Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

@ ThomGreen: Sinnsyke kabinett-bilder.. :dribble:

 

De bildene var tungen på vektskålen, akkurat bestilt ny PC fra Netshop med Antec P183, valget sto mellom:

Antec 902 - Antec P183 - Antec 1200 - Zalman GS1000

 

Lest 5-10 reviews på hver av de, umulig å bestemme seg, men de bildene gjorde utslaget.. og en del konge-anmeldelser selvsagt.

 

Innholdet i ny PC:

 

Antec Performance One P183 ATX

PC Power & Cooling strømforsyning 610W

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

Intel Core i7 920 2,66Ghz

Mushkin DDR3 6GB high Performance

Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II GEN2

PowerColor Radeon HD 4670 1024MB GDDR3

Sony DVD-brenner AD-7240S

OCZ Monteringsbrakett for 2,5" disk

 

Ikke det råeste GFX-kortet, men trenger ikke stort mer heller..

Harddisker for lagring, og Win 7 lisens har jeg fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den OCZ monteringsbrakketen der er ubrukelig i Antec 183. Gjorde den tabben selv. Ramma er for kort, og har feste som utvendig 3.5" brønner alla floppyer. Dessuten er skruefestet som skal tilsvare vanlig 3.5" helt andre gjenger og da går det ikke siden man bruker silikonforinger og spesialskruer på diskene.

 

Kan fungere tror jeg om du ikke skal ha noe annet i den utvendige 3.5". Ellers anbefaler jeg denne istedet: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10571980;c:101152

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
@ ThomGreen: Sinnsyke kabinett-bilder.. :dribble:

 

De bildene var tungen på vektskålen, akkurat bestilt ny PC fra Netshop med Antec P183, valget sto mellom:

Antec 902 - Antec P183 - Antec 1200 - Zalman GS1000

 

Lest 5-10 reviews på hver av de, umulig å bestemme seg, men de bildene gjorde utslaget.. og en del konge-anmeldelser selvsagt.

 

Innholdet i ny PC:

 

Antec Performance One P183 ATX

PC Power & Cooling strømforsyning 610W

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

Intel Core i7 920 2,66Ghz

Mushkin DDR3 6GB high Performance

Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II GEN2

PowerColor Radeon HD 4670 1024MB GDDR3

Sony DVD-brenner AD-7240S

OCZ Monteringsbrakett for 2,5" disk

 

Ikke det råeste GFX-kortet, men trenger ikke stort mer heller..

Harddisker for lagring, og Win 7 lisens har jeg fra før.

 

 

Heeeh, høres bra ut! Kom med bilder når du har fått den :D

Lenke til kommentar
Den OCZ monteringsbrakketen der er ubrukelig i Antec 183. Gjorde den tabben selv. Ramma er for kort, og har feste som utvendig 3.5" brønner alla floppyer. Dessuten er skruefestet som skal tilsvare vanlig 3.5" helt andre gjenger og da går det ikke siden man bruker silikonforinger og spesialskruer på diskene.

 

Kan fungere tror jeg om du ikke skal ha noe annet i den utvendige 3.5". Ellers anbefaler jeg denne istedet: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10571980;c:101152

 

Hmm, takk for info, sendte Netshop en mail nå, men ser ut som de bare har OCZ-braketter på lager.. :hmm:

Kanskje de har noe liggende..

Lenke til kommentar

Jeg kan herved bekrefte at NetSopp er og forblir et sted jeg ikke liker. Men denne gangen blir faen meg den siste !

 

Det sto både på nette og det sto på CPU esken at vifta passer til socket LGA 1156. Og som sagt, jeg har 1156 og jeg kan bekrefte at det faen meg ikke er en dritt som passer i socketen min. Jeg åpner esken for og finne TO forskjellige fester, den ene står det "775" på og den andre "1366". Altså INGEN 1156... jeg leser i manualen og det står INGEN ting om 1156. Igjen kan NetSopp kysse meg i rævva, kan fortelle at jeg skal gå opp der og rane de om de ikke skjerper seg, samt flørte pusen bag amatør disken som aldri ble ferdig med og flørte med ho foran meg.

 

Litt OT info.

Vfte: Zalaman CPU-kjøler CNPS9900 LED.

775/1156/1366 + 754/939/940/AM2/AM2+/AM3

 

Jeg mener også jeg kom over en tekst istad som sa at de som hadde bestilt nye CNPS990 fikk ikke denne med de fikk en nyere version som het CNPS9900 A <--- Ja riktig en A, dette sier at 1156 socket holder medfølger. Det var så jeg leste hvertfall. Sånn ellers har jeg tatt ut og bort alt av ledninger, skjermkort ut, hovedkort ut, vaska CPU og gjort alt klart. Satt her om dagen flere timer og fiksa og ordna og nå har jeg unødvendig tatt alt ut igjen PGA en amatør feil fra NetSopp sin side. Det blir siste gang jeg handler der hvertfall etter så mye negativt. Ikke bare denne gang.

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du glemte å lese dette på netshop sin side: "Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme."?

 

Og, jeg er sikker på at Netshop løser dette fint ved å ringe de og forklare problemet :)

Lenke til kommentar

1+ :D :D

Men serr det greit at det kan komme skrive feil as. Men når de står to ganger i beskrivelsen PLUSS på esken :/ Neei, dårlig as. Er ennå ikke ferdig og sette sammen datan, og jeg mista så klart en skrue nedi psuen. Og jeg klarte etter det og miste en viktig PSU anti vibrasjons skrue. Den landa bakk psuen men jeg kan fader ikke finne den, har serr leita over alt men den er så godt som BORTE !

 

Er litt pissed for at jeg venta så lenge på og få PSUen og så passer den ikke. Men hvertfall så har jeg en til vifta på siden da, så det er litt mer pimp og luft strøm xD

 

Enn anna vifte jeg så på når jeg skulel velge var http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=127553 til en 50 lapp mer. Valget falt på CNPS9900 fordi den var litt mer pimp my ride. Den på linken lyser mot høre og er ikke pimpa og se på om du serr rett inn i datan via glasset på siden som med CNPS.

 

Derimot den vifta som NetSopp tror de selger heter "NT" etter CNPS9900 (NT). Den har de ikke. Komplett har den http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488204 til og med i black edition MEN MEN MEN det er grønne LED's og ikke blå OG OG OG den er 200 kroner dyrere nå jeg overhode ikke har tenkt til og betale.

 

Den jeg linka til øverst koster 549 hos NetSopp og 800 hos komplett, så komplett er den store taperen når det kommer til alle slags vifter akuratt nå.

 

Nå stikker jeg og setter sammen datan igjen, har sendt retur request til NetSopp og de burde faen meg ikke våge seg så mye som en eneste øre i returkostnad. Om noen skal betale no her får det være de i så fall.

 

:)

Lenke til kommentar
1+ :D:D

Men serr det greit at det kan komme skrive feil as. Men når de står to ganger i beskrivelsen PLUSS på esken :/ Neei, dårlig as. Er ennå ikke ferdig og sette sammen datan, og jeg mista så klart en skrue nedi psuen. Og jeg klarte etter det og miste en viktig PSU anti vibrasjons skrue. Den landa bakk psuen men jeg kan fader ikke finne den, har serr leita over alt men den er så godt som BORTE !

 

Er litt pissed for at jeg venta så lenge på og få PSUen og så passer den ikke. Men hvertfall så har jeg en til vifta på siden da, så det er litt mer pimp og luft strøm xD

 

Enn anna vifte jeg så på når jeg skulel velge var http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=127553 til en 50 lapp mer. Valget falt på CNPS9900 fordi den var litt mer pimp my ride. Den på linken lyser mot høre og er ikke pimpa og se på om du serr rett inn i datan via glasset på siden som med CNPS.

 

Derimot den vifta som NetSopp tror de selger heter "NT" etter CNPS9900 (NT). Den har de ikke. Komplett har den http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488204 til og med i black edition MEN MEN MEN det er grønne LED's og ikke blå OG OG OG den er 200 kroner dyrere nå jeg overhode ikke har tenkt til og betale.

 

Den jeg linka til øverst koster 549 hos NetSopp og 800 hos komplett, så komplett er den store taperen når det kommer til alle slags vifter akuratt nå.

 

Nå stikker jeg og setter sammen datan igjen, har sendt retur request til NetSopp og de burde faen meg ikke våge seg så mye som en eneste øre i returkostnad. Om noen skal betale no her får det være de i så fall.

 

:)

 

Snu kjølemonteringen opp ned... : P

Er ihvertfall sånn på xigmatek bakplaten jeg har.. 775 på ene siden og 1366 på andre.. Om jeg ikke er helt på trynet da.

Og NT versjonene ER grønne og svarte..

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar

over 1 time tok det og sleeve 2 vifter.De blir så stramme at en halv meter med kabel står rett ut, så tett blir det:D

De strømpene jeg bruker tar tid og øvelse for og få perfekt, men når man klarer det så ser du ikke noe under strømpene:D

Så satser på at jeg tar 3 til i dag.

Nå er de 2 Skythe Slim 1900 som skal være i kabinettet ferdig.

 

Men håper noen som kan og lakke her, dette er planen min:

Skal lakke det innvendig, men sikkelig.

Så planen er og grunne, våtpusse, grunne, våtpusse, lakke, våtpusse, lakke, våt pusse og en 3 gang lakking. Og så våtsliping med 1000 papir og oppover.

Høres dette bra ut, mine med-nerder?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391097, ser ut som Lian Li v2000.

Koster nesten 2k..men fant det når komplett hadde 50% avslag( 900kr ) så tidlig bursdagsgave fra dama.

Varp for et slikt kabinett.

Kjører sort, gult og kobber.

Skal gjøre alt så godt jeg kan, så det jeg legger ut etterhvert...er det beste jeg kan. Jeg bruker så lang tid som det trengs.

Du kommer ikke til og tro hvor mye jeg skal ha i bunnen og jeg får det til..lol

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Og jeg må skuffe folk som liker diskotek:S

Hvis det blir lys så blir det hvis lys bare for og lyse opp og lage en effekt ut av det.

Skal få custom alu-føtter, så på det området så tar jeg imot alle tips og tegninger. Som såklart får kjempetakk i workloggen.

Har mulighet til og få dreid ting.

Og er intrisert i om noen her har tilgang på vannkutter?

Skal også lage egne hd-holdere, den som er der blir fjernet, sålenge idèen er braa nok da.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...