Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har så vidt begynt på mitt siste prosjekt som har som utgangspunkt et AeroCool X-202, Sort. Tanken er at jeg skal ta meg god tid, sørge for at kabinettet er så støysvakt som overhodet mulig med luftavkjøling uten at det går utover luftkjølingsegenskapene. Som innsug bruker jeg 4 Papst 80mm vifter samt den (crappy?) vifta som fulgte med i vinduet. Utsug er i tillegg til PSU'n en papst 120mm som er montert på utsiden av kabinettet i en 80-120mm funnel. Se forøvrig signaturen min for øvrig spesifikasjoner (det er disse delene som utgjør det nye prosjektet). Fikk litt inspirasjon av en artikkel jeg leste på OCshoot.no, men mitt kabinett blir nok ikke veldig mye modda. Det blir runde UV-reaktive kabler og noen UV-katoder og muligens noen UV-laser led's. Prosjektet så langt kan beskues på hjemmesia mi på undersiden "data".

 

Lagt til: Har tenkt (etter at alt er montert) å lage et vindu i toppen med enda en Papst 120mm vifte som suger ut luft. Vinduet skal frostes, altså pusses matt med en rød, rund katode på undersiden. Spørsmålet er om det blir undertrykk i pc'en? Noen som har synspunkter på det? Kanskje det er bedre å snu vifta og trekke luft inn i kabinettet? Men 4 80mm Papst + 1 120mm Papst som suger luft inn mot 1 120mm Papst samt viftene til PSU'en blir kanskje for voldsomt? Igjen, synspunkter ønskes velkommen!

 

MVH

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Ikke drit deg ut... jeg har ingen personlig erfaring med Q-Tec, men har fått med meg at mange mener kabinettene er greie.

Du har sikkert ingen erfaring med Q-Tec du heller, men fordi "alle andre" sier at Q-Tec er dårlig, så syns jo SELVFØLGELIG du det også.

 

Eller hva?

bare for og si det så har jeg hatt 2 q-tec kabinett og de er skranglete og stygge og skarpe kanter på, tar du vekk sidedørene så kan du vri og bøye kabinettet i mangen vinkler, det er også elendig med vifteplasser på de.

Lenke til kommentar
Min gamle, eksisterer egentlig ikke lengre, men det var det siste kabinettet jeg hadde:

Hvor har du gjort av det kabinetet siden det ikke eksisterer? Kan ikke skrote et slik kunstverk da

:p det har i vertfall vore noe å hadd med seg på LAN-party dette kabinettet!!!

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
[fjernet]

Hvor har du gjort av det kabinetet siden det ikke eksisterer? Kan ikke skrote et slik kunstverk da

jo det kan man.

 

man bare sparker den,kjører den over med bil,og kaster den på dynga.

Helt riktig. Jeg valgte hammer for å pynte på det :p Slik ser det ut akkurat nå, på vei ned i ved-sjakta for fyring til vintern:

 

skrotS.jpg

 

Og jeg kjøpte meg dette for å ha et hus for pc'en til jeg får bygget meg et nytt et:

 

stacker1S.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...