Gå til innhold

kjøp av ny harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dere tenker for stort :p skal bare ha en liten greie med windows på , har ekstern harddisk på 200 gb fra før.. + en intern på 80... så jeg skal rett og slett ha en enkel en med windows på

Etter mitt syn er det ikke økonomisk å kjøpe noe særlig mindre enn 120 GB - med tanke på pris per GB. Om ett år vil antakelig 250 GB være standarden :)

Lenke til kommentar
GiB er den rette ISO betegnelsen for gigabyte i denne sammehengen. Deer oftere brukt GB, men det rette er GiB. Siden tusen ikke er tusen i computer sammeheng.

Joa, men 200GB er 186GiB.

Har aldri sett en 200 GiB disk.

snu på det så blir det rett

din 200GiB disk er 186GB.

Lenke til kommentar
snu på det så blir det rett

din 200GiB disk er 186GB.

Ikke ifølge stickyen denne delen av forumet....

 

Typiske approksimerte diskstørrelser [oppgitt SI-størrelse ≈ iB-størrelse (Win/*n*x/etc)]:

200 GB ≈ 186 GiB

160 GB ≈ 149 GiB

120 GB ≈ 111 GiB

80 GB ≈ 74 GiB

Lenke til kommentar
dere tenker for stort :p skal bare ha en liten greie med windows på , har ekstern harddisk på 200 gb fra før.. + en intern på 80... så jeg skal rett og slett ha en enkel en med windows på

En store disk er bedre å ha windows på enn en liten. En 80GB har som regel 3 plater. Seagate 200GB har 2plater og koster ca 1100kr.

Snart kommer seagate med 3 plater og 400GB, maxtor kommer også snart med 400GB, den husker eg ikke i farten hvor mange plater den har. Hitachi 400GB har 5 plater.

Lenke til kommentar
GiB er den rette ISO betegnelsen for gigabyte i denne sammehengen. Deer oftere brukt GB, men det rette er GiB. Siden tusen ikke er tusen i computer sammeheng.

Joa, men 200GB er 186GiB.

Har aldri sett en 200 GiB disk.

snu på det så blir det rett

din 200GiB disk er 186GB.

Nei, snole har rett.

En 200GB harddisk er ca 200.000.000.000 Byte, altså 200GB.

 

Regner en om til GiB så får man:

200GB=ca 186 Gigabinær Byte (GiB) = 186*1024*1024*1024 Byte = 200GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...