet langs høyre side av halsen.

Fra Billie Eilish bestilte jeg debutalbumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? på CD og en hettegenser med albumcoveret på fronten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

5560044-E-A9-FA-462-F-BB1-D-E5-F6367-E60

Alle studioalbumene til Metallica på CD.

1. Kill 'Em All (1983, remastret i 2016)

2. Ride the Lightning (1984, remastret i 2016)

3. Master of Puppets (1986, remastret i 2017)

4. ...And Justice for All (1988)

5. Metallica (1991)

6. Load (1996)

7. ReLoad (1997)

8. St. Anger (2003)

9. Death Magnetic (2008)

10. Hardwired... to Self-Destruct (2016)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I denne uka ble det to nye plater som jeg har forhåndsbestilt.

7544-E0-B4-FF12-4-D27-9-B8-B-660-A07-D61

Taylor Swift - Lover. Den kom ut 23. august, men kom ikke i tide til utgivelsen. Istedet fikk jeg plata igår (29. august).

 

793-AC673-CE03-416-E-9-CD6-F0-ED9-D9-BCC

Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! Den kom i tide til utgivelsesdatoen, som er 31. august. På onsdag hørte jeg på singlene som var ute før albumet kom ut, særlig Doin' Time, som er på spillelista til NRK P1. Singlene er ellers helt bra! :thumbs: Kommer med min mening om albumet snart...

 

Edit: Lana får 9/10 :thumbs:

Endret av SprengeMobil
Lenke til kommentar

Taylor tåler jeg ikke, for fake en manager som styrer utfall, uttalelser og sangtekster.

 

LANA! derimot.. elsker jeg, hun er ekte, og i motsetning til Amy Winehouse som var litt for ekte... Men sef bra så lenge det varte.

 

Er at Taylor blir glemt, men Lana Dama kommer til å bli en gammel diva i Hollywood, og hun kler det.

Lenke til kommentar

Skulle hatt ultra violence, men var litt dyr, jeg har alle de andre albumene tror jeg, sjekk den siste før den du nevnte Lust for life, den er meget bra, young and beautiful fra filmen er også knockout, Gatsby tror jeg filmen her.

Young and Beautiful, fra filmen The Great Gatsby (2013) har du helt rett i! Kjempefin låt :love:

 

Men hvor har du sett at Ultraviolence er litt dyr?

Lenke til kommentar

Bare så synd at albumene hennes er fullstendig brickwalled og knust innspillingsmessig. Rundt DR 5 på de 2 jeg har. Jeg spiller de sjelden og sørger for å være spesielt opplagt og fremfor alt på meget lavt volum.

 

Hadde lett handlet alt hun har utgitt - og av mange andre artister også, hvis de bare kunne slutte med å ødelegge lydkvaliteten slik.

Lenke til kommentar

Bare så synd at albumene hennes er fullstendig brickwalled og knust innspillingsmessig. Rundt DR 5 på de 2 jeg har. Jeg spiller de sjelden og sørger for å være spesielt opplagt og fremfor alt på meget lavt volum.

 

Hadde lett handlet alt hun har utgitt - og av mange andre artister også, hvis de bare kunne slutte med å ødelegge lydkvaliteten slik.

Det er nok pga at det skal rotere mye på radio, Spotify og blåtann høytalere og hodetelefoner...

 

Har hun LP? Kanskje den har bedre lyd?

Jeg synes cdene lyder bra, men Dr kunne vært bedre... Ikke så nøye med synt og strykere, og litt Beats.

Lenke til kommentar

Det er nok pga at det skal rotere mye på radio, Spotify og blåtann høytalere og hodetelefoner...

 

Har hun LP? Kanskje den har bedre lyd?

Jeg synes cdene lyder bra, men Dr kunne vært bedre... Ikke så nøye med synt og strykere, og litt Beats.

Yes, alle studioalbumene fra og med Born to Die er å finne på CD og vinyl :) I tillegg er Honeymoon, Lust for Life og Norman Fucking Rockwell! også på kassett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...