Gå til innhold

Neverwinter Nights 1.62 patch problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for klargjøre:

Jeg har orginal cd'er, jeg har orginal serial som ikke er utlevert til andre.

Jeg tenkte og spille gjennom dette igjen siden jeg ikke har sett på det siden jeg spilte gjennom det rett etter lanseringen.

Men problemet er at serienummer ikke blir godtatt med 1.62 patchen. Jeg har sendt mail til support både hos Atari og Bioware uten noe svar så langt.

Så jeg lurer egentlig bare på om det er noe krøll med denne patchen. Min utgave av spillet ble kjøpt dagen etter at det kom inn på Akers Mic så det er en tidlig versjon. Kan jo spille uten å patche, men det er vel en grunn til at disse blir laget tross alt da.

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
du har ikke prøvd deg på en patch som er beregnet på en av expantion packs elns?

Nei desverre er det riktig patch. Men jeg fant en eldre patch som jeg hadde lastet ned i sin tid, og da fungerer det greit nok.

Var morsomt å ta spillet frem igjen etter såpass lang tid.

Skrevet

Interessant. Jeg har også en av de originale utgavene, har dog ikke installert spillet.

Hadde vært kjipt å finne ut om det var noe krøll om jeg så skulle spille det.

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med at den ikke godtar serienummeret?

Jeg vet at 1.62 patchen nekter deg å starte spillet dersom du har Alcohol eller Daemon tools installert på maskinen, selv om du kun bruker dem til "lovlige" formål. Eneste måten å omgå dette på er å avinstallere de "ulovlige" programmene, eller benytte deg av metoder jeg ikke kan snakke for mye om her på forumet. Evt er det mulig at de nyeste versjonene av de overnevnte programmene klarer å omgå problemet helt.

Men vet ikke om det var dette som var problemet ditt :)

Skrevet
Litt usikker på hva du mener med at den ikke godtar serienummeret?

Jeg vet at 1.62 patchen nekter deg å starte spillet dersom du har Alcohol eller Daemon tools installert på maskinen, selv om du kun bruker dem til "lovlige" formål. Eneste måten å omgå dette på er å avinstallere de "ulovlige" programmene, eller benytte deg av metoder jeg ikke kan snakke for mye om her på forumet. Evt er det mulig at de nyeste versjonene av de overnevnte programmene klarer å omgå problemet helt.

Men vet ikke om det var dette som var problemet ditt :)

Jeg har testet Daemon tools engang, men trodde vel det skulle være borte for lengst.

CD'ene er faktisk orginale med orginal serienummer. Så ting installerer fint, og patchen innstaller greit. Men når jeg da forsøker å starte spillet så skal det ha cd keyen som den ikke godtar, noe den da skulle gjøre. Har ikke forsøkt å laste ned den fulle *nød* patchen. Kun patchet gjennom spillets setup.

Skrevet (endret)
hva? har dem gått tilbake til "dritt" cd-check'en som de fjerna i 1.2 elns???

Problemet er vel heller at de benytter seg av SecureRom (tror jeg, mulig det var et annet), og siste utgaven av dette har Alcohol 120% og Deamon Tools svartelistet - dvs programmer som ikke kan være installert på maskinen.

Men det høres egentlig ikke ut som om det er dette som er Jon Gunnars problem. Har du sjekket at du ikke har forvekslet en 0 med en O eller tilsvarenden? Hvis du har mulighet, forsøk å installere spillet på en annen maskin. Hvis problemet er det samme der, gå tilbake til butikken og krev å få byttet til en annen versjon som virker - hvis det er en mulighet. Evt prøv med en ikke-original patch. Det er kanskje ikke helt 100%, men av og til tvinger folka i økonomiavdelingene rundt om kring oss til å gjøre dette :no:

Edit - Tyrkkleif

Endret av cetram
Skrevet

de brukte jo secuROM tidligere og, men fjerna den i ganske tidlig fordi tonnevis med brukere klaga over at de ikke fikk spillt...merkelig at de tar det i bruk igjen, spesiellt siden det neppe er så attraktivt å kopiere i disse dager...

Skrevet
hva? har dem gått tilbake til "dritt" cd-check'en som de fjerna i 1.2 elns???

Problemet er vel heller at de benytter seg av SecureRom (tror jeg, mulig det var et annet), og siste utgaven av dette har Alcohol 120% og Deamon Tools svartelistet - dvs programmer som ikke kan være installert på maskinen.

Men det høres egentlig ikke ut som om det er dette som er Jon Gunnars problem. Har du sjekket at du ikke har forvekslet en 0 med en O eller tilsvarenden? Hvis du har mulighet, forsøk å installere spillet på en annen maskin. Hvis problemet er det samme der, gå tilbake til butikken og krev å få byttet til en annen versjon som virker - hvis det er en mulighet. Evt prøv med en ikke-original patch. Det er kanskje ikke helt 100%, men av og til tvinger folka i økonomiavdelingene rundt om kring oss til å gjøre dette :no:

Edit - Tyrkkleif

Nei jeg sjekket over maskinen med registry og alt uten å finne noen spor etter Deamon Tools. Alcohol 120% har jeg ikke brukt. Akers Mic er det vel liten sjans for å få byttet spillet hos nå tror jeg ;-)

Kan jo alltids plukke opp spillet for en 50.- i en tilbudskurv, men det var faktisk så morsomt å spille at jeg kunne tenke meg utvidelsels pakkene som det vel har kommet to av. Og det er altid greit å kunne finne ut hvorfor en ting feiler når det ikke er noen logisk grunn til det.

Men takk for råd og tips fra alle som har svart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...