Gå til innhold

bytta vifte på 9800pro :(


Inja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oii, har kan mye ha gått galt!

 

Men et par ting som kunne vært greit og vite:

 

1. Greier du og komme deg inn i Windows?

 

2. Har du evt mulighet til og skjekke at alt er i orden i BIOS?

 

En annen ting du burde finne ut er om du kan ha skaddet noe fysisk på kortet.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

kom inn på windows de første gangene. men nå kommer det bare et svart bilde.

biosen ser fin ut

 

har brukt mye kjølepasta og satt ned coren, men ingen ting skjedde. hadde fortsatt artifacts.

 

Får sende det tilbake og få et nytt et

Lenke til kommentar
kom inn på windows de første gangene. men nå kommer det bare et svart bilde.

biosen ser fin ut

 

har brukt mye kjølepasta og satt ned coren, men ingen ting skjedde. hadde fortsatt artifacts.

 

Får sende det tilbake og få et nytt et

Bytter vifte på 9800Pro gjelder ikke garanti lenger. Men hvis det ikke er synlig at du har gjort noe er det verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Hmm, tror nok ikke du skal være så alt for sikker på at du for et nytt, da du har brytt garantien. Huff, du sier du har brukt mye kjølepasta. I dette tilfelle er det mye av det gode ille!

 

Uansett, hvis du ikke greier og fikse det sett på orginal kjøleren, pass på at det ikke er nok kjølepasta som grisa på kortet... Og ja, en hvit løgn :innocent:

Lenke til kommentar
artifacts kan komme av mye.

 

Men når du sier du har brukt mye g00p så kan det hende du var litt uheldig å sølte det utøver ved siden av core og der er det små transistorer som du kansje har kortslutta ved at det ble liggende g00p der... For det meste som leder varme bra leder strøm bra

Kvalitetsgoop leder ikke strøm. har faktisk aldri vært borti NOE goop som leder strøm.

 

Tror du bør forsøke å fjerne alt som heter goop fra core og kjøleribbe (bruk isopropanol eller Akasa TIM-clean på q-tips). Sjekk om det er noen synlige skader på core og legg på et nytt, tynt lag med goop før du setter kjøleren på igjen. Tykke lag av good isolerer heller nn å lede varme, så du skal bare ha på et så tynt lag som mulig. Bruk fingeren eller et plastkort til å spre det jevnt utover core.

Lenke til kommentar
artifacts kan komme av mye.

 

Men når du sier du har brukt mye g00p så kan det hende du var litt uheldig å sølte det utøver ved siden av core og der er det små transistorer som du kansje har kortslutta ved at det ble liggende g00p der... For det meste som leder varme bra leder strøm bra

Jaok :blush:

 

Uansett så har jeg også byttet kjøler på mitt

PowerColor Radeon 9800 Pro 128 mb.

Dette førte til at jeg måtte klokke minnet litt ned for

å få det artifact-fritt, men dette var fordi minnet ble for varmt.

Kjøleren jeg kjøpte var nemlig en Giant2 Heatpipe som gjorde

at minnebrikkene ble varmere...

 

Hvis jeg var deg

ville jeg ha satt på originalkjøleren og sendt det tilbake for å prøve

å få det reparert på garantien :whistle:

Endret av jajajalla
Lenke til kommentar
For de som ikke har fått det med seg, så leder kvalitetsg00p strøm. Det inneholder faktisk sølv, slik at varmeoverføringen skal være så god som mulig!! :)

Nei, under normale omstendigheter leder ikke Arctic Silver strøm. Dette er jo ett av hovedargumentene deres!

 

 

Ellers høres det rart ut at kortet har tatt kvelden totalt. Jeg selv hadde et lite uhell som førte til at kortet ble kjørt med originalkjøler en liten stund uten at vifta gikk rundt. Fikk ekstreme artifacts og systemet låste seg. Alt virket ok igjen når saken ble fikset. (Bortsett fra at det klokket utrolig dårlig).

Ellers kan det hende at shimsen hindrer kjøleren i å komme i skikkelig kontakt med GPU. Jeg måtte hvertfall fjerne min, da originalkjøleren bare hadde ca. 50% kontakt pga. shims.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...