Gå til innhold

NOLF 2's etterfølger, Contract J.A.C.K.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Siden jeg nå storkoser meg med NOFL 2 (har litt problemer med forfølgelsesscenen på trehjulssykkel, men den er hysterisk morsom!), lurer jeg på hvordan etterfølgeren til No one lives forever 2 vil bli. Jeg sjekket websiten:

Contract J.A.C.K. - oppfølgeren til No one lives forever 2

Og vel, våpnene ser ut til å stort sett være akkurat de samme, det hele virker å dreie seg om mindless guntootin' (d.v.s. shoot'em up og lite eller ikke noe stealth eller non-lethal weapons). Jeg er trøtt når jeg skriver dette, så ha meg unnskyldt for at jeg ikke har satt meg ordentlig inn i hva oppfølgeren vil dreie seg om.

Men Cate Archer er åpenbart ikke der... og det gir meg bange anelser om slutten på NOFL 2.

Så hvordan tror dere denne oppfølgeren blir? Den skal ta opp tråden der NOFL 2 sluttet, det er alt jeg vet. Det og at Cate er blitt byttet ut med en macho mann.

Endret av Hidden
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Contract J.A.C.K. kom ut for lenge siden og var i beste fall middelmådig. Et hastverksforsøk fra Sierra på å cashe inn på det geniale NOLF2 (Som bare koster £5 nå forresten) med ensformig leveldesign og uten humoren/stemningen som gjorde originalene til gode spill. Det beste jeg kan si om det var at det var kort.

Takk for linken til gamerankings. Rart jeg ikke har vært der før :hmm:

Informativ side hvertfall.

NOLF2 kan handles på elkjøp til 49,-

Skrevet (endret)

NOLF2 var/er et sinnsykt fett spill! Vet ikke om det er/var underrated, men jeg kom over det helt tilfedigvis uten å ha hørt noe om det. Svært få spill som har overrasket meg så mye som det!

Endret av Trancton
Skrevet

Contract J.A.C.K er en såkalt "Prequel" til NOLF spillene... Handlingen foregår før NOLF 1 og 2. Fikk NOLF 1 i julegave for lenge siden og det var et sinnsykt fett spill.

Skrevet
Siden jeg nå storkoser meg med NOFL 2

Det gleder meg å høre at folk fremdeles oppdager denne litt glemte perlen.

Supert spill - både NOLF1 og NOLF2 ligger høyt på min liste over de beste spill noensinne.

Skrevet
Siden jeg nå storkoser meg med NOFL 2

Det gleder meg å høre at folk fremdeles oppdager denne litt glemte perlen.

Supert spill - både NOLF1 og NOLF2 ligger høyt på min liste over de beste spill noensinne.

Jepp, hadde litt Deus Ex stil, god kos:)

Skrevet

Kort sagt, Contract Jack kan ikke sammenlignes med Nolf2. De har strippet bort alt som var bra og redusert det til et svært så middelmådig shootemup.

Anbefales kun som en kuriositet.

Ellers har ikke Contract Jack noe med Nolf2 slutten å gjøre ,da den som nevnt er en "prequel" og forgår i tid før Nolf2.

Skrevet

Ah, trodde Contract J.A.C.K. var nytt :blush:

Scenen med huset som blir tatt av tornadoen var utrolig bra, jeg skjønte ikke bæret av hva som skjedde først, og så plutselig ble jeg dratt ut av huset og inn i tornadoen! :!: Rett og slett utrolig bra. Alle detaljene i spillet er som jeg likte det i eneren, og all den gode humoren er der også! Det er lenge siden et spill lenket meg til PC'en på denne måten!

Jeg fikk det for bare £4.99 (som jeg har nevnt et annet sted) fra Play.com - sommersalg. Kan ikke få bedre spill for den prisen.

Det er kanskje gammelt, men jeg husker godt da karakterer med animerte øyekuler som fremhevet uttrykket veldig mye, var noe helt nytt og spennende. Nå tar alle det for gitt, men for få år siden var øynene bare en fast tekstur.

Grafikken generelt er overhodet ikke dårlig, synes ihvertfall jeg. Det er klart at det er litt blurry teksturer og slikt, og noen merkelige rykk og napp i animasjonene nå og da, men generelt veldig flytende og bra, og stadig noen overraskende bevegelser. Trodde ikke mine egne øyne først da jeg så en vakt som dro opp en lommelerke for en liten tår etter en røyk. Det er slike detaljer som gjør et spill bra.

For ikke å snakke om han assasin sjefen.. *glise*

Så, siden de har klart å lage en slapp prequal - tror du / dere at det faktisk kan komme en verdig NOFL 3 ? Jeg håper det! Pleide å tenke at Half-Life 2 skulle få meg til å oppgradere skjermkortet, sammen med S.T.A.L.K.E.R. og OFP 2. Hadde vært virkelig fett om NOFL 2 var på den listen over grunner til å gjøre det.

Skrevet
No One Forever Lives 2? :)

Hehe, la også merke til den, men klarte å bite det i meg :lol:

Ellers må jeg også få rose grafikken i NOLF2. Etter min mening var det noe av det aller beste på den tiden. Synd vi ikke så fler spill med samme engine(jupiter?)

Skrevet
Contract J.A.C.K var et eneste stort gjesp.. ikke akuratt noe bra spill. Instalerte det - spilte i 15 min - slett.

Virker dog ganske useriøst å dømme hele spillet utifra 15min... Et slikt utsagn er mao. ikke verdt særlig mye.

Skrevet
Contract J.A.C.K var et eneste stort gjesp.. ikke akuratt noe bra spill. Instalerte det - spilte i 15 min - slett.

Virker dog ganske useriøst å dømme hele spillet utifra 15min... Et slikt utsagn er mao. ikke verdt særlig mye.

Det skal godt gjøres og holde ut 15min spørr du meg:)

Hvertfall om du skal sammenligne med kvaliteten på NOFL1&2

Skrevet

Hehe.. sorry, redigerte emne tittelen nå :!:

Var det ikke Litech den hette den enginene de brukte? Rimelig bra ihvertfall. Fikk litt magasug under den broen, hoppet ned med vilje for å se hvordan det føltes, da jeg nesten fikk krampe i magan om jeg falt ned fra en høy bygning i eneren, etterfulgt av et grusomt skrik fra Cate da hun traff bakken.. *grøss*. Måtte selvfølgelig løpe opp igjen og prøve på nytt.. stakkars Cate.. :mrgreen:

Skrevet
Var det ikke Litech den hette den enginene de brukte?

Nesten. Lithtech. Mer spesifikt heter den nyeste versjonen Jupiter (for å skille motoren fra spillutviklerne). Og delen av selskapet som er spillutvikler heter Monolith. Det siste de laget var TRON og nå driver de på med Matrix Online. Håper det blir en NOLF3 etter dette.

Forøvrig var 15 minutter akkurat den tiden det tok å skjønne at det ikke var noen vits å utforske brettene i Contract J.A.C.K, og dette var ren 'run and gun'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...