Gå til innhold

Strømforbruk til x800pro/xt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

350W fra Q-Tec er peak performance og ikke max performance som andre produsenter oppgir. Q-Tec oppgir begge på noen av sine PSUer, så intet er hemmelig. Jeg har to Q-Tec PSUer liggende foran meg, det ene er vraket (surprise). På 400W utgaven så står både peak og max. På 350W står kun ett tall.

 

På 400W så står peak 3.3V til 20A, mens maks er 14A. Det er en reduksjon på 30%. På 12V er tallene 16A og 12A. For 5V er tallene 30A og 25A.

 

Derfor ville jeg vært konservativ og trukket fra ca 25-30% på ytelsene som Q-Tec gir.

Lenke til kommentar
350W fra Q-Tec er peak performance og ikke max performance som andre produsenter oppgir. Q-Tec oppgir begge på noen av sine PSUer, så intet er hemmelig. Jeg har to Q-Tec PSUer liggende foran meg, det ene er vraket (surprise). På 400W utgaven så står både peak og max. På 350W står kun ett tall.

 

På 400W så står peak 3.3V til 20A, mens maks er 14A. Det er en reduksjon på 30%. På 12V er tallene 16A og 12A. For 5V er tallene 30A og 25A.

 

Derfor ville jeg vært konservativ og trukket fra ca 25-30% på ytelsene som Q-Tec gir.

Dette gjelder også anerkjente mist fra microplex 430W=peak og 410W=kontinuerelig. Så det er ikke bare q-tek som ikke leverer max oppgitt kontinuerelig. Men for al del man får hva man betaler for.

Lenke til kommentar

uhm, nå maser jeg felt og hopper fra emne til emne, men kan noen forklare meg hvorfor xbit labs skriver om slike hastigheter på x800pro (475/900MHz against 520/1120MHz)

 

mitt kort går unektelig på 480/470

 

er det noe med at minnet er DDR eller et eller annet og går i dobbel-hastighet?

 

sorry hvis newbie spørsmål

Lenke til kommentar
uhm, nå maser jeg felt og hopper fra emne til emne, men kan noen forklare meg hvorfor xbit labs skriver om slike hastigheter på x800pro (475/900MHz against 520/1120MHz)

 

mitt kort går unektelig på 480/470

 

er det noe med at minnet er DDR eller et eller annet og går i dobbel-hastighet?

 

sorry hvis newbie spørsmål

470 = 940Mhz DDR - Dubble data rate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...